Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Nujen zakon o poslancih

312 OGLEDOV 26 KOMENTARJEV

Predlagam vladi, da se obvezno spremeni zakon o poslancih. Če kateri poslanec želi izstopiti iz stranke, v katero je bil s strani ljudstva izvoljen, naj izstopi, a pred novimi volitvami v drugi stranki nima kaj iskati.

53 glasov

10 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 25 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M max 172 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


18. 3. 2025

Odziv Ministrstva za javno upravo

Ustava Republike Slovenije v 82. členu določa, da so poslanci predstavniki vsega ljudstva in niso vezani na kakršnakoli navodila. Navedena določba zagotavlja, da niso vezani na navodila svoje stranke ali drugih interesnih skupin. Njihova glavna naloga je, da delujejo v skladu s svojo vestjo in v najboljšem interesu državljanov. Če poslanec izstopi iz stranke, v katero je bil izvoljen, lahko še vedno ohrani svoj mandat. To pomeni, da lahko nadaljuje svoje delo kot neodvisni poslanec ali se pridruži drugi stranki. Poslanec je namreč pravno neodvisen (nevezan) od stališč in navodil političnih strank, različnih formalnih ali neformalnih neparlamentarnih združenj in posameznikov. Mandat poslanca je namreč vezan na posameznika, ne na politično stranko, v okviru katere je kandidiral na volitvah za poslanca. Čeprav se lahko politične stranke dogovorijo o pravilih, ki bi poslance zavezovala k vračilu mandata ob izstopu, so takšni dogovori pravno nični. Ustava Republike Slovenije namreč ščiti samostojnost poslancev in njihovo pravico do svobodnega odločanja. To pomeni, da noben dogovor ne more prisiliti poslanca, da na primer vrne mandat, če se odloči, da bo izstopil iz politične stranke, v okviru katere je kandidiral na volitvah.

Pravno neodvisnost (nevezanost) poslanca pa je treba ločiti od politične neodvisnosti oziroma odvisnosti. Politično je poslanec (odvisen) vezan na politično stranko, ki ji pripada in na katere listi je kandidiral in bil izvoljen na volitvah. Ker gre za politično vezanost, so tudi odgovornost in sankcije politične. Najstrožja sankcija je v tem, da politična stranka poslanca, ki ni upošteval njenega volilnega programa in ni ravnal po navodilih stranke, na naslednjih volitvah ne bo uvrstila na svojo kandidatno listo. Volivci pa bodo imeli možnost izraziti svoje mnenje o delu takega poslanca oziroma vseh poslancev na prvih naslednjih volitvah, seveda če bodo kandidirali.

Ker navedenih vsebin Zakon o poslancih ne ureja, pravice poslancev v zvezi z izvrševanjem poslanskega mandata pa izhajajo iz Ustave Republike Slovenije, Ministrstvo za javno upravo meni, da predlog ni primeren za nadaljnjo obravnavo.

Komentarji




  • A Apex

    Dokler bomo imeli posredniško "demokracijo" preko strank, ki so samo evfemizem za krajo, korupcijo in klientelizem, se ne bomo izvlekli iz brezna.

    Rešitev je v neposredni demoktraciji po švicarskem modelu in prepovedi financiranja strank. Tega pa se strankarski veljaki presneto bojijo.

    Poslanci bi morali pred nastopom mandata opraviti podroben zdravniški pregled s poudarkom na psiholoških testih in moralnem kompasu.

  • o obhodnik

    pa ravno v tem je kljuka. Potrebno je spremeniti zakon, ker tak kot je dopušča mahinacije in nesmiselne postopke ter preračunljive korake opozicije kot tudi pozicije seveda pa to izkoriščajo poslanci.

    Mnogo njih ne ve da so tja postavljani v interesu ljudstva, delajo pa kot jim je naročeno s strani vodstev strank.

    Odgovor je trapast prepis, sicer pričakovan, če ne narekovan.

  • o opazovalka

    Nikjer na volilnih lističih nisem videla stranke "nepovezani poslanci", torej kaj sploh iščejo v parlamentu?

  • P Peter Battelino

    vsakega poslanca. ki izstopi, naj avtomatično nadpmesti ta, ki je na volitvah ostal tik pred pragom, da bi bil izbran za poslanca neke stranke

  • M Mihapan

    Zakon naj ima člen, da so poslanci plačani po učinku: če neupravičeno manjkajo na sejah in drugih dolžnostih, naj se jim plača zmanjša, podobno, kakor vsem drugim delavcem. In, delajo naj enako število let, kakor navadni državljani; pa ne samo kot poslanci. Število mandatov naj bo omejeno.

  • B Branko.G

    državljani vedno volimo človeka in ne stranke

  • Ikona uporabnika anekdota anekdota

    Pa veš, da lopov ne bo sam sebi ukinil privilegije.

  • P Pohorski

    Potrebno je ukinit stranke in poslance voliti neposredno.

    • m max

      To pa bi bilo tako najboljše!

      • 5 5r

        Tako pa bi imeli pop-star in populiste in vplivneže in ... JUHEJ. In vse bi bilo odvisno od osebe in ne skupine - stranke s podobnimi pogledi.

  • A Alenka99

    Potrebno je ukiniti "nepovezane poslance". Če je poslanec izvoljen na strankarski listi in izstopi iz stranke, potem naj tudi iz parlamenta in naj sedež in plačo odstopi poslancu stranke kater je zasedel prostor.

    • h hales

      Ampak jaz sem volil kandidata na listi, ne stranke.

      Torej bi moj glas prešel nekomu drugemu.

