6. 3. 2014
Odziv Ministrstva za notranje zadeve
Pristojnosti in pooblastila KPK so v ZIntPK določena v določbi 12. člena, ki ureja naloge in pristojnosti KPK, v določbi 13. člena, ki ureja pristojnosti komisije ob sumu korupcije in drugih kršitev, ter v določbi 13.a člena navedenega zakona, ki ureja pristojnost zahtevati nadzor, prav tako pa še posebej v okviru institutov, urejenih v ZIntPK, kot so: lobiranje, nadzor nad premoženjskim stanjem zavezancev po tem zakonu, nasprotje interesov in ostalih.
Ob sprejemu in uveljavitvi ZIntPK v letu 2010 so bili zakonski instituti določeni in urejeni ob upoštevanju primerjalno-pravne analize, dobrih praks, ocenah stanja korupcije v Sloveniji tedaj ter ob upoštevanju nekaterih ustreznih zakonskih rešitev Zakona o nezdružljivosti opravljanja javne funkcije s pridobitno dejavnostjo (ZNOJF-1). Sprejem sprememb in dopolnitev ZIntPK v letu 2011 je bil posledica ugotovitev in izkušenj pri uporabi zakonskih rešitev v praksi, pri čemer so bile v velikem delu upoštevani predlogi KPK, ki v največjem obsegu izvaja zakonske določbe.
Kot je KPK navedla v zadnji (leto 2013) Oceni stanja, ki jo v skladu z 20. členom ZIntPK vsako leto poda Državnemu zboru Republike Slovenije, v katero so vključena tudi mnenja in priporočila evropskih in mednarodnih organizacij (OECD, GRECO, OLAF..) ima KPK pomanjkljive zakonske pristojnosti v smislu učinkovitega nadzora in sankcioniranja, zaznava pa poleg tega tudi pomanjkanje strokovno usposobljenega kadra, zaradi česar so po mnenju KPK potrebne tako zakonske spremembe, kot drugi ukrepi, ki bodo še v večji meri omogočili učinkovito izvajanje obstoječih pristojnosti KPK, hkrati pa določitev dodatnih pristojnosti v okviru sprememb in dopolnitev ZIntPK.
Vlada Republike Slovenije se je na omenjeno Oceno stanja KPK ter na podatke o obstoječem stanju korupcije v Sloveniji, ki ga ocenjujejo tudi evropske in mednarodne organizacije, po proučitvi vsega navedenega, odzvala s pripravo gradiva »Ukrepi Vlade Republike Slovenije za preprečevanje, odkrivanje in pregon korupcije«, na podlagi katerega bodo določeni konkretni ukrepi in dejavnosti ter nosilci teh ukrepov v okviru resornih pristojnosti. Omenjeno gradivo je trenutno v fazi medresorskega usklajevanja med ministrstvi, ki bodo nosilci in izvajalci ukrepov. Eden izmed opredeljenih potrebnih ukrepov je tudi ukrep »Reorganizacija delovanja Komisije za preprečevanje korupcije«, v zvezi s čimer bo pripravljen osnutek besedila sprememb in dopolnitev ZIntPK kot sistemskega predpisa ureditve korupcije.