Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Nadzor nad poslovanjem upravnikov

8588 OGLEDOV 14 KOMENTARJEV

<style type="text/css">p { margin-bottom: 0.21cm; }</style>

Upravniki večstanovanjskih stavb, ki naj bi urejali skupne interese etažnih lastnikov in drugih stanovalcev nimajo nadzora nadrejenega organa. Ministrstvo za okolje in prostor, ki bi moralo po hierarhiji skrbeti za stanovanjski fond odgovarja, da oni nimajo nadzora, čeprav letno na njihov naslov pride 500-600 dopisov etažnih lastnikov ali drugih stanovalcev v več stanovanjskih objektih. Večinoma so te pripombe vezane na dejstvo, da upravnik ne opravlja svojega poslanstva, ščiti manjšinske interese, nezakonito zaračunava storitve in izdelke, nezakonito deli stroške med etažnimi lastniki, vsiljuje svoje (dražje) izvajalce del in storitev, izrablja osebne podatke stanovalcev itd.

Na ministrstvu tudi povedo, da za nadzor nimajo sistematiziranega delovnega mesta. Lokalne skupnosti nadzirajo le to, če večstanovanjska hiša ima upravnika. Po ediventiranju pogodbe o upravljanju nadzora več ni.

Sistem, ki ga imamo temelji na nadzoru. Vrsta dejavnosti v tej državi je, ki jih nadzira več inšpekcijskih služb (tržna, zdravstvena,specialistična), organ lokalne skupnosti, organi pregona itd. Upravnike, ki operirajo z ogromnimi sredstvi rezervnih skladov stanovalcev pa nihče ne nadzira.

Tako se dogaja, da se opravljajo nepotrebna dela, se dela le zaračunajo opravijo se pa ne itd

24 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR T Tim Aš 11 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


8. 3. 2012

Odziv Ministrstva za infrastrukturo in prostor

Nadzor nad uresničevanjem javnega interesa na stanovanjskem področju skladno z določilom 124. člena Stanovanjskega zakona (SZ-1, Uradni list RS, št. 69/03, 18/04-ZVKSES, 47/06-ZEN, 18/07 sklep US, 45/08-ZVEtL, 57/08, 90/09 – odločba US, 62/10-ZUPJS in 87/11) opravljajo inšpektorji stanovanjske inšpekcije. Za javni interes na stanovanjskem področju se šteje zlasti zagotavljanje takšnega stanja večstanovanjske stavbe, da je omogočena njena normalna raba in zagotavljanje pogojev za učinkovito upravljanje večstanovanjskih stavb. V tej odločbi je torej dana stanovanjskim inšpektorjem zakonska podlaga za nadzor dela upravnikov, ki opravljajo posle upravljanja večstanovanjskih stavb, ki imajo več kot dva etažna lastnika in več kot osem posameznih delov, na podlagi sklenjenih pogodb o opravljanju upravniških storitev.

Kot določa 130. člen SZ-1 mora upravnik inšpektorju omogočiti nemoteno opravljanje inšpekcijskega nadzorstva. Upravnik mora inšpektorju na njegovo zahtevo omogočiti vpogled v vse listine, ki se nanašajo na upravljanje večstanovanjske stavbe. Pooblaščeni inšpektor lahko po izvedenem inšpekcijskem nadzoru, če ugotovi, da je upravnik storil katero od kršitev, navedenih v 171. členu SZ-1, kaznuje z globo od 5.000 do 125.000 evrov, odgovorno osebo pa z globo od 800 do 2.000 evrov.

Inšpekcijski organ na podlagi 132. člena SZ-1 poroča o svojem delu enkrat letno Vladi Republike Slovenije. Poročilo mora vsebovati tudi predlog ustreznih ukrepov.

Iz navedenega sledi, da je v SZ-1 dana pravna podlaga za delo nadzornega organa, ki nadzira zakonitost poslovanja upravnikov v povezavi z njihovim izvajanjem dolžnosti, ki izhajajo iz predpisov, ki urejajo stanovanjsko področje. Z ugotovljenimi težavami in ugotovitvami v zvezi z delom upravnikov pa vsako leto stanovanjski inšpektorji seznanijo Vlado RS, njihovo poročilo pa mora vsebovati konstruktivne predloge za rešitev problemov, ki izhajajo iz prakse.

Priloge:

Komentarji