Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Obvezna registracija motornih koles

4521 OGLEDOV 6 KOMENTARJEV

Kot vsi vemo je sprememba zakona, ki uvaja obvezno registracijo in tehnične preglede tudi za motorna vozila do 25km/h (v definicije se ne bi spuščal na tem mestu), že potrjena in bo stopila v veljavo naslednje leto.

Pri vsem tem pa so(smo) pozabili, vsaj jaz nisem tega nikjer zasledil, da je večina ljudi kupila motorna kolesa z blokado do 25km/h ravno zato, da ne bi bilo potrebne registracije, čelade in drugih zadev, ki sicer pripadajo drugim motornim vozilom. Če tega takrat ne bi bilo, nas najbrž ni veliko, ki bi kupili motorno kolo z omejitvijo hitrosti, kupili bi si normalno motorno kolo oz normalnega skuterja, ki gre pač svojih tovarniških 50 in še nekaj km/h, kupili bi si čelado in zadevo tudi registrirali. Sedaj pa smo na tem, da imamo v lasti vozilo z blokado na 25km/h in vse ostale obveznosti, kot tisti, ki imajo takšna vozila brez blokad.

Pozivam vlado, da uredi možnost, da se motorna kolesa, kolesa z motorjem, skuterje, kakorkoli že imenujete takšna vozila, uradno in legalno preuredi nazaj na standardno tovarniško nastavitev, brez blokade hitrosti - da se torej lahko legalno odstrani blokado. Nekje sem namreč zasledil, da takšne predelave v tem trenutku ni mogoče homologirati. Upam, da je razumljivo kar predlagam, res je smešno, da imam 25-tico, ki sem jo kupil samo zato, da ne rabim čelade in registracije, sedaj bom imel pa 25-tico s čelado in registracijo, tako kot vsi tisti, ki bodo šli mimo mene 50 km/h.

23 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR E egon 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


30. 1. 2018

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Ustreznost odstranitve blokade najvišje konstrukcije hitrosti vozila na vozilu, v konkretnem primeru na mopedu, se preveri in uradno potrdi v postopku posamične odobritve predelanega vozila, ki ga izvede pooblaščena tehnična služba. Navedene tehnične službe, za posamezne kategorije vozil, je pooblastila Javna agencija RS za varnost prometa, njihovo seznam pa je objavljen na spletni strani omenjene agencije (rubrika »kontrolni organi«).

Po uspešno izvedenem postopku posamične odobritve predelanega vozila se ustreznost predelave oziroma nova konstrukcijska hitrost vozila uradno potrdi v potrdilu o skladnosti vozila, posledično pa tudi v evidenci registriranih vozil.

Priloge:

Komentarji




  • č česn

    Vprašanje je, če so kake druge varnostne lastnosti 25-tic, ki jih z enostavno predelavo ne moreš spremeniti tako, da bodo cestno varne kot tisti "motori", ki niso imeli blokade.

     

    Če se taka predelava da narediti in se jo da precej enostavno preveriti, potem podpiram ta predlog.

  • T T..K...

    Strinjam se da je zakon krivičen, in dobro zafrkne tiste, ki so zadevo nabavili po dosedanjem zakonu.

    Pa to v tej državi ni nič posebnega. Kako so zafrknili in okradli tiste, ki so dokupovali delovno dobo, kako nam vsem kradejo s stalnimi slabšanji pokojninskih pravil...naštevam lahko brez konca.

    Zakon tudi zanesljivo ne bo odvrnil kršiteljev, ker to dokazano ni uspelo še nobenemu zakonu. In tako kot vsak zakon, je tudi ta le dodaten način za pobiranje več denarja in za dresuro poslušnih.

     

  • p plomba

    Strinjam se s predlaganim. Tudi mi smo 25 ko kupili zaradi dolocenimh pogojev. Vsi druzinski clani vozimo s celado, blokada je tam kjer mora biti in motor je zavarovan za primer povzrocitve skode (27 eur/leto). Stanje na cesti bo s to spremembo enako. Tisti, ki onemogocijo blokado, jo bodo tudi potem.

  • B Burek Man

    Ta kolesa z motorjem se kupujejo ali za nadomestek navadnega kolesa (če se ti ne da gonit), ali pa zato, ker nimaš izpita za moped 49ccm/avto/... Kar se je dogajalo, pa je, da so vsi predelovali, vlekli ven blokade (ali jih elektronsko onesposabljali), in v primeru nesrece, pogosto kar pobegnili.

