Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Omejitev svetlosti avtomobilskih žarometov

621 OGLEDOV 17 KOMENTARJEV

Predlagam, da se uzakoni največja dovoljena moč avtomobilskih žarometov. Opažam namreč, da se tudi pri nas vse bolj uveljavljajo dosti premočni žarometi, kakršne imajo na primer v ZDA in ki voznike v ostalih avtomobilih povsem zaslepijo. Ščitenje oči pred tolikšno svetlobo ter odvračanje pogleda od ceste, ki temu sledi, imajo lahko nevarne posledice v prometu.

38 glasov

6 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR P Pogačar 4 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


25. 4. 2024

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

V skladu z Zakonom o motornih vozilih (ZMV-1) (Uradni list RS, št. 75/17 in 92/20 – ZPrCP-E) morajo biti vozila, ki so v cestnem prometu pred dajanjem v uporabo oziroma na trg odobrena, to je homologirana ali posamično odobrena.

To pomeni, da morajo biti homologirani ali posamično odobreni tudi sistemi, sestavni deli in samostojne tehnične enote. Med temi deli so tudi posamezni elementi svetlobne opreme vozila, pri katerih morajo biti homologirani svetlobni viri, sama svetilka ali žaromet in tudi njegova namestitev na vozilu. Navedeni homologacijski predpisi torej določajo tudi kakšna je minimalna in kakšna je maksimalna vrednost svetlobnega toka svetilk in sistemov za osvetlitev cestišča. V kolikor so nameščene svetilke in sistemi za osvetlitev cestišča ustrezni, proizvajalec za njih pridobi homologacijo in na podlagi tega dokumenta se lahko vgrajujejo v vozila in dajejo na trg v vseh državah članicah EU in tudi v drugih državah, ki priznavajo tako podeljene homologacije.

Gre torej za harmonizirano zakonodajo, zato Republika Slovenija ne more uvesti dodatnih zahtev, saj gre za enotni trg EU, kjer take tehnične ovire niso dovoljene.

Pri sami uporabi vozil v cestnem prometu se vozila preverjajo na tehničnih pregledih za vozila, kjer tudi obstaja harmonizirana zakonodaja EU. Pravilnik o tehničnih pregledih motornih in priklopnih vozil (Uradni list RS, št. 43/19, 52/22, 125/22, 4/24 in 22/24) je prenesel v nacionalno zakonodajo zahteve Direktive 2014/45/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 3. aprila 2014 o rednih tehničnih pregledih motornih vozil in njihovih priklopnih vozil ter razveljavitvi Direktive 2009/40/ES (UL L št. 127 z dne 29. 4. 2014, str. 51), zadnjič spremenjena z Delegirano direktivo Komisije (EU) 2021/1717 z dne 9. julija 2021 o spremembi Direktive 2014/45/EU Evropskega parlamenta in Sveta glede posodobitve nekaterih oznak kategorij vozil in dodajanja sistema eCall na seznam postavk in metod pregledovanja, razlogov za neustreznost ter ocene pomanjkljivosti iz Priloge I in Priloge III k navedeni direktivi (UL L 342 z dne 27. 9. 2021, str. 48).

Med postavkami tehničnega pregleda je tudi pregled delovanja in usmeritve sistemov za osvetlitev cestišča.

Poleg teh ukrepov pa seveda tehnično ustreznost vozil v cestnem prometu nadzirata tudi Policija in Inšpektorat Republike Slovenije za infrastrukturo.

Na podlagi navedenega je torej Republika Slovenija uredila vse potrebno, da so v cestnem prometu ustrezna in varna cestna vozila, opremljena z ustreznimi sistemi za osvetlitev cestišča, oziroma da se neustrezna vozila čim prej popravijo.

Komentarji