Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Združevanje naselij - somestij

2605 OGLEDOV 8 KOMENTARJEV

Predlagam, da se naselja v Sloveniji, ki se fizično stikajo, in so danes kot somestja (vsako naselje v svoji občini), združijo v eno naselje in eno občino.

Nekoč je to bila Ljubljana, ki je preko predmestnih vasi zrastla v eno mesto. Danes se na hitro spomnim dveh takih primerov: Šoštanj-Velenje in Prevalje-Ravne. V obeh primerih gre za fizično eno urbano območje, ampak dve občini.

Združitev somestij je racionalni in razvojni učinek, npr:

-le ena občinska uprava, ena pošta

-boljše prostorsko planiranje (urbanizirana večja mesta proti razpršeni gradnji), planiranje prometa, šolstva, zdravstva

-s tem dobimo prava, močna mestna območja v Sloveniji, ki predstavljajo središče neke okolice in opravljajo skupne službe za to okolico, namesto en kup manjših mest, vsako s svojo upravo

-večja mesta (večje občine), ki imajo svoj vir prihodkov in se lažje razvijajo....

29 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR P Planet Slo 7 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


15. 12. 2015

Odziv Ministrstva za okolje in prostor

Pojem združevanje naselij ni enako pojmu somestje. Somestje je skupina medsebojno povezanih mest in/ali drugih naselij, v katerih dejavnosti razporejajo po načelu dopolnjevanja funkcij. Z medsebojnim povezovanjem in razmeščanjem funkcij naselja krepijo svoje vloge v urbanem sistemu. (Odlok o SPRS, U.l. RS, št. 76/2004). V odgovoru obravnavamo podano pobudo v kontekstu združevanja naselij.

Analiza veljavne ureditve 1. Pravna podlaga za spreminjanje območja naselij:

  • Določanje območij ter imenovanje in označevanje naselij, ulic in stavb določa Zakon o določanju območij ter o imenovanju in označevanju naselij, ulic in stavb (ZDOIONUS, U. l. RS, št. 25/2008).
  • Posvetovanje s prebivalstvom o spremembi območja naselij: Po tem zakonu se območje naselij in imen naselij ter preimenovanja ulic v sodelovanju s prebivalstvom, in sicer v okviru predhodnega posvetovanja z osebami z območja, na katere se spremembe nanašajo. P
  • Pristojnost za spreminjanje meja obstoječih naselij: Območja obstoječih naselij lahko spremeni občinski svet z odlokom na podlagi predhodno pridobljenega mnenja Geodetske uprave RS o skladnosti predlagane ureditve območij naselij s predpisi, ki urejajo območja in imena naselij. Vendar pri tem občine ne sme enostransko spreminjati meja naselij tako, da bi s tem posegala na območje sosednje občine.

2. Pravna podlaga za načrtovanje razvoja naselij in vloge naselij v prostorskem razvoju

  • Odlok o strategiji prostorskega razvoja Slovenije (U.l. RS, št. 76/2004) kot vodilni prostorsko razvojni koncept države določa policentrični urbani sistem, ki temelji na središčih nacionalnega, regionalnega in medobčinskega pomena. Na nižji ravni se ta koncept dopolnjuje še z določitvijo pomembnejših lokalnih in lokalnih središč, ki ga določijo občine v sklopu priprave občinskih prostorskih načrtov na osnovi analize opremljenosti urbanih naselij s storitvami splošnega pomena.
  • Koncept močnejših središč, ki so funkcionalno povezana s svojim gravitacijskim območjem, o katerem govori predlog, je torej že vgrajen v sistem prostorskega načrtovanja.

3. Pravne podlage torej za združevanje in povezovanje naselij v močnejša središča obstaja, žal pa med obema pravnima podlagama ni ustrezne povezave, zato se spreminjanje in določanje območja naselij odvija ločeno od usmeritev Strategije prostorskega razvoja Slovenije.

Predlog je naj se naselja v Sloveniji, ki se fizično stikajo, združi v eno naselje. V primeru ko sta fizično povezani naselji v dveh različnih občinah, pa bi naj to pomenilo tudi določitev ene občine. Navedeni so primeri: Ljubljana, Šoštanj – Velenje, Ravne – Prevalje.

Kot prednosti so navedene: le ena občinska uprava, ena pošta, učinkovitejša organizacija prostora in načrtovanih dejavnosti, prometa, šolstva, zdravstva; prednost je tudi razvojno in funkcijsko močnejše središče, ki lahko učinkoviteje nudi servis gravitacijskemu območju;

Predlog poleg navedenih dveh področij posega tudi na področje lokalne samouprave in pogojev, ki morajo biti vzpostavljeni za vzpostavitev lokalne samouprave na določenem območju. Kot je navedeno v odgovoru, je področje spreminjanja območij naselij občinska pristojnost, kjer pa morajo biti izpolnjeni določeni pogoji, med drugim tudi posvetovanje s prebivalstvom. Spreminjanje območij in imen naselij lahko poleg nekaterih navedenih prednosti namreč sproža tudi nekatere druge posledice, npr. spreminjanje prebivališča in s tem dodatne stroške. S tega vidika bi bilo treba predlog nadalje analizirati z vidika celokupnih stroškov in koristi. Na področju prostorskega razvoja pa je koncept celovite funkcionalne obravnave naselij že vgrajen in se bo predvidoma v sklopu prenove Strategije prostorskega razvoja Slovenije in nove prostorske zakonodaje, ki je v javni obravnavi še nadgradil.

Priloge:

Komentarji