Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Pas posipan s peskom ob robovih cest

1967 OGLEDOV 4 KOMENTARJI

Predlagam, da se pas peska ob robovih vseh cest, ki ga vsako leto znova in znova posipavajo s peskom in zbijajo z valjarji, nadomesti s travo, tako kot imajo urejeno pri vseh avstrijskih cestah. Peska ob robovih cest nimajo, tako kot mi, ampak raste trava do roba ceste.

Strošek davkoplačevalskega denarja bo veliko manjši, saj bo celoten strošek le v sklopu košnje trave ob cestah, ki pa se tako ali tako izvaja.

21 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR P potomci Slovenije 25 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


22. 10. 2019

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Bankina je vzdolžni del cestišča ob zunanjem robu vozišča, ki zagotavlja bočno stabilnost vozišča in omogoča postavitev prometne signalizacije in prometne opreme. Obdelava bankine je vidno drugačna od obdelave vozišča (peščena, tlakovana, travnata). Če je bankina v enaki obdelavi kot vozišče mora biti, ob ustrezni širini vozišča, od njega ločena z robno črto.

Poleg bočne stabilizacije vozišča so bankine namenjene tudi za zagotavljanje prometne varnosti (zasilna uporaba dodatne širine), postavitev opreme za vodenje in zaščito prometa (smerniki, varnostne ograje)  ter namestitev naprav za odvodnjavanje vozišča (koritnica, mulda, dvignjen robnik z zaščitnim pasom).

Osnovne tehnične zahteve za bankine določajo predpisi s področja cest, dopustne izvedbe, kot so npr. »zelene« bankine, pa dopolnjujejo pravila stroke.

Širina bankine je odvisna od širine prometnega pasu. Najmanjša širina in naj ne bi bila manjša od 1,00 m. Manjša širina (0,50 do 0,75 m) je dopustna na maloprometnih cestah, v odvisnosti od vzdolžne opreme ceste. Širina bankine ob kolesarski stezi ali pločniku je 0,50 m, če je rob kolesarske steze ali pločnika utrjen (kocke, robnik) pa je lahko 0,25 m.

Površina bankine je lahko izvedena kot peščena, humusirana, tlakovana ali betonirana. Vidna obdelava bankine se mora ločiti od vozišča. Če je površina bankine utrjena z enako konstrukcijo kot vozišče in obstoji možnost občasne uporabe za srečavanje vozil, mora biti na zunanji strani bankine zagotovljena vsaj 0,5 m široka berma. Ob odstavnem pasu je bankina lahko izvedena kot berma (uvaljana in humusirana). Stični rob bankine z voziščem mora biti nižji od vozišča, prečni nagib pa izveden proti zunanjemu robu bankine. Prečni nagib bankine je odvisen od obdelave površine bankine, kjer se zahteva pri travnatih bankinah večji nagib.

Iz pravil stroke izhaja, da je izvedba travnatih bankin možna in dopustna, čeprav je tehnično zahtevnejša od klasične peščene izvedbe. Na naših cestah lahko zasledimo, da so travnate vse bankine na avtocestah in hitrih cestah, tako na ločilnem pasu kakor tudi zunanje bankine, posebej še, če so na njih postavljene varnostne ograje. Travnata izvedba se pojavlja tudi na vseh drugih cestah z ustreznim prečnim profilom, posebej na območjih, kjer klimatske razmere dopuščajo normalno rast travni vegetaciji. Ravno tako so travnate bankine ob vseh kolesarskih poteh in pločnikih.   

Klasične peščene bankine še ostajajo na cestah z minimalnimi prečnimi profili oziroma širinami vozišč, kjer se mora bankina uporabljati pri srečevanju vozil, vožnja po bankini pa onemogoča normalno rast travne vegetacije.

Priloge:

Komentarji