Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Ukinitev davka na dodano vrednost pri nakupu opreme namenjene za zaščito in reševanje.

1218 OGLEDOV 1 KOMENTAR

Spoštovani,

predlagam, da se ukine davek na dodano vrednost pri nakupu opreme namenjene za zaščito in reševanje.

Gasilci in druge službe zaščite in reševanja se financirajo s strani občine in države. Pogosto sredstva, ki jih za ta namen namenita občina in država niso zadostna za zagotovitev prepotrebne opreme za kakovostno izvajanje javne gasilske službe in drugih nalog zaščite in reševanja. Zato si še posebej prostovoljna gasilska društva trudijo, da pridobijo razne donatorje in izvajajo gasilske veselice, na katerih zbrana sredstva namenijo nakupu nove opreme. Že s tem, ko sami pridobivajo sredstva na tak način opravljajo delo namesto države, ki bi mogla poskrbeti, da bi enote zaščite in reševanja dobila dovolj sredstev.

Pri nakupu opreme iz teh sredstev, pa je potrebno odšteti državi še davek na dodano vrednost, ki pomeni veliko dodatno finančno bremenitev enot zaščite in reševanje.

Prav tako je tudi od sredstev, ki jih nameni občina (beri država) potrebno odšteti davek na dodano vrednost in s tem denar le kroži iz enega državnega računa na drugega.

Ta korak bi znatno pripomogel k opremljenosti enot za zaščito in reševanje in dal novega elana za delo slovenskim prostovoljnim enotam, tistim, na katere vedno govorimo, da so naš ponos in da nam njih številčnost zavida vsa Evropa.

Na pomoč!!!

 

15 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR T Tomaž Rudolf 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


20. 11. 2019

Odziv Ministrstva za finance

V zvezi z oprostitvijo gasilskih organizacij plačevanja določenih davkov (tudi oprostitvijo DDV, ki se plačuje od dobav zaščitne in reševalne opreme) je bilo tudi v preteklosti podanih več pobud. Dejstvo je, da pomemben del sistema varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami v državi predstavljajo prostovoljni reševalci (gasilci, jamarji, gorski reševalci in drugi), ki so združeni v različna prostovoljna društva oz. druge nevladne organizacije. Posebej prostovoljna gasilska društva poskušajo del finančnih sredstev za svojo dejavnost pridobiti tudi z organiziranjem javnih prireditev, kot so gasilske veselice ipd. Spodbujanje razvoja sistema se je poskušalo urediti tako za gasilce, kot tudi druge reševalce z različnimi spodbudami, predvsem pa urejanjem njihovega statusa skozi različne zakone (Zakon o varstvu pred naravnimi in drugimi nesrečami, Zakon o gasilstvu, itn.). Pri razmišljanju o možnostih spodbujanja razvoja omenjenega področja preko davčnih ukrepov pa je potrebno na področju obdavčitve z DDV upoštevati izhodišča, ki jih navajamo v nadaljevanju.

Uveljavljen sistem obdavčevanja dobav blaga in storitev z DDV v Sloveniji je usklajen z zakonodajo Unije s tega področja in sicer predvsem z Direktivo Sveta 2006/112/ES  o skupnem sistemu davka na dodano vrednost (v nadaljevanju: Direktiva o DDV). Zaščitna in reševalna oprema ni vključena v seznam dobav blaga in storitev iz Priloge III k Direktivi o DDV, za katere države članice Unije lahko uporabljamo znižano stopnjo DDV.

Po Zakonu o davku na dodano vrednost (v nadaljevanju: ZDDV-1) so predmet obdavčitve z DDV dobave blaga in opravljene storitve, ki jih davčni zavezanec opravi v okviru opravljanja svoje ekonomske dejavnosti na ozemlju Slovenije za plačilo, pridobitve blaga znotraj Unije ter uvoz blaga. Zneski, ki jih davčni zavezanci izplačajo osebam, ki so v skladu s predpisi ustanovljene za opravljanje humanitarne dejavnosti (tako tudi v zvezi z gasilstvom kot humanitarno dejavnostjo po Zakonu o gasilstvu) in pri tem ne gre za plačilo za opravljeno dobavo blaga oziroma storitev, niso predmet DDV.

Oprostitev plačila DDV je v ZDDV-1 predvidena za opravljanje storitev, ki jih svojim članom kot povračilo za članarino, določeno v skladu z njihovimi pravili, opravijo nepridobitne organizacije s cilji humanitarne narave in za dobavo blaga, ki je neposredno povezana s temi storitvami, če ni verjetno, da taka oprostitev vodi k izkrivljanju konkurence. Poleg tega so plačila DDV oproščene tudi dobave blaga in storitev navedenih organizacij, v zvezi z dogodki za zbiranje denarnih sredstev, ki jih te organizacije organizirajo priložnostno ter izključno v svojo lastno korist, in ni verjetno, da taka oprostitev vodi k izkrivljanju konkurence.

Zaradi splošnih značilnosti delovanja sistema DDV tudi ni mogoče zagotoviti, da bi se zaščitna in reševalna oprema gasilskim organizacijam dobavljala z oprostitvijo DDV, saj bi se s takšno, posebno davčno obravnavo posamezne dobave blaga na podlagi tega, kdo je prejemnik oziroma kakšen vir sredstev je uporabljen za plačilo dobave, rušilo načelo davčne nevtralnosti in enake obravnave davčnih zavezancev v zvezi z opravljanjem ekonomske dejavnost na trgu, v konkretnem primeru dobaviteljev zaščitne in reševalne opreme, ki zaradi oproščenih dobav tudi ne bi mogli uveljavljati odbitka vstopnega DDV oziroma ga ne bi mogli uveljavljati v celoti.  

Glede na navedeno vprašanja plačila DDV, vsebovanega v nakupih oziroma posodobitvah zaščitne in reševalne opreme s strani prostovoljnih gasilskih društev oz. ostalih prostovoljnih reševalcev, ni možno reševati v okviru sistema DDV, kar je Ministrstvo za finance v predhodnih razpravah z različnimi predstavniki gasilskih organizacij in drugimi pobudniki, v tej zvezi tudi pojasnjevalo.

Komentarji