Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Preverjanje Sirskih dokumentov in diplomatski odnosi s Sirijo

3706 OGLEDOV 14 KOMENTARJEV

Predlagam, da MZZ , premier ali predsednik vspostavi diplomatske odnose s Sirijo in se v povezavi s Sirijskimi oblastmi zagotovi preverjanje pristnosti potnih listov.

Sedaj kroži veliko ponarejenih ali pa potnih listov izdanih iz strani Daesh (IS), kar močno škoduje varnosti Slovenije, Evrope in ne nazadnje tudi varnosti ostalih beguncev.

Pametno bi tudi vključiti predstavnike Sirijskih oblasti v pogovore o beguncih.

Slovenija, kot trenutna voditeljica reševanja težav z begunci, izkoristila trenutek in bi lahko tudi nenazadnje organizirala neko mini mirovno konferenco, kjer bi bile vse sprte strani v Siriji za eno mizo, vključno z velesilami za njimi.

12 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR S seba 16 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


9. 2. 2016

Odziv Ministrstva za notranje zadeve

Slovenska policija ima informacije o pojavu ponarejenih, prenarejenih in "bianko" ukradenih potnih listinah Sirije. S temi informacijami in priporočili oziroma navodili za ugotavljanje ponarejenih ali prenarejenih sirskih potnih listin, so seznanjeni vsi policisti. Prav tako so omenjene informacije in navodila za ugotavljanje ponarejenih in prenarejenih potnih listin objavljene na posebnem policijskem intranetnem portalu, do katerega imajo dostop vsi policisti. Policisti imajo tudi informacijo o serijskih številkah ukradenih sirskih potnih listinah, ki so na podlagi mednarodnega policijskega sodelovanja zabeležene v policijski evidenci. V primeru pojava tovrstne potne listine lahko policist s preverjanjem v omenjenih evidencah ugotovi, da gre za ukradeno listino.

Policisti v okviru mejne kontrole in registracije migrantov preverjajo pristnost listin, s katerimi se migranti izkazujejo v postopkih. V letu 2015 so tako ugotovili štiri primere, ko so se tujci izkazali s ponarejeno ali prenarejeno sirsko potno listino.

Odziv Ministrstva za zunanje zadeve

RS in Sirija sta diplomatske odnose vzpostavili 25. avgusta 1997 ob obisku namestnika sirskega zunanjega ministra Raslana Allousha v RS, vendar pa stikov z uradnimi predstavniki sirskih oblasti od začetka krize v Siriji marca 2011 ne vzdržujemo.

29. januarja 2016 so se v skladu z resolucijo 2254 varnostnega sveta OZN v Ženevi začela pogajanja predstavnikov sirske opozicije in sirske vlade pod pokroviteljstvom OZN. Cilji pogovorov so zagotovitev humanitarnega dostopa do civilnega prebivalstva, prekinitev ognja in dogovor o politični rešitvi za sirsko krizo. Pogajanja, ki jih Slovenija pozdravlja in podpira, naj bi po oceni OZN trajala pol leta, zato v tem trenutku ne vidimo potrebe, da bi Slovenija sama sklicevala ali organizirala mirovno konferenco o Siriji zunaj obstoječega ženevskega okvira.

Priloge:

Komentarji




  • I Izbrisan Uporabnik 12672

    Trumpove izjave o muslimanih so izzvale mednarodno razburjenje, deležen je bil kritik med številnimi svetovnimi voditelji, enako pa je bilo tudi v ZDA, kjer so ga obsodili številni ameriški politiki, na čelu z demokratskimi predsedniškimi kandidati, ki so posvarili, da bi islamski skrajneži lahko Trumpove sporne besede uporabili za svojo propagando.

     

    Javni in tudi zasebni mediji in politiki na zahodu niso za drugega kot za pranje možganov in poneumljanje množic.

