Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Ukinitev homologacij

201 OGLEDOV 4 KOMENTARJI

Vlada R Slovenije, glede na ugotovitve vaših služb, citiram:

"Gre torej za harmonizirano zakonodajo, zato Republika Slovenija ne more uvesti dodatnih zahtev, saj gre za enotni trg EU, kjer take tehnične ovire niso dovoljene." (predlog predlagam.vladi.si/predlog/17808)

"Za odobritve vozil so v Republiki Sloveniji v veljavi predpisi, ki so povsem usklajeni s predpisi Evropske unije, kar pomeni, da se lahko v naši državi dajejo na trg taka vozila, ki se lahko dajejo na trg v drugih državah članicah Evropske unije)." (predlog predlagam.vladi.si/predlog/17918)

predlagam ukinitev ugotavljanja skladnosti vozil slovenskimi predpisi oz homologacije za vsa vozila, ki so v Slovenijo pripeljana iz držav EU in imajo potrdilo o skladnosti ene izmed njih. Ker je povsem logično, da npr. Japonci delajo vozila skladno z zahtevami enotnega EU trga in ne za vsako državo EU skupnosti posebej. To, kar se dogaja sedaj ni nič drugega kot zaslužkarstvo posvečenih organizacij in lupljenje tistih, ki avto pripeljejo iz ene od držav EU.

47 glasov

4 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 24 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR H heizenberg 26 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


18. 11. 2024

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Zakon o motornih vozilih (Uradni list RS, št. 75/17 in 92/20 – ZPrCP-E) za vozila, ki so pridobljena v Slovenijo iz druge države članice EU z namenom registracije vozila v Sloveniji in so homologirana ali posamično odobrena po harmoniziranih predpisih EU ne določa postopka ugotavljanja skladnosti vozila s predpisi oziroma homologacije. Postopek ugotavljanja skladnosti vozila s predpisi se za nek tip vozila namreč izvede samo enkrat in to je naloga proizvajalca vozila, da to uredi s homologacijskim organom. Ta postopek je zelo dolgotrajen in drag, saj zahteva mnogo meritev in preskusov.

Zakon o motornih vozilih pa določa, da se v primeru pridobitve vozila iz druge države članice EU izvede v skladu z 22. členom samo postopek identifikacije in ocene tehničnega stanja vozila. Nadalje 20. člen zakona določa, da je identifikacija vozila postopek, s katerim se ugotavljajo istovetnost vozila in njegovi osnovni tehnični podatki s pomočjo priloženih dokumentov in drugih virov s tehničnimi podatki o vozilih. Ocena tehničnega stanja vozila pa je postopek vidne preveritve njegove celovitosti in sposobnosti za varno vožnjo v cestnem prometu ali za varno delo pri kmetijskih in gozdarskih delih. Preveri se tudi, da vozilo ni bilo predelano v nasprotju s predpisi in navodili proizvajalca.

Omenjena postopka se izvedeta na eni od strokovnih organizacij in trajata kratek čas, njuna cena pa je določena s Pravilnikom o določitvi cen tiskovin, obrazcev, tablic in določenih storitev v postopkih s področja varnosti cestnega prometa (Uradni list RS, št. 10/19, 24/19, 14/20, 96/22, 156/22, 39/23, 55/24 in 57/25 – popr.).

Na podlagi navedenega torej pooblaščene strokovne organizacije za vozila, pridobljena iz druge države članice EU, ne izvajajo postopka ugotavljanja skladnosti vozila s predpisi ampak samo postopek identifikacije in ocene tehničnega stanja vozila.

Komentarji