kartice prisotnosti za učitelje in profesorje
V našem šolstvu je marsikaj narobe. Število delovnih ur, izkoriščanje delovnega časa, nekontrolirani dopusti-to je ugotovilo računsko sodišče. Predlog - v vse šole se namesti sistem prisotnosti s karticami. Vsaka goljufija, da ti nekdo drug vstavi kartico se kaznuje s kaznijo 1000 eur za vsakega. Ravnatelj je osebno odgovoren za sistem, ki bo to preprečeval. Šola se kaznuje z 5000 eur. Stvar rešena. Gremo dalje
Še vedno si žal učitelji sami vpisujejo ure in "opravičujejo svoje delavne obveznosti, ki so vezane na pripravo učnega procesa in jih pri tem seveda nihče ne nadzira, zato se mi zdi smiselno, da učitelji vse svoje delo opravijo na delovnem mestu, kar pa ni mogoče, pa jih je ravnatelj dolžan napotiti z nalogom. Vse ostalo se ne more šteti v delovni čas. Učitelji nimajo nikakršnega nadzora nad prihodi in odhodi iz službe in če se slučajno udeležijo kakršne koli prireditve v kraju si štejejo to v delovni čas.
Dokler ne bomo imeli izdelanih kriterijev o tem kdo je dober in kdo slab učitelj je morda tudi ta predlog o uvedbi evidentiranja prisotnosti primeren. Podobno je tudi v drugih poklicih, saj nekateri ljudje delajo, drugi pa "hodijo" v službo. Velikokrat smo iskali kakšnega direktorja, vodjo in so bili službeno odsotni. Le kje? Malce pogledaš okrog golf in tenis igrišč dopoldne in jih tam kar nekaj najdeš.
Mogoče bi moral kakšen novinar raziskati, kakšen sistem imajo nekatere fakultete za vodenje prisotnosti zaposlenih ... vsak si lahko sam vpiše ure, koliko je delal ...
Meni bi bilo zelo prav, če bi uvedli e-sistem vodenja, saj bi imel črno na belem, koliko ur imam. Sedaj pa imam vedno slabo vest, če grem kdaj prej iz službe, kljub 140 ur plusa ..., ker nekateri te vidijo samo takrat, ko greš prej, ko pa delaš po 2 uri ali več preko delovnega časa, te pa nihče ne vidi. Zato sem absolutno za uvedbo.
Se pa danes vse da urediti, tudi če delaš zvečer doma.
Pri nas so nekateri sodelavci proti, ker predavajo na različnih lokacijah izven matičnega podjetja. Se pa potem sprašujem, zakaj pa zadeva deluje na fakultetah, ki so to že uvedle npr. FŠ?
Po drugi strani je pa tudi res, kot je že nekdo omenil, da lahko nekdo delo opravi veliko prej in bolj kakovostno, kot drugi, tako da merjenje minut v takih primerih ne pove dosti. Vse je odvisno od posameznika ...
LP
Kako bi se pa štempljali učitelji, ki zvečer doma pregledujejo kontrolne naloge?
In tisti, ki delajo prosojnice za naslednji dan?
Kadar je za obvezno branje predpisana knjiga predvidevam, da jo mora učitelj prebrati. Najverjetneje to počne doma.
Primerov je veliko, ki jih mi, ki ne delamo na tem področju, ne poznamo.
Se vam ne zdi, da učitelji podajajo ISTO snov iz leta v leto in si torej zadeve lahko pripravijo za več let?
Učitelji začetniki porabijo za pripravo na pouk bistveno več časa, kot jim je priznano. Seveda ko vseskozi podajajo isto snov iz leta v leto ta čas pada in je čez leta potem krajši od priznanega.
Tekom celotne kariere se zadeva verjetno nekako izravna.
Pred leti smo se dogovarjali z dobavitelji o preprečevanju možnih zlorab v podobnih evidencah in ugotovili, da kmetje postavljajo ograde za živali, nevzgojene ji podrejo, vzgojenemu človeku pa zadostuje ustno navodilo, kriminalci tudi iz tapora uidejo. V ljudeh je še preveč sledi samoupravne vzgoje.
Seveda....po principu "važno je, koliko se dela, ne pa koliko se naredi".