    Kako to da naši 'novinarji' in prepisovalci novic na javni televiziji in tudi pri drugih medijskih portalih in časopisih še vedno tako vneto širijo neko propagando, ki jo zahtevajo oligarhi iz ZDA in Evrope, če pa pravijo, da imamo svobodne medije in svobodo govora?

    Zakaj novinarji na ne smete napisati ali objaviti intervjuja z Michaelom Fylnnom, nekdanjim direktorjem DIA (del Pentagona za boj proti terorizmu), saj je ta že pol leta nazaj dejal, da je Obamova administracija tista, ki se je zavestno odločila, da bo podprla đihadiste, ki jih poznamo danes pod imenom ISIS in al-kajda.

     

    Tako pa se mediji-novinarji vsaj velika večina že leta in leta smeši s svojimi pravljicami, ki jih piše (prepisuje) dan za dnem, v katerih skuša poneumljati davkoplačevalce, ki plačujemo da RTV-javni zavod sploh obstaja in da lahko ti novinarji, če se tako sami imenujejo, sploh finance oz. mesečne dohodke.

    A vas ni sram tako lagati in zavajati vsak dan?

     

    No, kdaj bomo dobili prispevek gospoda Flynna v katerem obtoži Clintonovo, Obama, Kerrya, McCaina in ostale, da so glavni odgovorni za nastanek đihadistov?

    Seveda, to pa ne smete, ker pač niste v vlogi resnice in svobode.

     

    Trump je povedal na glas to, kar nas misli na milijone... pa smo tiho. Sram nas bodi.

  • s seba

    Še dodaten razlog: www.zurnal24.si/avstrija&

  • P Peter Battelino

    nekaj mojih mnenj ob begunsko / migrantskem dogajanju zadnejga pol leta (in več):

    - poplava pribežništva preko Sredozemlja se je začela po lasnki tragediji, ko se je EU odločila, da bo migrante reševala na morju. A socialno in varnostno skrb za vso to vse številčnejšo, že ogromno množico (i)migrantov EU že leta dolgo prepušča siromašni Italiji.

    - še večja poplava pribežnisštva preko Egejskega morja se je začela letos po objavi EU / Merklove, da se spodobi, da E sprejme begunce iz Sirije in da jih je samo Nemčija pripravljena sprejeti med 800 tisoč do milijon, ter naj bi neko recipročno število teh beguncev sprejele tudi druge države EU. (nam bi v tem primeru gepiralo število okoli 20.000). In plaz se je vsul. Ok .. ampak !! EU in Merklova sta takrat naredili ogromno napako, ki jo skušata šele zdaj v dogovorih s Turčijo popraviti. S ponujanjem 3 milijard Turčiji za njen pristanek. Naj pojasnim, kaj mislim:

    1- TRIAŽA = izbor tistih, ki jih namerava EU sprejeti oz zavrniiti, bi se moral zgoditi že na tleh Turčije. Prednost naj bi imeli pravi begunci, družine z otroki, ljudje (moški) z urejenimi NEPONARENIMI dokumenti, ekonomski migranti = mladi fantje z brezperspektivnih področij Pakistana, Aafganistana in drugih držav.

    2- od tu bi morale izbrane prepeljati na celino ladje EU (recimo te, gi zdaj patruljirajo po Egejskem morju), od tam pa bi ti ljudje odpotovali z vlaki preko Bolgarije preko vseh mej brez dodatnih pregledovanj na zanje določene in izbrane destinacije, kjer bi se končalo njihovo potovanej beguncev in migrantov in začelo začasno ali trajno azilantstvo. (Ni razloga, da bi v to vpletali države izven EU območja, razen, če same ne ponudijo te možnosti).

