Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Predlogi za izboljšanje železniškega prometa

3523 OGLEDOV 7 KOMENTARJEV

Predlagam izboljšanje železniškega prometa v Republiki Sloveniji.

1) Odpustiti vse prodajalce in prodajalke (v nadaljevanju: prodajalci) vozovnic. Prodajalce vozovnic nadomestiti z avtomati za prodajo vozovnic - takšnimi, ki vračajo tudi drobiž. Noben problem ni teh avtomatov kupiti kje v evroobmočju (da so prilagojeni na evro), jih opremiti s slovenskimi napisi in jih postaviti na železniške postaje. Takšne avtomate imajo namreč na praktično vseh železniških postajah v Evropi. Prihranek z avtomatizacijo prodaje vozovnic bi bil izredno velik, saj bi odpadli stroški dela prodajalcev vozovnic. Stroški investicijskih vlaganj v prvem letu bi se povrnili v naslednjem letu, stroški odpravnin pa v nadaljnjem enem letu.

2) Odpustiti 95 % kontrolorjev in kontrolork (v nadaljevanju: kontrolorji) vozovnic. Preostali kontrolorji po vzorčnem načelu pregledajo vozovnice na določenem številu vlakov na določeni relaciji po vzoru Ljubljanskega Mestnega potniškega prometa. V primeru, da kdo nima vozovnice, plača globo v višini 40 EUR, ki je prihodek bodisi Slovenskih železnic, bodisi državnega proračuna. Tukaj bi bile najvišji strošek odpravnine, ki pa bi se povrnile s prihodom večjega števila potnikov na železnice, saj bi železniški prevoz postal prijaznejši. Lahko se uvede tudi sistem, po katerem potnik, ko želi priti na peron, vozovnico vtakne v avtomat, da se mu odprejo vrata na peron (to imajo npr. v Veliki Britaniji).

3) Vlaki naj na vseh relacijah vozijo vsak dan v tednu. Na nekaterih relacijah namreč ob nedeljah ni vlakov. Npr. Ljubljana - Kamnik - Ljubljana in Celje - Velenje - Celje. To onemogoča ljudem, da bi ob nedeljah za prevoz v navedene kraje uporabili vlak, kar pa spet zmanjšuje število potnikov na železnicah.

4) Vse železniške postaje naj se opremi s pisnimi napovedniki vlakov in opozorili o zamudah. To bo prispevalo k prijaznosti železniškega prevoza in s tem k večjemu številu potnikov.

5) Na srednji rok s pomočjo evropskih sredstev zgraditi drugi tir vseh železniških prog v Sloveniji in odpraviti nepotrebne ovinke na že obstoječih enotirnih (npr. pri Kozini) in dvotirnih (npr. med Brezovico in Logatcem) železniških progah. Prav tako je potrebno posodobiti in omogočiti večje hitrosti na vseh ostalih železniških progah v Sloveniji. Odpraviti vsa nivojska križanja in zagotoviti varnost cestnega prometa ob železnici (če ne drugače tudi z ograjo) (bral sem npr. da na relaciji proti Mariboru vozi vlak počasi samo zato, ker ni zagotovljena varnost cestnega prometa. S tem se bo omogočilo hitrejši in pogostejši železniški promet po vseh železniških progah v Sloveniji, kar pa bo spet pripeljalo dodatne potnike na železnico. S tem se bo izboljšala tudi kakovost tovornega železniškega prometa in s tem tudi večje št. prepeljanega tovora po železnici.

6) Na daljši rok pa bi bilo potrebno v Sloveniji zgraditi nove železniške povezave. Mnogi kraji v Sloveniji namreč ležijo daleč stran od najbližje železniške povezave, kar pa onemogoča prebivalstvu teh krajev, da bi železniški prevoz uporabljali.

Menim, da si lahko pri vseh naštetih posodobitvah pomagamo s sredstvi iz strukturnih in kohezijskega sklada EU, zaradi česar menim, da stroški za Slovenijo ne bodo nerazumno visoki. To bo omogočilo tudi ponovni zagon gradbeništva in tudi nove zaposlitve.

