Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Predmet Denar v OŠ in SŠ

2945 OGLEDOV 11 KOMENTARJEV

Predlagam, da se v osnovne in srednje šole uvede predmet Denar, teorije A,B,C... Pomembno je, da otroke usposobimo, da se naučijo misliti in delati z denarjem, da osvojijo teorijo, finančno pismenost. Da spoznajo, da misliti na denar ni samo za izbrane (npr. bankirje itd.), ampak da moramo znati delati z denarjem vsi. Pravzaprav smo DOLŽNI, da z denarjem znamo delati, drugače se nam bo vedno dogajalo to kar se, "Grčija in zadolževanje vnukov".

21 glasov

7 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR P potomci Slovenije 25 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


8. 3. 2016

Odziv Zavoda RS za šolstvo

Obstoječi predmetniki za osnovnošolski in srednješolski program predstavljajo strokovno argumentirano in premišljeno odločitev ter konsenz številnih priznanih strokovnjakov za posamezna predmetna področja ter sistem vzgoje in izobraževanja v splošnem. Predpisani predmetniki se v praksi osnovnih šol udejanjajo pri predmetih, ki so umeščeni v obvezni (obvezni in izbirni predmeti) in razširjeni program (neobvezni izbirni predmeti), v gimnaziji pa poleg tega tudi pri kroskurikularnih vsebinah in v programih obveznih izbirnih vsebin (OIV). Tako eni kot drugi imajo za ta namen predpisane, na Strokovnem svetu RS sprejete, učne načrte. Z doseganjem ciljev in standardov, zapisanih v učnih načrtih, naj bi se učenci in dijaki usposobili za življenje in delo ter v ta namen pridobili vsa potrebna znanja in kompetence za nadaljnje izobraževanje ter življenje in delo v ožji in širši družbeni skupnosti. Pri vsem tem je velik poudarek na obvladovanju vseh vrst pismenosti, tudi finančne.

Strinjamo se z vami, da je treba učencem in dijakom omogočiti razvoj tovrstnih znanj in kompetenc, da se bodo v današnji družbi "znašli" in bili zmožni sprejemati pravilne odločitve, vendar za to ne potrebujejo dodatnega predmeta, temveč pouk, ki bo ob številnih (predmetnih) vsebinskih ciljih pozoren tudi na razvoj funkcionalnih znanj, ki sovpadajo s potrebami družbe in časa. Za razvoj vseh vrst pismenosti so učitelji deležni številnih strokovnih spopolnjevanj s strani različnih institucij, tudi Zavoda RS za šolstvo. Dodatno pa učenci in dijaki, v okviru razširjenega programa osnovne in srednje šole, lahko izberejo predmete, ki zadevajo finančno pismenost oz. predlagane vsebine, npr., Logika, Matematične delavnice, Ekonomija, Podjetništvo, kjer usvajajo ta znanja in veščine, jih poglabljajo in nadgrajujejo.

Iz navedenih razlogov menimo, da v programu osnovne in srednje šole ni potreb po uvedbi dodatnega predmeta Denar, teorije A,B,C, zato pobude ne podpiramo.

Priloge:

Komentarji




  • a andra

    Denar in ravnanje z denarjem imajo v delovnem zvezku za drugi razred devetletke.

  • l lipi

    Sem proti, ker je že zdaj preveč predmetov v šoli. Zadnjič sem pred šolo ob 16.30 videl prvčka. To ni normalno. Otroci morajo imeti tudi prosti čas.

    • p potomci Slovenije

      Popolnoma se strinjam, da so otroci preobremenjeni s snovjo, predmeti, ki niso bistveni za življenje. Ampak to je že druga tema, ki bi jo moralo šolstvo temeljito preučiti. In dokler se ljudje, starši, ne prebudijo in začnejo konkretno ukrepati za spremembe, bo pač tako.

       

      Denar res NI VSE v življenju, vsekakor pa menim, da bi bilo poučevanje predmeta Denar bolj revolucionarno od vsake poulične revolucije... Povzročilo bi "tiho tkanje duha", kot je temu rekel Hegel. Vsekakor pa vsaj to, da naše otroke ne bi nihče mogel prepeljati žejne preko vode... kar pa že ni več tako majhna stvar.

       

  • o opazovalka

    Le kje najti toliko izobraženih in poštenih (nekaznovanih) predavateljev?

  • t tine990

    Vlada dobro ve zakaj ni tega pri pouku :) Ker potem bi še večje število ljudi videlo kako puhti denar v SLO javni upravi

  • L Lipovnik

    Saj je prostor za to pri gospodinjstvu ampak teme nihče ne uči.

    V tujini našemu gospodinjstvu rečejo"home economics".

  • B Blaž Cegnar

    Predvsem se mora v šolski sistem uvesti natančna razlaga o načinu ustvarjanja denarja in o posledicah na družbo, kadar bančni sistem ne deluje transparentno, temveč za sebične interese.

  • I Ivan Peter Benko

    Vzgoja otrok je naloga strašev. O ekonomskih evidencah se mladine poučuje že v ekonomski srednji šoli, naprej je možen študij z različnimi predznanji. Površno znanje škoduje.

  • h hales

    Zaradi tega ni potrebno uvajati predmeta.

    To bi lahko bila tema že obstoječega predmeta, drugače je preveč časa namenjenega tej temi.

    • Š Še1Slovenc

      Točno; izobraževalni program in učni načrt je že tako prenatrpan

      in učenci, dijaki, študenti preobremenjeni z nebistvenim

      Stremeti bi bilo treba k učenju in treningu temeljnih vitalnih mehanik potrebnih za življenje

      Vse ostale indoktrinacije bi kasneje opravljali tisti ki bi plačevali zaposlenega,

      (ki naj bi do takrat že znal misliti s svojo glavo :)

  • D DavidS

    Vsaj polovica učnega načrta bi morala biti o temi "Denar, ki ga deli država ne pride iz zraka ampak od davkoplačevalcev".