  • A Andy

    Glede na to, da skoraj nihče ni bil direktno izvoljen, je za vizijo in postopke poslanca odgovorna sama stranka. Prav tako ne more nihče zahtevati, da se poslancu ne morejo spremeniti vrednote...

    Se bo pač v naslednjih volitvah drugače odločilo.

    P.S. Je pa res, da Sloveniji do normalne demokracije manjka še kar veliko, pri zdajšnjem sistemu pa še preveč let...

  • h heizenberg

    Pa tudi v parlamentu ne, ker sem ga jaz izvolil zaradi programa, kateremu se je zavezal.

    Verjeti, da bodo sprejeli kaj takega in pljunili v lastno skledo, je precej utopično.

    • 5 5r

      Niti ni tako majhna verjetnost, ker jih je večina na srečo še vedno ne prestopnikov in zvesta svoji smeri. Še večji problem pa vidim, da bi bil prisilno v stranki. Če pa gre iz stranke in ostane poslanec je pa na prepihu in takšno bo tudi njegovo odločanje, kar ni nujno slabo.

      • h hales

        In ravno v tem stavku je težava:

        ker jih je večina na srečo še vedno ne prestopnikov in zvesta svoji smeri

        Ker so zvesti stranki in ne ljudem, ki so jih izvolili.

        Ker delajo po nareku stranke in ne po svoji presoji.

        In v primeru, da želi nek poslanec še naprej zastopati interese svojih volilcev, je včasih edina pot, da se odlepi od stranke.

  • h hales

    In kakšna je razlika, če nekdo izstopi in je nepovezani poslanec ali nekdo, ki izstopi iz ene stranke in ustanovi drugo oziroma se pridruži obstoječi?

    Kot nepovezani, ki nima možnosti, da se pridruži obstoječi stranki, lahko odda glasove točno tako, kot bi jih, če bi bil v drugi stranki.

    Prepoved članstva je tudi v nasprotju s svobodno odločitvijo izbire politične opcije.

    Vsakdo se lahko kdaj premisli, tudi, če je to vsaki 2 leti.

    • m max

      Poslanec, ki se očitno ne strinja s programom stranke (ups, strinjal pa se je, ko je kandidiral za stranko in so ga ljudje izvolili), pač nima v parlamentu kaj iskati.

      Če bi rad izstopil, ima vso svobodno voljo, da izstopi.

      Do naslednjih volitev pač naj počaka zunaj parlamenta. Potem pa se naj odloči, v katero stranko pač že želi. Tu pač ima svobodno odločitev.

      Drugače se pač dajmo prestavljat iz stranke v stranko, tja, kjer "vemo", da nam bo prineslo večje osebne "koristi". Roko na srce, da se jim gre samo za to.

      • 5 5r

        Vsi se kdaj opečemo, čemu bi bile politične stranke tukaj v priviligiranem položaju? V kolikor ravnajo korektno bodo imele poslance in v kolikor ne bodo odhajali. Na nobenem področju več ni pripadnosti, kajti je tudi ni pričakovati. Kot poslanec nisi kapetan ladje, ki bi naj izstopil zadnji.

        Večinoma so prestopi oz. ustanovitve blizu njihovim pogledom in ne ravno iz skrajno desno na skrajno levo oz. obratno.

        Če si pa kdo želi preveriti politične meje je tudi takšen prestop lahko zanimiv, ker ima konkretne uvide iz druge strani pola.

        • h heizenberg

          Pač ne. Ko se mu mandat izteče, pa naj gre zaradi mene, kamor hoče.

      • h hales

        Načeloma mi volimo osebe, ne stranke.

        In če sem dal mandat kandidatu, ki jih je dobil dovolj, da pride v DZ, potem mu zaupam, da dela v mojem imenu.

        Če moje interese najbolj zastopa s tem, da izstopi iz stranke in se pridruži novi stranki (ali obstoječi), naj to naredi.

        Drugo pa je, da nimam dosti možnosti z izbiro kandidatov.

        Recimo, da sem iz Ljubljane, meni najljubši kandidat pa je na listi v Kopru.

        Nimam nobene možnosti, da dam glas v Koper.

    • A Alenka99

      v parlamentu je zaradi stranke

      • h hales

        V parlamentu je zato, ker se je odločil in dal privolitev v kandidaturo in ker je prejel zadostno število glasov.

        Res je, brez stranke ne bi bil izvoljen, vendar je glasove prejel kandidat, ki gredo nato na račun stranke.

        Mi glasujemo predvsem za kandidate.

        Moj glas je šel kandidatu in njemu zaupam.

        Če se je odločil, da gre drugam, lahko to podpiram ali pa sem jezen, ampak glasu mu ne morem več vzeti.

        Preden oddate glas, se najprej prepričajte, komu ga date. Po oddaji je prepozno.

  • S STO

    Poslanec, ki zapušča stranko bo vedno trdil, da je ljudstvo glasove dalo zanj osebno in ne za stranko, stranka pa bo vedno trdila, da je bil poslanec izvoljen zato, ker je bil član njihove stranke. Resnica je kot vedno nekje vmes. Poslanec v stranko ni bil izvoljen s strani ljudstva, ampak se je v stranko prostovoljno včlanil. Na listi stranke je bil izvoljen v parlament. Moje mnenje je, da bi bilo prav, da poslanec, ki se ne strinja več s programom stranke izstopi iz stranke in odstopi kot poslanec, nadomesti ga pa član njegove bivše stranke.

    • j janezkos

      Najbolj politično korektno in higienično bi bilo tako, a do tam je naša balkanska mentaliteta še svetlobna leta... le kdo bi se odtrgal od cuzka ?

  • o obhodnik

    Podpiram 100%