    3- v tem primeru nebi bilo treba vračati množice ljudi – kar sedaj mnogim grozi in bo ta šok v mnogih vzbudil željo po hudem maščevanju EU, ki so po vsem prestanem naporu in trpljenju uspeli priti do Nemčije. Vsi pribežniki bi bili popisani in registrirani, nadzor nad njimi bi bil mnogo večji, kot je sedaj, ko ga praktično skoraj ni, neglede na vsa mučna in ponižujoča dogajanja ob prehajanju množice mej (od Grčije do Nemčije najman 5, sedaj 6) tako za migrante, kot pooblaščene ljudi, (policiste, vojsko, kariatativce), ki so te ljudi sprejemali, pregledovali, popisovali, jim pomagali.

    ----

    po teh pojasnilih mojega gledanja na dogajanje zadnjih skoraj dveh let:

    4- ker je večina beguncev na opisan način že prešla naše meje, kakšna bistvena sprememba v postopkih ni smiselna

    5- neresno je pričakovati, da bi v tako politično, idejno-verski in interesno razdroblejni državi, kot je zadnja leta Sirija, imela lahko Slovenija kakšno resno vlogo v mirovnih prizadevanjih

    6- treba je zahtevati od EU in Nemčije, da začne delati selekcijo izbrancev že v Turčiji ali vsaj na grških otokih (domačinom naj EU plača odškodnino za vzpostavitev začasnih kampov, kjer se bojo opravljale te triaže)

    7- čeprav je žica na Slo-Hrv meji posledica hrvaške samovoljne arogance in primitivizma bivšega premijeja Zorana Milanovića (op*), je treba žico nemudoma umakniti, saj za nadzor »zelene meje« podnevi zadoščajo policisti in vojaki, ponoči pa droni s kamerami za toplotno snemanje. Če pa bi se resna grožnja s ponovnim navalom migrantov na našo mejo ponovila in bi se Hrvaška obnašala enako provokativno, kot so se tiste noči, ko so naskrivaj v temi poslali 1600 beguncev v Slovenijo na način, da so bredli Sotleo pri Rigoncah, naj se jo postavi le na območju najbolj kritičnih mest – je ob glavnih prometnicah.

    Op*: do odločitve naše vlade o postavitvi žice je prišlo nekaj dni po opisanem dogodku pri Rigoncah, čemur je najbolj botrovala Milanovičeva arogantna izjava, da bo Hrvaška na ta način spuščala migrante v Slovenijo ob vsej njeni meji.

     

    • s seba

      Vsekakor se z večino kar ste napisali strinjam.

      Problem pa nastane, ko strani ne sodelujejo, kot bi si človek želel. Konkretno s Turčijo je malo težko sodelovati, ker imajo svoje interese. Nemčija pa pač sej vsi vemo oz. ste vi sami opisali. Zaradi vseh teh razlogov smo prepuščeni sami sebi in mnogo od točk so pač zunaj stvari, ki jih lahko mi direktno kontroliramo (lahko pa seveda predlagamo, navijamo za to in na nekaterih od teh se že dela).

       

      Obregnil bi se samo na zadnje točke.

       

      Za 4. točko bom rekel tako, da ni nikoli prepozno za izboljšati postopke, poleg tega bi bil to močen signal (dejansko preverjanje pristnosti dokumentov), da mislim resno omejiti vstop oportunistom.

       

      5. točka je seveda res, Slovenija nima nobenega vpliva, a ravno to je prednost. Nismo direktno obremenjeni z nobeno stranjo v konfliktu in smo totalno nepomembni, kar je super za gostovanje in organizacijo neke mirovne konference. Saj smo si vedno želeli bii Švica, tako da je zdaj to super priložnost! :-)

       

      7. točka je grozna stvar. Menim da bi se moralo postavljanje žice ustaviti, ker pač signal je bil sporočen in deluje. Žica pa more žal ostati okoli mejnih prehodov, zaradi čisto političnih razlogov oz. signalov, ki jih žica daje, to je da imamo sposobnost zapreti mejo, kadarkoli odločitev pade in se zato morejo druge države vesti spoštljivo in sodelovati.

