Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z nezadostno podporo

Problematika koles z motorjem in skuterjev do 25km/h

12569 OGLEDOV 16 KOMENTARJEV

Kolesa z motorjem, katerih največja hitrost ne presega 25 km/h, za vožnjo katerih ni potrebno vozniško dovoljenje, prav tako pa tudi ni potrebna njihova registracija, predstavljajo čedalje večjo nevarnost za šibkejše udeležence v prometu na eni strani ter oviro za hitrejše udeležence na drugi strani.

Kolesa z motorjem in skuterje, ki ne presegajo hitrosti 25km/h vozijo predvsem mladi, saj za njihovo vožnjo ni potrebno vozniško dovoljenje. Ker gre za neizkušene in mladostno razposajene udeležence prometa, redno prihaja do nevarnih situacij, ki ogrožajo ostale udeležence v prometu.

Zaradi tega predlagam:

1. Obvezno registracijo in zavarovanje tudi za to vrsto vozil. S tem bo uporabnikom dano jasno sporočilo, da v prometu niso anonimni (registrska tablica). Lažje bo tudi odkrivati in kaznovati kršitelje CPP in povzročitelje nesreč s pobegom. Obvezno zavarovanje bo odpravilo problem izterjave škode od (najpogosteje mladoletnih) povzročitevljev, kadar ti povzročijo škodo drugim udeležencem v prometu.

2. Obvezni tehnični pregled vsako leto. S tem se bo iz prometa izločilo vozila, ki so predelana tako, da presegajo homologirano hitrost 25km/h (odstranjene blokade).

3. Prepoved vožnje koles z motorjem in skuterjev, ki ne presegajo 25 km/h izven naselij oz. na cestah, kjer je najvišja dovoljena hitrost višja od 50 km/h. Počasna kolesa z motorjem in skuterji močno ovirajo promet na cestah. Ker jih je zaradi širine in vožnje daleč od desnega roba težje prehiteti kot kolesarje, so pogosto vzrok nevarnih prometnih situacij. Ker so tovrstna vozila namenjena premikanju po mestu, naj se prepove njihova uporaba izven naselij oz. na glavnih in regionalnih cestah.

4. Obvezno nošenje čelade (vsaj kolesarske) tudi na kolesih z motorjem in skuterjih do 25 km/h, če je voznik ali potnik mladoletna oseba. Na ta način se bo povečala varnost voznikov in potnikov na teh vozilih, hkrati pa bodo mladi dobili sporočilo, da upravljajo z nevarno stvarjo - posredno se bo povečalo zavedanje nevarnosti.

5. Za večjo varnost kolesarjev in pešcev predlagam tudi, da se vožnjo po površinah za kolesarje in pešce prepove vsem vozilom, razen tistim na človeški pogon. Električna kolesa naj bodo dovoljena, a le, če gre za izvedbo kolesa, kjer je elektromotor v vlogi pomagala, ne pa glavnega poganjala.

13 glasov

15 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR A am-fm 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE

Komentarji




  • M Mario Mirdita
    Komentar je izbrisal avtor komentarja.
  • J J55

    Se strinjam z predlogom

    • E Ekolog12345

      Se strinjaš tudi s tem, da se bo večina starejših ljudi zaradi čelad raje peljala z avtom ko pa skuterjem. Kje pa je sedaj vaša EKOLOGIJA IN PLINI, KI UNIČUJEJO PODNEBJE, SAJ PA SKUTER IMA BISTVENO MANJŠE IZPUSTE CO2, KOT PA AVTO. Jaz in kar precej drugih, ki jih poznam smo kupili take skuterje prav zaradi tega, ker ne rabimo čelade, pa se nam ni treba poleti kuhat v avtu. Če pa bo seveda zakon sprejet pa se bomo še naprej vozili z avti, pač ga 15 minut prižgeš da laufa na mestu in se lepo ohladi pa se potem pelješ iz službe, pač boš poskrbel "za bolj čisto okolje". Glede hitrosti pa imamo POLICIJO, da lovi mulce, ki se s takimi skuterji vozijo do 80 km/h. Zaradi tega nismo nič bolj varni z čelado, k večjemu boš namesto, da bi umrl invalid, pa boš še na strošku države in še samemu ti ne bo za živeti. To pa, da bi omejili vožnjo izven naselja, ta pa je še najbolj kretenska od vseh potem omejite vožnjo avtom po mestih. Ni lepšega kot se peljati v gozd po gobe s skuterjem.

