Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Nakup oprtnih vlakov

810 OGLEDOV 3 KOMENTARJI

Vlada namerava vložiti 3,5 mio EUR davkoplačevalskega denarja v ureditev zasebnega parkirišča za kamione ob štajerski AC na Lopati. Ob tem ni nepomemben podatek, da je lastnik parkirišča predsednik sekcije avtoprevoznikov pri obrtni zbornici Slovenije.

Vladi predlagam, da se drži predvolilnih obljub in koalicijske pogodbe, v kateri se je zavezala, da bo "nadaljevala s postopnim preusmerjanjem tovora iz cest na železnice". Vlada naj 3,5 mio EUR vloži v nakup 50 oprtnih vagonov, s katerimi bi lahko dnevno prepeljala 500 tovornjakov preko države po železnici.

23 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M marzola 10 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


14. 5. 2019

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Republika Slovenija izvaja razne aktivnosti za vsaj delno preusmeritev prometa na železnico z realizacijo različnih projektov na področju modernizacije železniške infrastrukture. Na ta način poskuša vsaj delno razbremeniti cestno infrastrukturo v smislu večje količine prevozov tovora po železnici. Modernizacija železniške infrastrukture se izvaja tudi v okviru razpoložljivih finančnih sredstev, pridobljenih s strani EU.

V zvezi s pobudo za nakup oprtnih vlakov pa podajamo sledeče pojasnilo.

En oprtni vagon lahko naloži en vlačilec s polprikolico. Če bi vsak vagon lahko naložili in prepeljali vsak dan »preko države«, bi bilo to 50 kamionov, in ne 500. 

Glede na trenutno obremenjenost železniške infrastrukture, ki je na kritičnih odsekih prog praktično na meji izkoriščenosti, glede na številna gradbena vzdrževalna dela in posledično zmanjšano pretočnost prog, menimo, da takih količin (500 kamionov dnevno) ni možno preusmeriti na železnico. To bi pomenilo najmanj 20 vlakov v vsaki smeri. Postavlja se tudi vprašanje ekonomske upravičenosti takega nakupa. Omenjeni vagoni so zelo dragi (preko 200.000 € / vagon) ter zahtevni z vidika vzdrževanja in tekočih popravil.

Iz zgoraj navedenega izhaja, da predloga 9959-96 ni možno realizirati, zato ga ne podpiramo.

Priloge:

Komentarji