4. 5. 2016
Odziv Ministrstva za javno upravo
Ministrstvo za javno upravo je podpornik aktivnega in transparentnega komuniciranja z državljani, gospodarstvom in tudi javno upravo, zato smo mnenja, da je vaša ideja vredna premisleka in bi prispevala k še višji motiviranosti komuniciranja z državo s ciljem vzpostavitve učinkovitega servisa za vse subjekte. Ob tem pa je potrebno opozoriti tudi na dejstvo, da se določene težave, ki jih imajo državljani z državo, že sedaj lahko javi in ureja preko obstoječih in vpeljanih rešitev.
Poslanstvo Službe za boljšo zakonodajno upravne procese in kakovost je usmerjeno predvsem v odpravo obstoječih administrativnih ovir in preprečevanju novih ter skrbi za pripravo boljše zakonodaje. Na tem področju skozi leta zaznavamo povečevanje trenda konkretnih predlogov in pobud, ki smo jih prvotno obravnavali z uporabo osnovne programske opreme. Z razvojem tehnologije je bila tudi naša težnja približati se uporabnikom storitev javne uprave in širše, ter jim omogočiti, da težavo javijo na mestu samem, hitro, enostavno in brezplačno. Prav tako zasledujemo cilj, da se informacije o javljenih in odpravljenih težavah zbirajo na enem mestu, s čimer zagotovimo enotnost, uporabnost in verodostojnost informacij.
Tako je bilo v letu 2013 vzpostavljeno spletno mesto STOP birokraciji, kjer so vam na voljo vse najpomembnejše in novejše informacije o odpravi administrativnih ovir in pripravi boljše zakonodaje ter seznam vseh pobud in predlogov z odzivi pristojnih organov (s statusi posamezne pobude), uspešno rešeni primeri težav oziroma dobre prakse javljenih s strani državljanov/gospodarstva ter seznam realiziranih ukrepov, ki so plod sodelovanja z gospodarstvom in ostalimi resorji. Že vzpostavitev spletnega mesta, ki med drugim vsebuje tudi enotno orodje za zajem in upravljanje pobud, je prineslo velike pozitivne rezultate, vzpostavitev mobilne aplikacije, ki omogoča enake funkcionalnosti kot spletno mesto, pa je dostopnost do javljanja težav o administrativni ovirah povsem odprlo. Vsak imetnik aplikacije tako lahko v vsakem trenutku javi svojo težavo, ki jo v okviru projekta STOP birokraciji pregledamo, objavimo in posredujemo v reševanje pristojnim organom. Vsak odziv organa na javljeno težavo se s strani ekipe sodelavcev STOP birokraciji pregleda in po potrebi dodatno uskladi. Odziv pristojnega organa se objavi, hkrati pa se o tem obvesti tudi uporabnika.
V kolikor je predlog/pobuda konkretna in predstavlja večjo težavo, jo v soglasju s prisotnim organom uvrstimo v Enotno zbirka ukrepov za boljše zakonodajno in poslovno okolje, ki predstavlja enotno managersko orodje za spremljanje napredka realizacije ukrepov ministrstev, ki jo uporabljajo tudi ministrstva sama.
Z namenom seznanitve javnosti o možnostih, ki jih ponuja spletno mesto in ostale sodobne rešitve, spodbuditi in ozavestiti obstoječe uporabnike, ter povabiti nove k sodelovanju ter uporabi storitev, ki jih ponuja spletno mesto Stop birokraciji, smo pripravili tudi video predstavitev, ki na animiran način s pomočjo uspešno rešenega primera, prikazuje proces reševanja pobud za izboljšavo predpisa.
Menimo, da je pomembno zavedanje tako državljanov in poslovnih subjektov, da so ključni člen pri sporočanju državi o nepotrebnih ovirah s katerimi se srečujejo, kot tudi zavedanje države, da se na podlagi konkretnih informacij s strani uporabnikov določene situacije lahko bolje, optimalneje uredijo.
Glede na navedeno bomo vaš predlog imeli v mislih pri nadaljnjih nadgradnjah funkcionalnosti obstoječega sistema STOP birokraciji, pri čemer pa je nujno, da se pred uvedbo nove informacijske rešitve izvede temeljita analiza potreb ter stroškov in koristi.
Se popolnoma strinjam s predlogom, saj bi nam zelo olajšalo delo, da ne rabimo iti osebno oddati pritožbo.
Se popolnoma strinjam s predlogom, saj bi nam zelo olajšalo delo, da ne rabimo iti osebno oddati pritožbo.
Želim si javne uprave, ki bi sama spremljala stanje stvari, ki so v njeni pristojnosti. Upam, da se bomo lahko kdaj ukvarjali s svojim delom in ne s tem kaj bi moral naresti nekdo drug.
Hvala za komentar... Ne vem kako lahko z njim izboljšam svoj predlog, oziroma kakšen namen je imel.
Možnost sporočanja ZGOLJ preko pametnih telefonov in tablic NI primerna,ker jih vsi nimamo in ne uporabljamo, Sporočanje tudi preko e-mailov bi morali vključiti. Bojim pa se, da bodo rezultati takšnih predlogov doživeli isto usodo kot večina predlogov, ki jih podamo preko portala predlagam.vladi.Običajno dobimo napisano samo kaj kateri zakon ureja, kar pa že vemo, saj predlagamo SPREMEMBE. Preteklo bo še veliko vode preden bodo nekateri uradniki razumeli kaj ljudje želijo.
Vsekakor bi bilo najbolj primerno, da obstaja način za vsakega državljana, da neposredno prijavi težavo. Vendar ta predlog ne obsega prijav preko email-a, kakor niti drugih oblik sporočanja (telefon, fax, pismo, itd...).
To je predlog za aplikacijo za pametne telefone in tablice. Zagotovo s tem se ne bo doseglo 100% slovenske populacije. A vseeno marsikdo že ima tako napravo ali pozna nekoga, ki jo ima.
V Ljubljani je na ravni občine podoben portal in lahko predlagaš oz. opozoriš na probleme. Dočakaš celo odgovor, vendar je to običajno tudi vse! Opozarjamo na nepregledno križišče in napišejo, da si bodo zadevo ogledali. Zjutraj, v megli, dežju in snegu je težko zavijati levo v enosmerni ulici, ker so na desni strani pravilno parkirani avtomobili. A če so to kombiji se čez njih ne vidi. Očitno so si pa ogledniki zadevo ogledali dopoldne, ko je ulica prazna in iz pobude ni bilo nič.
Ja. Verjamem, da se kje to ureja na lokalni ravni. V mali občini nenazadnje ustaviš župana na cesti in mu poveš.
Zanimivo bi bilo imeti to na državni ravni, da bi bolj poglavitne teme dobile primerno vidnost. Nenazadnje bi lahko vsaj mediji videli katere preteče teme ostanejo ignorirane..
Glede na to, kako učinkovit je portal "predlagam vladi" bi bil to čisto stran vržen denar. Žal.
Hja... Upanje je, da bi se "primlo". Zagotovila seveda ni, a s takim pristopom bi se lahko poslovili od katerega koli projekta.
Popolnoma soglašam z vašim komentarjem. Velikokrat se mi zdi, da osebe, ki pripravljajo odgovore, sploh ne preberejo (hm ne upam reči, da ne znajo prebrati) v čem je bistvo predloga in samo citiramo obstoječe zakone.