  • N Niko4slo

    Ljudje lepo vas prosim vsak se lahko s kolesom pelje 35 km/h, zraven tega pa še imajo kolesa slabše zavore kot motor. In še ena stvar sedaj so po Sloveniji že skoraj povsod kolesarske poti na katerih pešci nimajo kaj delat...

     

     

  • č česn

    Naslednič, ko se nekdo od tukaj udeleženih pelje 25 km/h z kolesom, poskusite zavreti do konca in ugotovite, v kakšni razdalji se popolnoma ustavite. Verjetno nekje 5 metrov. Ko upoštevate še reakcijski čas 1 sekunda, kot je to v avtomobilu, pri hitrosti 25 km/h oz 7 m/s, je to vseskupaj 12 m.

    Če skoči otrok na kolesarsko stezo, vi pa se peljete 25 km/h in se ne boste mogli peljati levo/desno od otroka, bo verjetno prišlo do hujših poškodb otroka, lažjih poškodb vas.

     

    25 km/h je zelo uporabna hitrost za pločnik, pod pogojem da so istočasno pešči na pločniko poleg vas.

  • G Golden Rule

    Tu je še en problem. Vse več je (in bo) manjših električnih vozil (skiroji, skuterji, ...), ki presegajo hitrost 25 kmh, npr. da je max. hitrost 35 kmh.

     

    Ker presegajo 25kmh, niso več dovoljeni na kolesarskih stezah, hkrati pa so prepočasni tudi za na cesto. Kje naj se človek v tem primeru vozi, da ni v prekršku in hkrati ne ogroža sebe in drugih?

     

    Mejo za kolesarske steze bi bilo zato potrebno dvigniti vsaj na 40 kmh. 25 kmh je zelo počasna vožnja, ki se jo zlahka lahko preseže tudi na kolesu.

     

    Žal obstajajo še EU uredbe, ki omejujejo hitrost na 25 kmh, kar je praktično neuporabna hitrost. V ZDA je to omejeno na dobrih 34 kmh, kar je vsaj nekoliko bolj uporabno.

     

    To je tudi področje, ki ga bo potrebno urediti in se morda upošteva.

    • D DavidS

      Kolesarske steze praviloma niso fizično ločene od pločnikov, zato bi bilo po mojem mnenju vse, kar je več od 25 km/h, bistveno bolj nevarno.

       

      Ker ni fizične bariere (kot je recimo med pločnikom in cesto), pogosto prihaja do tega, da pešec stopi na kolesarsko stezo (recimo, da prehiti počasno mamico z vozičkom ali starejše osebe), ali pa da kolesar zapelje na pločnik, ko prehiteva počasnejšega kolesarja.

      Takšnim situacijam se je pri 25 km/h bistveno lažje izogniti, kot pri 40 km/h, poleg tega imajo pri manjši hitrosti tudi manjše posledice.

       

      Predstavljajte si, kaj se zgodi, če otrok prestopi črto, ki razmejuje kolesarsko stezo in pločnik, in zapre pot nekomu, ki se s skuterjem pelje 40 km/h.

  • h hales

    Dejmo registracijo še na rolerje. Registrske tablice pa naj uporabniki nosijo okoli vratu, kot obesek na verižici.

    Uporabniki rolerjev so tudi hitri in občasno v nevarnih situacijah.

  • p pončo

    Trapast predlog.

     

    1. Nisem več mulc, pa vseeno rad sedem tudi na kolo s pomožnim motorjem. Tomosov Yangst'R, zaklenjen na 25km/h. Aja, btw, s treking kolesom po ravnini brez večjega napora dosežem 35km/h, po klancu znatno več. Seveda pa ne kar vsepovprek - imam dovolj pameti, da znam oceniti, kolikšna je maksimalna še varna hitrost.

     

    2. S Tomosovo dvotaktno "prdo" opravim morda 10 voženj na leto. Za teh manj kot ducat fur naj zapravljam za registracijo? Pa ka si ti ja nor?!?

     

    3. Na kraj pameti mi ne pade, da bi šel s tem "frčotom" po cesti, kjer je omejitev višja od 50km/h. Pa grem po cesti z njim le takrat, ko kolesarske steze ni, je v za en k***c stanju ali pa je zapolnjena (tudi s kakim parkiranim štirikolesnim vozilom).