  • D DavidS

    Predlagam spremembo terminologije predloga - v Sloveniji imamo namreč opravka z migranti, ne z begunci.

    • s seba

      Migracijski tok je mešane narave. Vsebuje begunce in ekonomske migrante. Slednje se delno zajezi že na Makedonsko-Grški meji.

    • D Digifotko

      V Sloveniji sploh ni beguncev. Po konvenciji ZN imajo status begunca v prvi varni državi, ki je za Sirce Turčija, izven tega pa samo v dogovoru s ciljno državo. Do Slovenije pa so prečkali še vsaj pet varnih držav.

    • s seba

      Deloma se strinjam.

       

      Turčijo ne bi ravno razglasil za popolnoma varno državo (iz vidika beguncev), sploh ker je očitno vpletena v ta konflikt. Zato bi v smeri EU bile prve varne države Ciper in Grčija.

      EU pa se žal ni zmogla organizirati (dovolj hitro) znotraj prejšnjih in novejših zakonskih okvirov, da bi nudila pomoč Grčiji in da bi se problem bolje rešil in prerazporedil. EU oz. bolje rečeno Schengenski prostor je namreč tudi deloma azilna unija (možnost prerazporeditve). Iz tega lahko nekako jemljemo, da je iz vidika azila, Schengenski prostor ena država. Zato je kot pač je.

       

      Seveda je krivo tudi popuščanje pravil posameznih članic (in nečlanic) in posebnost oz. nerealne zahteve in predstave beguncev. Nenazadnje pa tudi, da je veliko med njimi običajnih ekonomskih migrantov.

       

      Zgoraj napisano velja za Sirijce in Iračane. Za Afganistance, Eritrejce, Pakistance in sploh druge begunce (ali ekonomske migrante, če vam je ljubša beseda) je pa seveda težko govoriti, da bi bila to prva varna država, oz. da so se v pravo smer obrnili, ko so bežali.

    • D DavidS

      Schengenski prostor ne velja kot ena država, velika večina migrantov pa pri prehodu iz Grčije v Slovenijo prečka Makedonijo in Srbijo, za kateri vaš argument "Turčija ni varna država" (ki je že sam po sebi na zelo trhlih nogah) nikakor ne more držati.

    • s seba

      Res je Schengenski prostor ni ena država a v praksi ni daleč od tega. Vizumska politika je enotna, notranjih mej ni (no vsaj ni bilo), azilante je dovoljeno si jih deliti, itd. Seveda ni pa še to čisto prava azilna unija, kar pa se pripravlja z novo zakonodajo.

       

      Makedonija, Srbija in Hrvaška so seveda vsekakor varne države in zunaj meja Schengenskega prostora, prvi dve pa celo izven meja EU. Praviloma bi se morali držati pravil, a trenutne okoliščine so kot so. Prva država na poti, ki se je poizkušala dejansko resno držati pravil je to bila Madžarska, zdaj pa Slovenija.

       

      Dogovor med članicami je (očitno) trenutno tak, da Slovenija spušča te begunce naprej, oz. jih aktivno transportira. Zakaj se ne znajo kaj bolj formalno dogovoriti in obravnavati te begunce kot ljudi oz. jih primerno selekcionirati v Grčiji oz. še bolje v Turčiji in jih nato voziti z letali ali vlaki non-stop, ne vem. Sam sem ta predlog dal že avgusta (ali septembra, ne spomnim se), a mi ga moderator te spretne strani ni odobril niti zavrnil. Je pa podoben predlog trenutno aktiven, t.i. hot-spots, ampak v praksi totalno neuporaben, saj je veliko veliko prepočasen in ne-efektiven.

  • I Izbrisan Uporabnik 12672

    Dodajte v predlog da se zavrne vstop v EU vsem ki imajo ponarejene potne liste,

    Zagotovo so ponaredki tudi vsi potni listi ki izgledajo kot novi.

    • s seba

      To je samoumevno in posledica namena preverjanja.