Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Registracija jadralnih padal in zmajev

2062 OGLEDOV 4 KOMENTARJI

Predlagam, da se ukine nova določba v 19. členu, da je po Pravilniku o oznaki državne pripadnosti, registrskih in drugih oznakah na civilnih zrakoplovih potrebno na jadralnih padalih in zmajih potrebno označiti državno pripadnost in registrsko oznako.

Ker ta določba ne bo v ničemer prisilila, da bi imeli lastniki bolj odgovoren odnos do padal in zmajev. Če jih skrb na njihovo lastno varnost ne gane jih tudi nekaj dodatnega stroška in birokracija ne bo, kvečjemu obratno. Tudi z vidika turizma uveljavljanje vsaj v Evropi popolnega unikuma ne zdrži.Jadralno padalstvo in ostali adrinalinski športi so pomembni pa turizem, ki prinaša svež denar v našo državo. In s takimi določbami potencialne turiste odganjamo. Če želimo zmanjšati stroške, ki jih ima država v primeru nesreč je potrebno poiskati rešitev, da take adrenalinske turiste privabimo in jih "oskubimo" na bolj prefinjen način, ko so že pri nas.

Slovenijo lahko reši samo izvoz in turizem ne pa sanjarjenje o 60.000 novih delovnih mestih, ki jih država ne bo ustanovila, s takimi meumnostmi še manj omogočila.

15 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR S Silvo V 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


17. 3. 2015

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Ministrstvo za infrastrukturo razume gospodarske interese, vendar je odgovorno tudi za zagotavljanje varnosti v zvezi z izvajanjem aktivnosti in dejavnosti v civilnem letalstvu. Iz navedenih razlogov sta ministrstvo in Agencija za civilno letalstvo uredili izvajanje komercialnih (tržnih) dejavnosti z ultralahkimi letalnimi napravami ter jadralnimi zmaji in padali, kar sicer ni osnovni namen teh zrakoplovov in letalnih naprav. Menimo, da je za uspešen razvoj jadralnih dejavnosti z jadralnimi zmaji in padali, pomembno, da se te aktivnosti in dejavnosti, ki se uvrščajo med bolj kritične s stališča varnosti, izvajajo na varen način.

V zvezi s Pravilnikom o oznaki državne pripadnosti, registrskih in drugih oznakah na civilnih zrakoplovih moramo ugotoviti, da je samo deloma izvedbeni predpis za zahteve v zvezi z jadralnimi zmaji in padali iz Zakona o letalstvu in Uredbe o jadralnem zmajarstvu in jadralnem padalstvu. Ureja le prikaz in opis oznake državne pripadnosti in registrske oznake na slovenskem zrakoplovu, in sicer mesto in velikost oznak na zrakoplovu, označevanje zrakoplova v izdelavi, odstranitev oznak, druge oznake in izjeme. Zahteva za registracijo slovenskega jadralnega padala in zmaja je bila urejena že v Zakonu o zračni plovbi, ki ga je leta 2001 nadomestil Zakon o letalstvu, in v Uredbi o jadralnem zmajarstvu in jadralnem padalstvu. Ta uredba je bila leta 1999 pripravljena v sodelovanju z Letalsko zvezo Slovenije in Zvezo za prosto letenje Slovenije in na njeno vsebino do izdaje tega pravilnika ni bilo pripomb.

Vsekakor je treba poudariti, da se zahteve glede vpisa jadralnih padal in zmajev v evidenco letalnih naprav nanašajo le na slovenska jadralna padala in zmaje. Že iz Uredbe o jadralnem zmajarstvu in jadralnem padalstvu izhaja, da Republika Slovenija tujcem priznava ureditev v njihovi državi, ki praviloma temelji na zahtevah Mednarodne aeronavtične zveze (FAI). Za tuje lastnike jadralnih padal in zmajev zadevni pravilnik ne pomeni nobene spremembe ali obveznosti. Na tujce ter tuja jadralna padala in zmaje se enostavno ne nanaša v nobeni svoji vsebini.

Pravilnika o oznaki državne pripadnosti, registrskih in drugih oznakah na civilnih zrakoplovih, s katerim je Republika Slovenija v svoj pravni red implementirala Prilogi 7 k Čikaški konvenciji, se seveda ne da enostavno odpraviti, ker gre izvrševanje mednarodne obveznosti Republike Slovenije. S spremembo Zakona o letalstvu se pa lahko drugače uredijo določbe v zvezi z registracijo zrakoplovov, ki se ne uporabljajo v mednarodnem zračnem prometu, tako, da se letalne naprave izvzamejo iz obveznosti vpisa v evidenco, če bo na drugačen način zagotovljena sledljivost lastništva letalne naprave in izvrševanja obveznosti v zvezi z zavarovanji za letalske prevoznike in operaterje. Pri pripravi predloga sprememb določb Zakona o letalstvu, ki se nanašajo na register zrakoplovov in evidenco letalnih naprav, bo ministrstvo vsekakor upoštevalo dosedanje izkušnje in potrebe po zagotavljanju varnosti.

Priloge:

Komentarji




  • D DavidS

    Smiselno se mi zdi, da je potrebno registrirati tiste zmaje in padala, s katerimi se opravlja dejavnost....recimo izposoja, ali pa tandemski poleti.

     

    Registracija padal in zmajev, ki jih imajo lastniki izključno za lastno uporabo, se mi ne zdi smiselna....predvsem ne vidim, kaj bi naj s tem pridobili.

    • S Silvo V

      Se strinjam, brez dvoma mora vsak ponudnik take storitve (domačin ali tujec) najprej poskrbeti za varnost potnikov, se pravi da dejansko registracija pomeni tudi, da je plovilo(padalo ali zmaj) tudi pregledano in certificirano z vidika varnosti. Taka ureditev, kot jo je uvedla država in jo želim s tem predlogom spremeniti me navdaja z dvomom, da bi lahko država ob takem širokem obsegu potrebnega dela uspela kontrolirati kakovost in varnost opreme. Zato registracija in certificiranje opreme za tandemske polete in komercialno izposoja ja, za vso opremo v privatne namene pa odločno ne.

    • a ahac36 nuncij

      Saj tudi moped za lastno uporabo mora biti registriran.

       

      Pridobili bomo denar, saj registracija verjetno ne bo zastonj. Mogoče se bodo pokrili vsaj enormni stroški reševanja (praviloma tujih) padalcev.

       

       

  • a ahac36 nuncij

    Saj smo vsi obremenjeni s kupom brezvezne birokracije in plačujemo vse možne davke, prispevke, dajatve, trošarine,...Le zakaj bi bili ravno zmajarji in padalci izvzeti?