     

    4. Čelado nosim. Je res, da na temle mopedu izpade malce smešno, ampak varnost je na prvem mestu.

     

    5. Ko bo možnost, bom pa prdca prodal in kupil mestnega skuterja. No, tudi električne in zložljive variante ta malih skuterjev in koles so interesantne ...

     

    -----------

    Lp, /me.

     

  • p pubec

    Predlog se mi zdi nedodelan.

     

    Strogo se omejuje na kolese z motorjen do 25km/h. Po čem se ta toliko razlikujejo od običajnih koles? S kolesom se brez večjih problemov preseže hitrost 25km/h.

     

    Pa gremo po točkah:

    1) Tudi kolesarji so anonimni in zaradi višje hitrosti še lažje pobegnejo s kraja nesreče. Več mladostnikov vozi kolesa... Zakaj so kolesa z motorjem večji problem?

    2) Tudi tu ne vidim razloga za razlikovanje, saj s kolesom legalno presegaš hitrost 25km/h pa se nihče ne sprašuje o tehnični brezhibnosti.

    3) Spet zakaj razlikovanje? Uporaba koles ni omejena na naselja.

    4) Ne vem če to res drži. V LJ sem se kot pešec na Slovenski, kjer so bile kolesarske steze narisane na pločnike, počutil najbolj ogroženega od kolesarjev, ki so večinoma presegali 25km/h, vozili v nasprotno smer, po površini za pešce... Kolesa z motorjem do 25km/h niso izstopala.

    5) Ste prepričani, da glede čelad ne veljajo enaka določila kot na kolesu?

     

    Za večjo varnost bi raje predlagal omejitev hitrosti pri uporabi kolesarske steze. Nič bolj varnega se ne počutim ob kolesarju, ki se pelje 40, kot ob kolesarju z motorjem do 25km/h.

  • g go-ahead

    Pretiravate, da pa se še bolj npr:

     

    - tablice na navadna kolesa, zavarovanje za navadna kolesa,

    - skaterjem in ljubiteljem rolanja reg označbo na rit,

    - smučarjem in drsalcem na ledu prav tako,

    - tekačem, ki tekajo ob cestiščih,

     

     

  • S Samo Finžgar

    Imam še kup idej kaj vse bi zahtevali od drugih, morda tudi kaj takega, da meni ali "našim" kaj kane v žep.

    Tak je SLO nacionalni šport.

  • a andrejmateja

    z 1. in 2. točko bi se kar strinjal, ostalo pa je mimo.

  • s studenecuros

    Podpiram. Zmoti me edino 3. točka, ki bi jo bilo treba nekoliko spretneje preoblikovati. Izven naselja namreč pomeni, da se s petindvajsetko ne bi smeli peljati do sosednje vasi, čeprav širina ceste narekuje zmerno hitrost, pa je vendarle ta neomejena (90 km/h). Prav tako je lahko glavna/regionalna cesta edina pot med dvema naseljema ali celo znotraj enega naselja. To lahko podrobneje definiramo s "ceste I. in II. reda" apd.

    • a am-fm

      Smiseln pomislek. Se strinjam, da bi bilo treba definirati tako, da se dovoli vožnjo tam, kjer je to varno in ni druge poti. Po drugi strani pa prepovedati to, kar se vsakodnevno dogaja, da se mladi s skuterji do 25km/h vozijo npr. po glavni cesti med Portorožem in Izolo in ob že tako gostem prometu ustvarjajo dodatne zastoje in nevarne situacije.

    • č česn

      Torej vaš predlog izvira iz dejstva, da ti skuterji motijo promet avtomobilov? ker potem motijo promet avtomobilov tudi kolesarji, ki jih na prometni nepregledni cesti tudi ni vedno lahko prehiteti, bi tudi njih morali omejiti?

      Hitrosti do 25 km/h spadajo na kolesarsko cesto, če pa je ni pa se vsi vozimo po navadni cesti, in vsi čakamo tudi na tovornjak ki se pelje le 30 km/h brez očitnega razloga --> je njemu pomagala registracija vozila, zavarovanje in ostali stroški, da je postal bolj vesten voznik? Mislim da ne, žal ste se problema lotili na napačnem koncu.