Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Materinščina v OŠ

2204 OGLEDOV 8 KOMENTARJEV

Predlagam, da se v OŠ poveča število ur namenjenih materinščini. Zlasti na predmetni stopnji. Menim, da bi morali dati večji pomen lastnemu jeziku. Trenutno imajo v 8. razredu 3,5 ure materinščine in 3 ure tujega jezika, v 7. razredu pa 4 ure materinščine in enako število ur tujega jezika. Uvaja se drugi tuj jezik. Zanimiva odločitev, čeprav se opaža, da otroci ob vstopu v šolo in v nižjih razredih še lastnega jezika ne obvladajo (težave z izgovorjavo posameznih glasov, skladnjo, besednim zakladom ...). Kam sodi naš jezik? Med najmanj pomembne predmete? Mogoče bi pristojni le razmislili v tej smeri in okrepili pomen materinščine in jo nadgradili z vsebinami, ki so pomembne za vsakdanje življenje. Obvladanje lastnega jezika je pogoj za kvalitetno učenje tujih jezikov.

Nam vsem v razmislek ...

22 glasov

4 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR O Okica 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


2. 9. 2014

Odziv Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport

Razvijanje sporazumevalne zmožnosti je temeljni cilj pouka slovenščine v osnovnošolskem izobraževanju. Učenci tako že v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju spoznavajo, nadgrajujejo in utrjujejo poimenovalno, skladenjsko, pravorečno, pravopisno, slogovno in metajezikovno zmožnost, seveda v prvih razredih najprej na ravni rabe v govorjenem in šele nato zapisanem besedilu, postopoma pa se iz rabe gradi urejeno jezikovno sistemsko znanje kot izhodišče za rabo jezika v osebnem in poklicnem življenju.

Rabi dvojine kot žlahtne posebnosti slovenščine se v vseh letih izobraževanja namenja kontinuirana pozornost tako pri jezikovnem kot književnem pouku. Standardi znanja v učnem načrtu tako določajo, da imajo učenci ob zaključku osnovnošolskega izobraževanja razvito jezikovno in slogovno zmožnost, hkrati pa poznajo in upoštevajo okoliščine rabe knjižnega zbornega in knjižnega pogovornega jezika. Obe različici knjižnega jezika negujeta in ohranjata rabo dvojine. Pouk slovenščine ni edini ali glavni krivec za opuščanje dvojine oz. malomarno rabo (tudi drugih) jezikovnih zakonitosti v različnih govornih položajih.Ker je slovenščina učni jezik, se učenci jezikovne rabe učijo tudi pri drugih predmetih, najmočnejši pa je vpliv medijev, predvsem televizije, pa tudi različnih elektronskih medijev in vrstniškega ter družinskega okolja. Največ lahko naredimo na področju javne rabe slovenščine, a šele pod pogojem, da se bo spremenila širša družbena zavest o pomenu slovenščine in ohranjanju njenih posebnosti.

Komentarji