prevzemanje odgovornosti!
na veliko se govori zadnje čase, da razne inštitucije, ministrstva, organizacije ipd. trdijo za določene postopke, da niso v njihovi pristojnosti in da za njih niso odgovorni.
navedel bi številne primere, vendar bo dovolj da si pogledamo informativne oddaje in bomo vsaj enkrat na teden zasledili, kako je nekdo zavrnil odgovornost češ da ni zakonske podlage (recimo kmetijski minister v aferi saše baričeviča) in da je v okviru zakona t ni v njihovi pristojnosti.
moji predlogi so naslednji:
ustanovitev posebne službe, ki bo skrbela za čimhitrejše ukrepanje v primerih kršenja predpisov in zakonov v vseh določilih (ko jih krši tako posameznik, kot država, kot podjetja itn.) in ugotavljala v katero pristojnost spadajo te kršitve.
ta služba bi obravnavala tudi primere, ko bi inštitucije zanikale pristojnost in bi jih glede na pravno formalni in neformalni vidik tudi ustrezno obravnavala, jim pomagala, ali določila ustrezen pregon oziroma izplačilo odškodnine oškodovanim in kazenski pregon tistim, ki niso ukrepali.
ta služba bi lahko tudi vlagala interpelacije proti ministrom in uslužbencem na ministrstvih in bi kot samostojni subjekt tako delovala le na želji oškodovancev (predloge bi torej dajali tisti, ki so se jim dogajale krivice)
ta služba bi kazensko preganjala tudi inštitucije katere niso imele pristojnosti v določenem primeru a so vseeno izvršili določena dejanja pri katerih so kršili svoja pooblastila.
moj predlog bo dodelan in ustrezno podkrepljen, ko dobim več informacij. Za sedaj imam samo idejo.
vaši predlogi in komentarij (konstruktivni) so dobrodošli.
lepa hvala.
Luka Kristan
Problematičen je trajni sodniški mandat in s tem povezana osebna odgovornost sodnikov oz. sodnic za škodo, ki jo povzročijo s sodbami navadnim državljanom. V primeru nepravilnosti, ki jih ugotovi Evropsko sodišče za človekove pravice, mora namreč finančne posledice nositi Republika Slovenija (navadni državljani), ne pa sodniki sami.
Se strinjam s "cairns": skozi predpise natančno opredeliti odgovornosti, potem tudi izgovorov ne bi bilo. Ustanavljati posebno institucijo pa pomeni zapletanje birokracije, nenazadnje inšpektorji in druge službe v te namene že obstajajo. Problem pa je v zakonodaji, ki ni dovolj natančna.
se strinjam z obema - vsi imajo hude odgovornosti (ko je treba določiti njihov OD) in nobenih, ko je potrebno prevzeti krivdo za napake ali odgovornost za določeno področje, vprašanje.
Strinjam se s teboj, a je problem v tem ker ni volje praganjati tiste ki slabo delajo. Pri nas so vsi za vse pristojni dokler se kaj ne zgodi. Po tem niso več za nič pristojni(čeprav v vsakem zakonu piše kdo je pooblaščen za njegovo izvajanje) in niso za nič odgovorni. V Sloveniji je vsesplošna umreženost( vsak nekoga pozna ali pa mu je že naredil uslugo in pričakuje povratno uslugo) tako da učinkovitega boja proti nepravilnostim ni pričakovati.
V predpisih bi morali res napisati taksativno kdo je za kaj pristojen in za to tudi odgovoren. Pa ne od spodaj navzgor, ampak z vrha navzdol. Kot v ZDA. Tam se ne ugotavlja odgovornost za neuspeh, npr. od vojaka, ampak od poveljnika združenega štaba. Le tako se ugotovi zelo hitro kje je bila narejena napaka in kdo je zanjo odgovoren.