Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Prvi petek v mesecu dela prost dan

4108 OGLEDOV 16 KOMENTARJEV

Predlagam vladi, da postanemo vzor celemu svetu in postopno uvedemo zmanjsanje delovnih ur iz 40 ur na mesec na priblizno povprecnih 38, tako, da se vecini ljudem omogoca, da imajo vsak prvi petek v mesecu dela prost dan, oziroma PRAZNIK drzavljanske pobude, katerega mnogi aktivisti in protestniki zahtevajo.

Dolgorocni cilj bi bil seveda uvesti skrajsan 30-32 urni delovnik z 5x6 ur na teden, ozirma 4x8, zaradi vecje ucinkovitosti dela, manjsih potnih stroskov, prehrane, ter onesnazevanja okolja. Cas je, da se ljudem podari zasluzen pocitek, saj praznikov je kronicno premalo in v taksnih delovnih razmerah nihce ne vidi prihodnost, da bo moral delati do 65ega leta, tako, da prav je, da resno vzame ta predlog, katera boste slisali se veckrat, saj cas je ZA SPREMEMBE in spostovanje volje ljudstva.

Ta predlog bo ljudem podaril do 12 novih dela prostih dni, tam kjer je to mogoce, saj nekateri delajo 3 ali 4 izmene in jim ta predlog ne bo zadosti pomagal, za kar bodo potrebne nadaljne resitve, poleg tega se bodo obstojeci prazniki krizali z petkovim praznikom, tako, da se zna zgoditi, da bo manj kot 12 dni na leto.

26 glasov

8 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR Anti NWO 147 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


15. 3. 2016

Odziv Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti

Področje praznikov in dela prostih dni je urejeno z Zakonom o praznikih in dela prostih dnevih v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 112/05 – uradno prečiščeno besedilo, 52/10, 40/12 – ZUJF in 19/15; v nadaljevanju ZPDPD). Urejanje praznikov sodi na področje državne ureditve v Republiki Sloveniji, v katero spadajo tudi splošni državni akti, simboli in prazniki. Na opredelitve praznikov in dela prostih dni po tem zakonu pa se navezujejo tudi rešitve v delovni zakonodaji, ki dajejo delavcem pravico do odsotnosti z dela na prazničen in dela prost dan, s pravico do nadomestila plače oziroma do posebnega vrednotenja dela, v kolikor morajo delavci, zaradi nepretrganega delovnega oziroma proizvodnega procesa ali posebne narave dela, delati na ta dan.

Že ob pripravi ZPDPD v letu 1991 so se kazale mnoge dileme in popolnoma raznovrstna stališča glede dni, ki bi jih bilo potrebno ustrezno obeleževati v naši državi. Predlagatelj je pri pripravi zakona proučil vsa posredovana stališča in predloge ter upošteval tudi izide javnomnenjske raziskave, ki je bila opravljena ravno z razlogom, da se z zakonom določijo praznični dnevi, ki imajo splošen pomen ali pomen za vse ali večino državljanov. Ureditev praznikov in dela prostih dni v Republiki Sloveniji mora vsekakor ustrezati dejanskemu odnosu naših državljanov glede pomembnosti določenih datumov, ki jim je potrebno dati posebno obeležje.

Upoštevaje vsa stališča, predloge in izid javnomnenjske raziskave je bila sprejeta veljavna ureditev, skladno s katero ZPDPD poleg praznikov določa še šest dela prostih dni, ki imajo versko obeležje, pri čemer ti prosti dnevi ne obeležujejo izključno le praznikov katoliške vere. Upoštevaje strukturo praznikov po evropskih državah, lahko tudi ugotovimo, da je v večini primerjanih držav večina praznikov verskih, poleg novega leta ter praznika dela pa je praznično obeleževanje vezano še na državnost posamezne države.

Omeniti želimo tudi dejstvo, da je bilo od sprejema ZPDPD predlaganih že nekaj dopolnil zakona, pri čemer sta bili dve realizirani v spremembah in dopolnitvah zakona v letih 2005 in 2010, nekaj pa jih Državni zbor RS ni sprejel v obravnavo. Dopolnila so se nanašala na spremembe oziroma dodatno obeleževanje nekaterih dogodkov, ki so v povezavi z zgodovino naroda in države. Upoštevaje vse navedeno ocenjujemo, da je ureditev praznovanja verskih praznikov v Republiki Sloveniji ustrezna in primerljiva ureditvam v drugih evropskih državah, zato menimo, da ni utemeljenih argumentov za spreminjanje zakona v smislu izpostavljenega predloga.

Priloge:

Komentarji