Človek, ki bo v službi delal 9 ur dnevno bo veljal za pridnega, nekdo ki bo isto delo opravil v šestih urah in preostali dve uri brskal po internetu pa bo v najboljšem rimeru lenuh, ali pa celo letel na disciplinsko.
Če šole sedaj ne kontrolirajo dopustov, jih tudi ob uvedbi takšnega sistema ne bi. V predlogu vidim predvsem nemajhen strošek, pravega učinka pa ne bo, če v samih šolah ni interesa po urejenem stanju.
strošek ni noben problem, prav povsod se štemplajo, pa ne gledajo na to kot na strošek.
Strošek je v vsakem primeru, vprašanje je le, če je v posameznem primeru upravičen ali ne. Učinek pa je odvisen od tega, kaj se želi z beleženjem doseči in kakšna je volja za uveljavitev nekega reda.
Kot rečeno - če volje za red že sedaj ni, potem učinka ne bo.
Predlog seveda ob sprejemu ne bo rešil vseh nepravilnosti v šolstvu, gre pa vseeno za prvi korak. Problem je namreč, da nadzor nad delom in ugodnosti zaposlenih v šolstvu ni sistemski, enoten po vsej državi, pač pa v vsaki šoli drugačen, odvisen od njenega ravnatelja. Na to je tudi opozorilo računsko sodišče in evidentiranje vseh zaposlenih je po moje lahko prvi korak k ureditvi kaosa delovnega časa učiteljev napram drugim zaposlenim, ki bi mu nato morali slediti drugi ukrepi.
In zakaj točno mora biti način dela v vseh šolah enak?
V Sloveniji je cca 750 osnovnih šol. Če se tak sistem uvaja v šole, ga je seveda potrebno uvesti tudi v vrtce, saj gre tam za praktično identično situacijo in vrtci velikokrat tudi spadajo v okvir OŠ. Dodajmo torej 1000 slovenskih javnih vrtcev.
V podjetju s katerim sodelujem ravnokar uvajajo beleženje delovnega časa. Resni sistemi stanejo tam od 2000 EUR naprej.
Če dodamo še nekaj sto srednjih šol in fakultet govorimo torej o več kot 4 mio. EUR začetnega stroška, poleg tega se mora potem nekdo ukvarjati z administracijo in vzdrževanjem sistema.
Za tak denar bi morali dobiti neke res konkretne rezultate.
Namen teh sistemov je v preprečevanju zlorab in nabijanju ur, torej oškodovanju proračuna - nabava sistema torej ne more predstavljati zgolj izgube, ki jo predstavlja nabava. Konec koncev se evidentiranje uporablja v skoraj vseh zasebnih družbah in to najbrž ne iz razloga, ker bi prinašali izgubo.
Cena je stvar stanja na trgu in pogajanj, najbrž se da dobiti cenejše sisteme, in hkrati izpogajati popuste, zaradi nabave večjih količin. Poleg tega ni nihče rekel, da je treba opremiti celo državo v nekaj mesecih, proces laho traja leta, važno je, da bo nekoč stanje urejeno.
Argument "In zakaj točno mora biti način dela v vseh šolah enak?" je pa v stilu "zakaj bi morali učiti enako matematiko, zgodovino ali slovenski jezik ne vseh šolah?"
Bom ponovil kar sem že napisal. Tam, kjer ni interesa po vzpostavitvi reda, tudi sistem za beleženje delovnega časa ne bo pomagal.
Če sistem ni zmožen kvalitativne kontrole dela, je kvantitativna absurdna! DavidS je že vse pojasnil. Mogoče je le slaba ocena finančnih vložkov: nakup registracij delovnega časa je verjetno majhen strošek v primerjavi z zagotovitvijo delovnih pogojev učiteljem: ponuditi vsakemu učitelju normalno delovno mizo z nekaj policami, kjer lahko odloži knjige, delovne zvezke,priprave, kontrolne naloge, ipd; pa računalnik, da vnese ocene, naredi pripravo. Verjetno to vodi tudi v izgradnjo kakšnih novih delovnih sob v šolah, ker veliko šol trenutno nima toliko pisarn za vse učitelje (pa ne mislim za vsakega posebej - le da ima vsak prostor za normalno intelektualno delo).