Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Zaposlovanje učiteljev in profesorjev

3667 OGLEDOV 3 KOMENTARJI

Predlagam, da učiteljev in profesorjev na razgovoru ne izbira samo ravnatelj oz. ravnatelj in njegov pomočnik, ampak naj pri izbiri sodeluje aktiv predmeta, za katrega se zaposluje profesorja. Tako je namreč veliko manjša možnost, da bi bil kandidat v sorodstveni zvezi ali poznanstvu z vsemi tremi ljudmi, hkrati pa o kandidatu soodločajo ljudje, ki imajo v dotični stroki izobrazbo in izkušnje.

Otroci so naše bogastvo in največja investicija v prihodnost.

31 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR S studenecuros 37 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


4. 12. 2017

Odziv Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport

Glede na določbe veljavne delovnopravne zakonodaje (Zakon o delovnih razmerjih) je delodajalec šola, v imenu delodajalca pa nastopa zakoniti zastopnik, ki je ravnatelj. Glede na določbe Zakona o delovnih razmerjih je za zakonito sklenitev delovnega razmerja, ne glede na to, ali postopek izbire opravi ravnatelj ali od njega pooblaščena komisija, odgovoren ravnatelj.

V zvezi z Vašim vprašanjem bi se seveda utemeljeno lahko zastavilo vprašanje obstoja nasprotja interesov po zakonu, ki ureja integriteto in preprečevanje korupcije. V skladu z njim se mora vsaka uradna oseba, ki med izvajanjem svoje službe ali funkcije zazna dejansko ali možno nasprotje interesov (npr. možnost, da se na razpis za delovno mesto na šoli, kjer opravlja oseba funkcijo ravnatelja, prijavi njen sorodnik) storiti potrebne ukrepe, da se konfliktu interesov, izogne.

Prilagamo vam povezavo na eno od takšnih mnenj Komisije za preprečevanje korupcije.

Komentarji




  • S SAR.

    Se popolnoma strinjam. Preveč je zaposlovanja prek sorodstvenih vezi, saj to ne pomeni niti približno da so sposobni to delo opravljati tako, kot je potrebno. Poznam marsikateri primer, ko je učitelj totalno nesposoben za razlago, za motiviranje učencev, o njem ne zna niti eden učenec povedati nič lepega… pa žal zaradi sorodstvenih vezi ostaja na svojem položaju in ne prinaša nobenega znanja učencem. Tako je tudi s starejšimi učitelji. Žal roko na srce, se jim več ne da ubadati z mladimi pubertetniki in se ne menijo za njihovo pozornost in motiviranost. Seveda ni to vedno tako, a mogoče bi morali prepustiti velikokrat prednost tudi mlajšim in to bi moral omogočiti ravnatelj. Določeni bi morali biti nekakšni kriteriji, ki bi to odpravljali (npr. leta, znanje, razlaga učencem, itd.)

  • T Tilkoman

    Potrebno je v obzir vzeti njihove pretekle izkušnje, dosežke, če teh nimajo in gre za učitelja, ki se želi zaposliti prvič, ocene prakse in priporočila, ki jih je prejel/a. Vsak kandidat za novo razpisano mesto, bi moral opraviti določeno število ur, v razredu na podlagi ocen prisotnih učiteljev aktiva in ravnatelja, bi sledila odločitev o sklenitvi delovnega razmerja, Predvsem je pomembno, ali zna učitelja ali profesor snov učencem, dijakom, študentom predstaviti na razumljiv način. Dan danes imamo že tako ali tako preveliko število izobraženih ljudi, se pravi v našem primeru ljudi, ki po izobrazbi ustrezajo kriterijem za pridobitev delovnega mesta učitelja, profesorja itn. Vendar pa nekateri te "žilice" enostavno nimajo v sebi, kljub strokovni podkovanosti, zato menim, da bi pri zaposlovanju morali upoštevati vse vidike.

  • j jdonne

    Tu še en en vidik, ki ga ni v predlogu. Aktiv (vsaj vodja) bi moral nujno sodelovati pri izpiti, četudi je na koncu formalno izbira ravnateljeva. Novi učitelj bo dnevno sodeloval z aktivom, tako da je smiselno, da je vsaj vodja aktiva prisoten na razgovoru.

    Na razgovoru je tudi smiselno preveriti znanje učitelja (do določene mere) - npr. poznam primer, ko se je moral kandidat za učitelja angleščine na kratko predstaviti v angleščini, da so lahko ustali učitelji angleščine slišali njegovo izgovorjavo.

    Nekatere šole imajo sicer zelo dodelane postopke za nove učitelje, a so verjetno v manjšini. V mojem primeru sem moral kot kandidat za delovno mesto izvesti eno učno uro pred ravnateljico in še nekaterimi drugimi učitelji.