12 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR L lipi 74 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


11. 2. 2013

Odziv Ministrstva za infrastrukturo in prostor

1) Procesi reorganizacij, sanacij in izboljšanja poslovanja pri prevozniku obvezne gospodarske javne službe (Družba SŽ-Potniški promet, d.o.o.) so že izvedeni, oz. se nekateri glede na status in vrsto ukrepa še izvajajo. Za vse je značilno, da so izvajani ukrepi, ki so z reorganizacijo poslovnih procesov in znižanja vseh stroškov poslovanja imeli za cilj dvig konkurenčnosti in kakovosti storitev pri izvajanju te dejavnosti. Ukrepi so povsod, med ostalimi ukrepi, vključevali znižanje števila zaposlenih in znižanje stroškov dela. Na podlagi Zakona o železniškem prometu je pristojno ministrstvo izdalo Pravilnik o opremljenosti železniških postaj in postajališč (Ur. list RS, št. 72/09), kateri določa opremljenost, med katere sodijo tudi avtomati za hitro oskrbo z vozovnicami. Družba SŽ-Potniški promet, d.o.o., ima v testiranju na prometnem mestu potniške postaje Ljubljana samopostrežni terminal za prodajo železniških vozovnic. Ministrstvo za infrastrukturo in prostor izvaja projekt integriranega javnega potniškega prometa, katerega cilj je do leta 2014 vzpostaviti pogoje za uvedbo enotne vozovnice ter poenotenja voznih redov na ravni avtobusnega in železniškega prometa. Projekt je ena izmed aktivnosti Ministrstva za infrastrukturo in prostor, ki prispeva k uresničitvi Resolucije o prometni politiki Republike Slovenije. Z vzpostavitvijo sistema integracije JPP bodo lahko potniki na določeni relaciji oz. na določenem območju z eno - enotno vozovnico prestopali z vlaka na avtobus in obratno, kar pomeni izboljšanje ponudbe z vidika voznega reda.

2) Družba Slovenske železnice ima v svojem programu varčevalnih ukrepov učinkovit akcijski načrt, ki temelji na optimizaciji in racionalizaciji tako poslovnih in delovnih procesov, s katerimi se povečuje gospodarnost in učinkovitost. Zakon o varnosti v železniškem prometu (Ur. list RS, št. 36/10) določa pogoje za zagotovitev varnega in urejenega železniškega prometa, odgovornosti in pristojnosti udeležencev pri zagotavljanju varnosti železniškega prometa. Navedeni pogoji, določeni z zakonom, predpisujejo zasedenost vlaka s predpisanim številom izvršilnih delavcev (vodja vlaka, sprevodnik), ustrezno izobrazbo in strokovno usposobljenost, ki je odvisna od vrste, dolžine vlaka, vlečnega vozila ter opremljenosti proge ter železniških vozil. Naloga izvršilnega osebja, ki neposredno sodeluje v železniškem prometu/vlakih, ki so namenjeni prevozu potnikov ni samo pregled vozovnic, ampak vrsta drugih pomembnejših nalog, katere so povezane z varnostjo potnikov in dogodki, ki so povezani z železniškim prometom in bi lahko vplivali na njegovo varnost. 3) Prevoz potnikov v notranjem in čezmejnem regijskem železniškem prometu zagotavlja država kot javno dobrino z obvezno gospodarsko javno službo v obsegu, ki jo določa prometna politika na področju javnega potniškega prometa. Obseg storitev obvezne gospodarske javne službe za posamezno voznoredno obdobje se določi z voznim redom za potniški promet, ki ga sprejme izvajalec gospodarske javne službe po predhodnem soglasju ministrstva. Če so potrebe prebivalcev določenega območja večje od ponudbe prevoza, ki je zagotovljen z obvezno gospodarsko javno službo, jo lahko zagotavlja in financira tudi lokalna skupnost. 4) Družba Slovenske železnice – Potniški promet, d.o.o., in družba Slovenske železnice – Infrastruktura, d.o.o., imajo vzpostavljeno obveščanje potnikov o zamudah ter obvestilih, ki so potrebna za uporabnike/potnike. Na podlagi Zakona o železniškem prometu je pristojno ministrstvo izdalo Pravilnik o opremljenosti železniških postaj in postajališč (Ur. list RS, št. 72/09), kateri določa opremljenost železniških postaj in postajališč, med katerimi je tudi sistem za obveščanje potnikov. Pristojno ministrstvo v programu investicij v sestavne dele javne železniške infrastrukture načrtuje vzpostavitev obveščanja potnikov. 5 in 6) Ministrstvo za infrastrukturo in prostor pripravlja Resolucijo nacionalnega programa razvoja javne železniške infrastrukture do leta 2030. Ključni namen te resolucije je določiti, na osnovi obstoječega stanja finančnih zmožnosti in potreb, obseg ter prioritete obnov nadgradenj in gradenj na javni železniški infrastrukturi s ciljem povečanja konkurenčnosti in dostopnosti železniškega omrežja v Sloveniji.

Priloge:

Komentarji