23. 1. 2025
Odziv Ministrstva za javno upravo
Na podlagi 11. člena Zakona o inšpekcijskem nadzoru (Uradni list RS, št. 43/07 – uradno prečiščeno besedilo in 40/14; v nadaljevanju: ZIN) je bil za medsebojno koordinacijo dela in doseganje večje učinkovitosti inšpekcijskih organov ustanovljen Inšpekcijski svet kot stalno medresorsko delovno telo, ki ga vodi minister, pristojen za upravo, ali oseba, ki jo minister pooblasti.
Podatki o delu Inšpekcijskega sveta so objavljeni na spletu na povezavi https://www.gov.si/zbirke/delovna-telesa/inspekcijski-svet/. Na tej povezavi je možno oddati tudi:
- predlog oziroma pobudo Inšpekcijskemu svetu
- in prijavo pristojnemu inšpekcijskemu organu.
Če je prijava podana Inšpekcijskemu svetu, se v okviru Ministrstva za javno upravo, Direktorata za javni sektor, ki opravlja strokovne naloge za Inšpekcijski svet, ta prouči in v reševanje odstopi pristojnemu inšpekcijskemu organu ali pristojnim inšpekcijskim organom, če je glede na podatke v prijavi teh več.
Prav tako pojasnjujemo, da v okviru Inšpekcijskega sveta delujejo regijske koordinacije inšpektorjev, ki jih sestavljajo naslednji inšpekcijski organi z območnimi enotami v Republiki Sloveniji: Inšpektorat RS za delo, Finančna uprava RS, Inšpektorat RS za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami, Tržni inšpektorat RS, Inšpektorat RS za naravne vire in prostor, Inšpektorat RS za okolje in energijo, Inšpektorat RS za kmetijstvo, gozdarstvo, lovstvo in ribištvo, Uprava RS za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin in Zdravstveni inšpektorat Republike Slovenije. Če gre za prijavo, za katero je ocenjeno, da bi jo učinkoviteje obravnavala regijska koordinacija inšpektorjev, se ta odstopi v reševanje pristojni regijski koordinaciji inšpektorjev. Pa tudi sicer se inšpekcije, ki so pristojne za posamezna področja, dogovarjajo o skupnih nadzorih oziroma sodelovanju, kar je natančneje predstavljeno v poročilih o delu inšpekcijskih služb, ki so objavljena na spletu.
Na podlagi četrtega odstavka 24. člena ZIN ima le zavezanec položaj stranke v inšpekcijskem postopku. Vlagateljica oziroma vlagatelj pobude, prijave, sporočila ali druge vloge (torej prijavitelj) nima položaja stranke. Inšpektor bo v skladu s prvim odstavkom 24. člena ZIN prijavitelja obvestil le, če bo ta to izrecno zahteval. Inšpektor bo to storil po opravljenem nadzoru in sprejetem zadnjem ukrepu oziroma ustavitvi postopka. Na podlagi navedenega inšpektor, ki vodi konkreten postopek, ni dolžan ves čas med postopkom o stanju zadeve obveščati prijavitelja.
Naj poudarimo tudi, da inšpektor postopek uvede po uradni dolžnosti, ko iz podatkov v prijavi ugotovi, da bi bil lahko ogrožen javni interes, lahko pa ga uvede tudi brez predhodne prijave. Prijavitelj od inšpektorja ne more zahtevati uvedbe inšpekcijskega postopka.
Na podlagi navedenega Ministrstvo za javno upravo meni, da splet že sedaj omogoča ustrezno podajanje prijav kršitev, prav tako je tudi zagotovljeno ustrezno sodelovanje med inšpekcijskimi organi.