Zaposlovanje učiteljev in profesorjev
Predlagam, da učiteljev in profesorjev na razgovoru ne izbira samo ravnatelj oz. ravnatelj in njegov pomočnik, ampak naj pri izbiri sodeluje aktiv predmeta, za katrega se zaposluje profesorja. Tako je namreč veliko manjša možnost, da bi bil kandidat v sorodstveni zvezi ali poznanstvu z vsemi tremi ljudmi, hkrati pa o kandidatu soodločajo ljudje, ki imajo v dotični stroki izobrazbo in izkušnje.
Otroci so naše bogastvo in največja investicija v prihodnost.
Se popolnoma strinjam. Preveč je zaposlovanja prek sorodstvenih vezi, saj to ne pomeni niti približno da so sposobni to delo opravljati tako, kot je potrebno. Poznam marsikateri primer, ko je učitelj totalno nesposoben za razlago, za motiviranje učencev, o njem ne zna niti eden učenec povedati nič lepega… pa žal zaradi sorodstvenih vezi ostaja na svojem položaju in ne prinaša nobenega znanja učencem. Tako je tudi s starejšimi učitelji. Žal roko na srce, se jim več ne da ubadati z mladimi pubertetniki in se ne menijo za njihovo pozornost in motiviranost. Seveda ni to vedno tako, a mogoče bi morali prepustiti velikokrat prednost tudi mlajšim in to bi moral omogočiti ravnatelj. Določeni bi morali biti nekakšni kriteriji, ki bi to odpravljali (npr. leta, znanje, razlaga učencem, itd.)
Potrebno je v obzir vzeti njihove pretekle izkušnje, dosežke, če teh nimajo in gre za učitelja, ki se želi zaposliti prvič, ocene prakse in priporočila, ki jih je prejel/a. Vsak kandidat za novo razpisano mesto, bi moral opraviti določeno število ur, v razredu na podlagi ocen prisotnih učiteljev aktiva in ravnatelja, bi sledila odločitev o sklenitvi delovnega razmerja, Predvsem je pomembno, ali zna učitelja ali profesor snov učencem, dijakom, študentom predstaviti na razumljiv način. Dan danes imamo že tako ali tako preveliko število izobraženih ljudi, se pravi v našem primeru ljudi, ki po izobrazbi ustrezajo kriterijem za pridobitev delovnega mesta učitelja, profesorja itn. Vendar pa nekateri te "žilice" enostavno nimajo v sebi, kljub strokovni podkovanosti, zato menim, da bi pri zaposlovanju morali upoštevati vse vidike.
Tu še en en vidik, ki ga ni v predlogu. Aktiv (vsaj vodja) bi moral nujno sodelovati pri izpiti, četudi je na koncu formalno izbira ravnateljeva. Novi učitelj bo dnevno sodeloval z aktivom, tako da je smiselno, da je vsaj vodja aktiva prisoten na razgovoru.
Na razgovoru je tudi smiselno preveriti znanje učitelja (do določene mere) - npr. poznam primer, ko se je moral kandidat za učitelja angleščine na kratko predstaviti v angleščini, da so lahko ustali učitelji angleščine slišali njegovo izgovorjavo.
Nekatere šole imajo sicer zelo dodelane postopke za nove učitelje, a so verjetno v manjšini. V mojem primeru sem moral kot kandidat za delovno mesto izvesti eno učno uro pred ravnateljico in še nekaterimi drugimi učitelji.