Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Ureditev področja organiziranih prevozov

2517 OGLEDOV 7 KOMENTARJEV

Spoštovani! V zadnjih letih so se v našem prostoru močno razširili ponudniki organiziranih prevozov, predvsem na okoliška letališča. Poslovni model se je očitno dobro prijel, ker število prevoznikov narašča, smatram pa, da je področje precej neurejeno, kar uporabniki na lastni koži občutijo, ko gre pri teh prevozih kaj narobe. To se lahko nanaša na opremo v kombijih (neustrezno število odsevnih jopičev v vozilu v primeru nezgode na avtocesti), lahko se nanaša na namerno kršenje zakonodaje (prevoznik v kombiju prevaža večje število oseb, kot je dovoljeno), predvsem pa se mi zdi področje neurejeno z vidika voznikov. Vozniki so lahko študentje, omejitev in nadzora v smislu tahografov, kot jih poznajo vozniki tovornjakov in avtobusov pa tudi ni in marsikdo je bil že priča preutrujenemu vozniku. Vladi predlagam, da se v tem primeru za tovrstne voznike uvede dodatno izobraževanje in licenciranje, tudi za voznike kombijev do 9 sedežev. Iz tega bi seveda izvzel privatno uporabo tovrstnih vozil (v primeru velikih družin) ter razne koristne oblike prevozov, kot so prevozi invalidnih oseb, razni vzgojno varstveni centri, varstveno delovni centri ipd. Vsekakor pa bi to veljalo v primerih, ko gre za prevoze s pridobitno dejavnostjo, ker po mojem mnenju neurejenost tega področja predstavlja veliko potencialno nevarnost v prometu v obliki preutrujenih in preslabo izšolanih voznikov. Za primerjavo lahko navedem ureditev problema na področju letalstva. Pilot z licenco športnega pilota v osnovi lahko vozi enomotorno batno propelersko letalo in tudi potnike v njem, vendar mu je prepovedano računati polete. Za profesionalni prevoz, bo moral opravljati licenco komercialnega pilota, za katero so kriteriji mnogo višji, čeprav bo na koncu opravljal panoramske polete z enakim letalom, s katerim je že prej letel okoli in z njim prevažal prijatelje. Morda ne bi bilo slabo razmisliti v podobni smeri, seveda v omejenem obsegu. Hvala lepa!

16 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR J jazst 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


28. 7. 2015

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Ustrezno usposabljanje voznikov na področju EU je urejeno z Direktivo 2003/59/ES. Ta direktiva za voznike, ki opravljajo prevoze potnikov z osebnimi vozili, ne predvideva dodatnega usposabljanja, poleg usposabljanja za pridobitev vozniškega dovoljenja B kategorije. Poleg tega so ta usposabljanja vsebinsko prilagojena poklicnim voznikom avtobusov in tem voznikom ne bi koristila ter bi podjetjem, ki opravljajo te prevoze, predstavljal predvsem dodaten strošek. Ker pa je velik del teh prevozov opravljenih tudi na tuja letališča (npr. Trst, Milano) bi bil negativen vpliv na konkurenčnost teh podjetij. Za prevoznike EU za opravljanje teh prevozov namreč niso predpisana posebna usposabljanja in je pravna ureditev v Sloveniji primerljiva z ureditvami drugih držav članic na tem področju.

V nadaljevanju pojasnjujemo še za področje tahografa. Iz točke (b) prvega odstavka 2.člena Uredbe (ES) 561/2006 izhaja, da se ta uredba uporablja za prevoz po cesti potnikov z vozili, ki so zaradi svoje konstrukcije ali stalne opreme primerna za prevoz več kot devetih oseb, skupaj z voznikom, in so temu tudi namenjena. Za prevoze z vozili, ki zapadejo pod omenjeno uredbo, je skladno z Uredbo (EGS) 3821/85 tudi potrebna vgradnja tahografa. Navedeno pomeni, da za prevoze, ki jih navajate, vgradnja tahografa ni potrebna, vendar pa za voznike teh vozil veljajo pravila Zakona o delovnih razmerjih. V tem zakonu so za te voznike opredeljeni delovnik, odmori in počitki. Z ustreznim nadzorom podjetij, ki opravljajo takšne prevoze, je možno ugotoviti, kako vozniki spoštujejo že določena pravila in kako podjetja vodijo evidenco o izrabi delovnega časa svojih zaposlenih.

Navajate tudi, da so vozniki lahko študentje. Glede na veljavna določila zakonodaje o začasnem in občasnem delu študentov ima tovrstno opravljanje dela vse elemente delovnega razmerja in ga študentje začasno ali občasno ne smejo opravljati, temveč morajo biti zaposleni v skladu z Zakonom o delovnih razmerjih.

Glede opreme v vozilu (odsevni jopiči) navajamo, da je to urejeno v 86. členu Zakona o pravilih cestnega prometa. Iz te določbe namreč izhaja, da morajo voznik ali potnik vozila, ustavljenega v sili na odstavnem pasu med hojo po avtocesti in hitri cesti nositi odsevni telovnik živo rumene ali oranžne barve z vdelanimi odsevnimi trakovi bele barve.

Ministrstvo za infrastrukturo se zahvaljuje za pobudo, ki je sicer koristna, vendar pa menimo, da so zadeve v trenutni zakonodaji že ustrezno urejeno. Od ustreznega in učinkovitega nadzora s strani pristojnih nadzornih organov pa je odvisno spoštovanje predpisov v praksi.

Priporočamo vam, da v primerih, ko menite, da so vozniki utrujeni (ali je voznik študent), podate ustrezno prijavo na Inšpektorat RS za delo, ki bo preveril izvajanje Zakona o delovnih razmerjih, oziroma se predhodno obrnete na izvajalca storitve z ustreznimi reklamacijami.

Priloge:

Komentarji