Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Stres v osnovni šoli in t.i. "nabiranje točk"

4717 OGLEDOV 12 KOMENTARJEV

Otroci danes v šolah doživljajo stres mnogo pogosteje (več), kot ga je »naša« generacija.

Vzroki za to so različni, eden od njih je zagotovo tudi ta, da je naš šolski sistem po mojem mnenju zastavljen povsem napačno. Sloni zgolj in samo na ocenah. Če smo te včasih dobivali vse leto, pa je zdaj tako, da se vse zgosti naenkrat. Ob koncu šolskega leta je to mesec maj in začetek junija. Otroci so praktično vsak dan pod pritiskom. Danes test pri angleščini, jutri spraševanje pri matematiki, pojutrišnjem spet test in tako iz dneva v dan. Tako se niti ne čudim, da je med otroki vse več tistih, ki takšnih pritiskov ne prenesejo in jih popade takšna tesnoba, da si niti v šolo ne upajo več.

V osmem razredu so otroci še dodatno obremenjeni, saj je pred njimi vpis v srednjo šolo in »nabiranje točk« je ena od večjih neumnosti, ki jih seboj prinaša naš šolski sistem. V nekaterih državah so se takšnemu sistemu že davno odpovedali. Na primer v Angliji, kjer v osnovnih šolah sploh nimajo pravih ocen in vse temelji bolj na opisnem ocenjevanju. Naša šola zahteva od otrok enostavno preveč.

Predlagam opisno ocenjevanje in ukinitev t.i. »nabiranja točk«, seveda hkrati tudi redno preverjanje znanja "za življenje" preko celotnega šolskega leta.

16 glasov

7 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR F Ferenc 156 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Priloge:



Odgovor


14. 11. 2017

Odziv Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport

Zahvaljujemo se vam za pobudo in vam pojasnjujemo. Ocenjevanje in preverjanje znanja v osnovni šoli temelji na več načelih. Eno od njih je, da mora učitelj uporabljati različne načine preverjanja in ocenjevanja znanja glede na cilje oziroma standarde znanja in glede na razred, ki ga učenec obiskuje. Pri vsakem predmetu učitelj učenčevo znanje preverja in ocenjuje skozi vse ocenjevalno obdobje, torej ne samo ob koncu šolskega leta, kot ste zapisali. Doseganje ciljev oziroma standardov znanja iz učnih načrtov namreč učitelj preverja pred, med in ob koncu obravnave učnih vsebin.

V 1. in 2. razredu osnovne šole se učenčevo znanje ocenjuje z opisnimi ocenami, od 3. do 9. razreda pa s številčnimi. Ocenjujejo se učenčevi ustni odgovori ter pisni, likovni, tehnični, praktični in drugi izdelki, projektno delo in nastopi učencev. Pri vsakem predmetu se učenčevo znanje ocenjuje skozi vse obdobje, ko se predmet izvaja.

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 30. 5. 2017 | 11:37:40

Stres v osnovni šoli in t.i. "nabiranje točk"

Otroci danes v šolah doživljajo stres mnogo pogosteje (več), kot ga je »naša« generacija.

Vzroki za to so različni, eden od njih je zagotovo tudi ta, da je naš šolski sistem po mojem mnenju zastavljen povsem napačno. Sloni zgolj in samo na ocenah. Če smo te včasih dobivali vse leto, pa je zdaj tako, da se vse zgosti naenkrat. Ob koncu šolskega leta je to mesec maj in začetek junija. Otroci so praktično vsak dan pod pritiskom. Danes test pri angleščini, jutri spraševanje pri matematiki, pojutrišnjem spet test in tako iz dneva v dan. Tako se niti ne čudim, da je med otroki vse več tistih, ki takšnih pritiskov ne prenesejo in jih popade takšna tesnoba, da si niti v šolo ne upajo več.

V osmem razredu so otroci še dodatno obremenjeni, saj je pred njimi vpis v srednjo šolo in »nabiranje točk« je ena od večjih neumnosti, ki jih seboj prinaša naš šolski sistem. V nekaterih državah so se takšnemu sistemu že davno odpovedali. Na primer v Angliji, kjer v osnovnih šolah sploh nimajo pravih ocen in vse temelji bolj na opisnem ocenjevanju. Naša šola zahteva od otrok enostavno preveč.

Predlagam opisno ocenjevanje in ukinitev t.i. »nabiranja točk«, seveda hkrati tudi redno preverjanje znanja "za življenje" preko celotnega šolskega leta.

Komentarji