Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Tehnik računalništva - zmanjšanje vpisnih mest (razredov)

3534 OGLEDOV 9 KOMENTARJEV

Predlagam, da se zmanjša vpisnih mest iz 56 na 28, saj trenutno služb v računalništvu/informatiki/IT žal ni - jih je zelo malo, pa še plače so večinoma mizerne. V večinoma vseh šolah (usmeritvah) je na voljo samo 28 mest, v tehnik računalništva pa 56 - zakaj le? Saj itak ni služb, v Avstriji pa ni kaj boljše. V Avstriji itak iščejo samo mizare, tesarje (pač te poklice, ki nekaj delajo). Trenutno ni dela in ga niti ne bo, saj če vsako leto pride ven 56 računalničarjev (t.i. programerjev) bo dela premalo za vse, že zdaj ga je. Želim samo pomagati, da ne bo nasičeno preveč pri teh poklicih. Že 28 je praktično preveč, saj pri nobenem poklicu ne dobiš kar tak službe.

11 glasov

5 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR A Anonimen Uporabnik 7 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


1. 4. 2014

Odziv Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport

Letošnje šolsko leto zaključuje osnovno šolo 17.280 devetošolcev, za katere smo za naslednje šolsko leto 2014/2015 skupaj v vseh regijah po državi razpisali 23.160 razpisnih mest. Ministrstvo je v okviru tega za vpis novincev v izobraževalni program Tehnik računalništva za naslednje šolsko leto 2014/2015 razpisalo vsega skupaj 756 mest, in sicer: po 28 mest na Koroškem, v Notranjsko – kraški regiji, Posavju in Zasavju, po 56 mest na Gorenjskem, Goriškem, v Jugovzhodni regiji in Pomurski regiji, 112 mest v Celjski regiji, 140 mest v Podravski in 168 mest v Osrednjeslovenski regiji. Iz tega izhaja, da smo v okviru vseh razpisanih mest 3,4% mest za novince razpisali na programu Tehnik računalništva.

Na ministrstvu zasledujemo cilj spodbujanja vpisa v srednje strokovno in poklicno izobraževanje, in sicer tudi z usmerjanjem števila razpisanih mest za posamezne programe. Stremimo k temu, da se število mest za vpis v gimnazijske programe zmanjša in tako spodbudi vpis v programe srednjega strokovnega in poklicnega izobraževanja. V gimnazijske programe se vpisuje vedno večji delež populacije, zato zagotavljanje kakovosti in odličnosti znanja gimnazijcev že predstavlja težavo.

Ministrstvo je v skladu z rokovnikom o vpisu v srednje šole za šolsko leto 2014/2015 konec septembra 2013 posredovalo vsem šolam okrožnico, v kateri smo šole, tako kot vsako leto, pozvali k posredovanju predlogov o razmestitvah novih programih in obsegu razpisanih mest za vpis novincev v srednjo šolo za šolsko leto 2014/2015. Šole so nam posredovale svoje predloge, ki jih je ministrstvo skrbno pregledalo in za oblikovanje razpisa za vpis v srednjo šolo upoštevalo demografske projekcije (število devetošolcev, ki se bo naslednje šolsko leto vpisalo v srednje šole), dosedanje vpisne trende na posameznih šolah in posameznih izobraževalnih programih, potrebe trga dela, razpoložljiva učna mesta pri delodajalcih, mnenja socialnih partnerjev in nenazadnje tudi proračunske možnosti. Preden smo razpis objavili, smo ga posredovali tudi zbornicam (GZS, OZS, Veterinarska zbornica, Zbornica zdravstvene in babiške nege, Trgovinska zbornica in Kmetijsko gozdarska zbornica) in ustreznim ministrstvom. S strani socialnih partnerjev in ministrstev nismo prejeli nobenega ugovora ali pripombe, ki bi se morda nanašale na morebitno preveliko število razpisanih mest na programu Tehnik računalništva.

Drži dejstvo, da se zaradi poglabljanja gospodarske krize povpraševanje delodajalcev v zadnjih letih zmanjšuje, poleg tega pa se povečuje delež zaposlitev za določen čas. Kljub manjšim zaposlitvenim možnostim pa so nekateri kadri še vedno bolj iskani kot drugi in po podatkih Zavoda za zaposlovanje sodijo med poklice, ki so najbolj iskani, tudi programerji računalniških aplikacij oziroma razvijalci in analitiki programske opreme in aplikacij. Res pa je, da se, kot že rečeno, povpraševanje delodajalcev v zadnjih letih tudi na področju informacije in komunikacijske dejavnosti zmanjšuje. Zavedati pa se moramo tega, da je izobraževalni sistem področje, ki ne sme in ne more biti podvrženo kratkoročnim okoliščinam. Današnjim generacijam moramo ponuditi več možnosti izbire, kot so jo imele generacije na primer pred 20 leti, ko je bilo vpisnih mest na primer v Ljubljani manj kot kandidatov za vpis v srednje šole. Šola namreč ne nastane čez noč. Dobra šola si izgradi svoj vzgojni koncept, vzpostavi se kolektiv, ki ve kaj hoče, živeti mora z okoljem, še zlasti poklicna šola. Za to potrebuje čas. Trudimo se, da bi imeli stabilno mrežo šol.

Sicer pa velja poudariti, da je vpis v posamezni srednješolski program svobodna izbira vsakega posameznika oziroma odgovornost za odločitve, katero šolo izbrati, kako si načrtovati kariero, izobraževalno pot, je na vsakem posamezniku. Šole in državne institucije morajo poskrbeti, da dobijo mladi čim več informacij o poklicih, možnostih izobraževanja, možnostih zaposlovanja in nadaljnji perspektivi.

Priloge:

Komentarji