     

    Po novem zakonu, bo edina razlika, da bo vsako leto nekdo pregledal, ali blakada dejansko se stoji tam, in zavarovanje bo pokrilo skodo v primeru nesrece (ker nek 15letnik pac nima denarja za popravljat škodo na bmwju, ali pa za plačevanje odškodnine v primeru poškodb pešca).

     

    Torej za ceno dveh, treh kavic na mesec, boš imel bolj varen moped/kolo z motorjem (ker ga bo nekdo vsako leto preveril), v primeru nesreče, bo tvoj delež pokrila zavarovalnica (seveda, če ne boš pijan vozil), pa še, če se ti bo kdo drugi zaletel vate, se ga bo dalo prepoznati po tablici.

     

    Čelado pa vsi pametni že zdaj nosijo, za neumne je pa potrebna zakonska palica.

    • S Simon

      To je verjetno vse res. Vse to je res tudi za mopede (kolesa z motorjem).

      Predlagatelj je hotel le doseči, da se legalizira odstranitev blokade za kolesa s pomožnim motorjem. Po mojem bi bilo še najlažje obravnavati kolo s pomožnim motorjem enako, kot kolo z motorjem.

       

      Je pa res, da so tudi razlike:

      - za kolo s pomožnim motorjem izpit ni potreben, recimo da zaradi nizke hitrosti (čeprav jih redno prehitevam z navadnim kolesom, za katerega ni obvezna niti čelada niti potreben izpit)

      - kolo s pomožnim motorjem konstrukcijsko morda ne ustreza višjim hitrostim, ki bi jih moralo prenašati ob odstranitvi blokade (npr. šibkejše zavore). Ustreznost bi bilo potrebno nekako dokazovati.

       

       

      V letu ali dveh si lahko obetamo tudi registracijo koles:

       

      Navadna kolesa se kupujejo ali za nadomestek pešačenja (če se ti ne da hodit), ali pa zato, ker nimaš denarja za bencin. Kar se je dogajalo, pa je, da so vsi predelovali, nameščali in limali vse mogoče na kolesa, in v primeru nesreče pogosto kar pobegnili.

       

      Po novem zakonu, bo edina razlika, da bo vsako leto nekdo pregledal, ali na kolesu ni nepotrebne navlake, ter ali ima vso opremo na nivoju za varno udeležbo na cesti (napolnjene gume, profil na zavorah, zvonček, lučke). Zavarovanje bo pokrilo škodo v primeru nesreče (ker nek 15 letnik pač nima denarja za popravljat škodo na bmwju, ali pa za plačevanje odškodnine v primeru poškodb pešca).

       

      Torej za ceno dveh, treh kavic na mesec, boš imel bolj varno kolo (ker ga bo nekdo vsako leto preveril), v primeru nesreče, bo tvoj delež pokrila zavarovalnica (seveda, če ne boš pijan vozil), pa še, če se ti bo kdo drugi zaletel vate, se ga bo dalo prepoznati po tablici.

       

      Čelado pa vsi pametni kolesarji že zdaj nosijo, za neumne je pa potrebna zakonska palica.

       

      :)

    • e egon

      Burekman, pustimo varnost mopeda (moj je sicer redno servisiran na uradnem servisu, ne vidim razloga da bi ga tehnični pregled naredil bolj varnega), pustimo čelado (neumen je kdor misli da je edini pameten) in pustimo nelegalne deblokade (pišem v imenu vestnih in poštenih državljanov, ki tega nismo storili - večine!), bistvo si zgrešil:

      - kupili smo 25-tice da ne bi bilo treba tehničnih pregledov, registracije in čelad;

      - kupili bi si 45-tice, če te razlike takrat ne bi bilo, kdo se pa želi voziti 25, če se lahko pod istimi pogoji 45;

      - sedaj imamo 25-tice pod istimi pogoji kot drugi 45-tice (in kolikor vem ni potreben izpit A)

      - predlagam, da če imamo že iste pogoje za uporabo, da imamo tudi iste pogoje za izkoristek, 25-tice niso namreč nič drugega kot navadne 45-tice z blokado;

      -predlagam torej samo, da vse ostane kot je z zakonom mišljeno, da pa se zakonsko omogoči odstranitev blokade in homologacija kot navadne 45-tice.

       

      Mislim, da ne predlagam nič kar bi bilo v nasprotju s tvojo teorijo o blokadah, čeladah, zavarovanjih in neumnosti. Samo enake pogoje za vse.

       

      lp