Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

ko župan postane poslanec - ukinitev novih volitev župana

3401 OGLEDOV 6 KOMENTARJEV

Torej, kot mi je znano, če župan preneha biti župan, ker je bil izvoljen za poslanca oz. iz kakršnihkoli drugih razlogov ni več župan, me moti, da se izvajajo ponovne volitve, saj stranejo ogromno denarja.

Predlagam, da se v takih primerih preprosto ponudi župansko mesto tistemu kandidatu, ki je na zadnjih volitvah dosegel drugo mesto po številu glasov. Ta naj vodi župansko funkcijo do konca mandata in se nato izvedejo redne volitve.

20 glasov

5 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M Matko37 21 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


19. 1. 2012

Odziv Službe vlade za lokalno samoupravo in regionalni razvoj

Zakon o lokalni samoupravi ureja funkcijo župana kot individualni občinski organ, ki jo opravlja neposredno voljeni občinski funkcionar. Sistem volitev je v skladu z demokratičnimi načeli določen z zakonom o lokalnih volitvah kot dvokrožni večinski sistem. Ta sistem zagotavlja, da župana izvoli večina volivcev, ki so glasovali, kar krepi njegov položaj tudi v razmerju do občinskega sveta. Po drugi strani pa dvokrožni večinski sistem s podporo volivcev zagotavlja koalicijsko podporo strank, zastopanih v občinskem svetu, županu. To pa je predpogoj za uspešno lokalno samoupravo. Z dvokrožnim večinskim sistemom volitev župana je skladna tudi ureditev v primeru predčasnega prenehanja mandata župana. V tem primeru se na nadomestnih volitvah voli novega župana. Ker je drugega kandidata podprla manjšina volivcev, nima mandata za župana in tudi prenos funkcije nanj ni mogoč.

Seveda bi bil možen tudi relativni volilni sistem, ki bi zagotovil samo en krog volitev za župana, To bi postal tisti kandidat, ki bi dobil najvišje število glasov volivcev, ki so glasovali. Tudi v tem primeru pa bi bila ureditev, v skladu s katero bi »mandat župana prešel« na kandidata, ki je dobil relativno manjšino glasov, nedemokratična. Tak sistem novemu županu, ob nespremenjenem volilnem sistemu za občinski svet, ne bi zagotavljal podpore občinskega sveta.

Za urejanje lokalnih volitev so torej ključnega pomena razmerja, ki se vzpostavijo na eni strani med volivci in občinskimi organi, to je županom in občinskim svetom, ter na drugi strani razmerja med županom in občinskim svetom.

Priloge:

Komentarji