Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Obdavčitev zasebne zdravstvene dejavnosti

304 OGLEDOV 4 KOMENTARJI

Predlagam, da se obdavči dobiček podjetij, ki se ukvarjajo z zdravstveno dejavnostjo, po isti lestvici, uporabljeni za delovna razmerja. Taka podjetja imajo trenutno nepravično prednost, saj so ljudje prisiljeni k zasebnikom zaradi prehoda kadra v ta podjetja, ki lahko postavljajo cene po lastni izbiri, prav tako pa tudi niso dolžni opravljati koncesijskih dejavnosti. Opisano očitno vodi v to, da obstaja velik interes oblikovanja zasebnih podjetij, zajem vsega kadra v ta podjetja, in kartelno obnašanje.

V primerjavi z ostalimi panogami, je tu 20% davek na dobiček nesmiseln. Ni tveganja, saj si zlahka spet najdejo službo v javnem sistemu, in ni tržnega pritiska, ker bolni morajo k zdravniku. Naj se obdavči profit takih podjetij glede na običajno dohodninsko lestvico od 16 do 50%.

24 glasov

7 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 22 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR D Davidd 2 predloga
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


25. 11. 2025

Odziv Ministrstva za finance

Ugotavljamo, da je predlagana drugačna obdavčitev podjetij, ki opravljajo zdravstveno dejavnost, zaradi razmer, ki so opisane v predlogu in ne sodijo v okvir davčnega urejanja, ter zaradi, tako se razume iz predloga, bolj pravične ureditve od veljavne. Uvodoma je treba pojasniti, da davčno obravnavo (na primer obdavčitev dohodkov in premoženja) določa davčna zakonodaja, ki sledi oziroma upošteva ureditev nekega področja v drugi, matični zakonodaji za to področje. Davčna zakonodaja, ki določa obdavčitev dohodkov pravnih in fizičnih oseb, sledi pravnim statusom oziroma pravnoorganizacijskim oblikam, v okviru katerih se lahko opravlja določena dejavnost, vključno z zdravstveno dejavnostjo. Dopustnost opravljanja zdravstvene dejavnosti, vključno pogoje in njen obseg, izvajalce (pravne in fizične osebe), način in drugo pomembno za opravljanje te dejavnosti, je določeno z zakonodajo, ki ni davčna zakonodaja. Davčna zakonodaja navedeni zakonodaji in okviru sledi, hkrati pa zasleduje cilje in namene davčne zakonodaje, ki se pri obdavčitvi dohodkov, to je treba poudariti, razlikujejo glede na to, ali gre za dohodke fizičnih ali pravnih oseb. V okviru te delitve se zasledujejo temeljna načela obdavčitve. Povezano s predlogom je treba pojasniti, da Zakon o davku od dohodkov pravnih oseb (Uradni list RS, št. 117/06 in nadaljnji) določa obdavčitev dohodkov pravnih oseb, torej npr. gospodarskih družb, javnih in zasebnih zavodov, društev itd. Pri tem je pomembno, da so gospodarske družbe obdavčene na vse svoje dohodke, vključno s sredstvi za izvajanje javne službe iz javnofinančnih virov in namenskimi javnimi sredstvi, zavodi (javni in zasebni) pa le za dohodke iz opravljanja pridobitne dejavnosti (v to dejavnost ne sodijo t. i. javna sredstva ali donacije). Če pa gre za dohodke fizične osebe ali fizične osebe, ki samostojno opravlja dejavnost, se ti obdavčijo v skladu z Zakonom o dohodnini (Uradni list RS, št. 117/06 in nadaljnji). Kot že navedeno, opisan davčni sistem in ureditev upoštevata status osebe, ki opravlja zdravstveno dejavnost, in sledita davčnim načelom. Določanje posebne, enake obdavčitve samo za eno dejavnost, ne glede na status izvajalca, kot se razume predlog, ni ustrezno in bi pomenilo razdrobljenost in nekonsistentnost sistema obdavčitve, ki sta z veljavno ureditvijo zagotovljeni. Nekonsistentnosti, druge pomanjkljivosti oziroma slabe prakse na nekem področju se lahko učinkoviteje kot preko davkov in obdavčitve naslovijo z določbami, ki osnovno urejajo takšno področje.

Komentarji