Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Dnevni strošek prestajanja zaporne kazni

3307 OGLEDOV 10 KOMENTARJEV

Predlagam vladi da uvede dnevni strošek prestajanja zaporne kazni in ta denar nameni za izbolšanje pogojev življenja v zaporih. Se pravi zapornik plača za vsak dan bivanja v zaporu, stroške prestajanja zaporne kazni.

Moj predlog po točkah;

A: Zapor zastonj; socialno ogroženi, male tatvine, za preživetje.

B: Strošek cca. 70 E/dan, večji prekrši, mala kazniva dejanja, povratniki A.

B: Strošek cca. 350E/dan, organizirani kriminal, tajkunčki, povratniki B.

16 glasov

10 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR S SamoJazInTi1 6 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


7. 11. 2017

Odziv Ministrstva za pravosodje

Zakon o izvrševanju kazenskih sankcij (ZIKS-1; Uradni list RS, št. 110/06 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 40/09, 9/11 – ZP-1G, 96/12 – ZPIZ-2, 109/12 in 54/15) v 5. členu določa, da tisti, proti kateremu se izvrši kazenska sankcija, ne plača stroškov za njeno izvršitev, razen, če z zakonom ni drugače določeno. Navedeno torej pomeni, da je izvrševanje kazenskih sankcij za tistega, zoper katerega se posamezna sankcija izvršuje, praviloma brezplačno. Še posebej to velja za izvršitev kazni institucionalnega značaja. Samo v primerih, ko ZIKS-1 to posebej določa pa so obsojenci določene stroške dolžni plačati, pri čemer so izjeme v glavnem pogojene z obsojenčevo krivdo za nastanek stroškov.

Nadalje pojasnjujemo, da je v enem izmed temeljnih ustavnih načel (14. člen Ustave Republike Slovenije; Uradni list RS, št. 33/91-I, 42/97 – UZS68, 66/00 – UZ80, 24/03 – UZ3a, 47, 68, 69/04 – UZ14, 69/04 – UZ43, 69/04 –UZ50, 68/06 – UZ121,140,143, 47/13 – UZ148, 47/13 – UZ90,97,99 in 75/16 – UZ70a) določeno, da so vsakomur zagotovljene enake človekove pravice in temeljne svoboščine, ne glede na narodnost, raso, spol, jezik, vero, politično ali drugo prepričanje, gmotno stanje, rojstvo, izobrazbo, družbeni položaj, invalidnost ali katerokoli drugo osebno okoliščino. Tako se tudi zgoraj omenjena določba 5. člen ZIKS-1 uporablja za vse obsojence enako. Gmotni status obsojencev zato ne more biti kriterij za razločevanje med njimi, prav tako pa to ne morejo biti vrsta in teža kaznivega dejanja ter morebitne druge oteževalne okoliščine. Slednje je namreč v skladu s 49. členom Kazenskega zakonika (Uradni list RS, št. 50/12 – uradno prečiščeno besedilo, 6/16 – popr., 54/15, 38/16 in 27/17) upoštevano že pri sami odmeri kazenske sankcije.

Na podlagi navedenega zaključujemo, da je posredovan predlog neutemeljen in zato neprimeren za nadaljnjo obravnavo.

Priloge:

Komentarji