Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z nezadostno podporo

Predlog za omilitev prometnih zastojev na relaciji Bohinjska Bela – Lesce Križišče in obratno

198 OGLEDOV 7 KOMENTARJEV

Predlog za omilitev prometnih zastojev na relaciji Bohinjska Bela – Lesce Križišče in obratno

Uvod

Prometni zastoji na omenjeni relaciji predstavljajo vse pogostejšo težavo, zlasti v turistični sezoni. Ta problem negativno vpliva vsako sezono na kakovost življenja lokalnega prebivalstva, ovira gospodarstvo in škoduje slovenskemu turizmu. Predstavljeni predlog je zasnovan na ideji, da bi se s posebnim plačilom za turiste zmanjšal obseg prometa in s tem tudi zastoji.

Predlaga se uvedba enotne dnevne pristojbine v višini 50 evrov za turiste, ki se z osebnim vozilom odpravijo na relaciji Bohinjska Bela – Lesce Križišče in obratno. Slovenski rezidenti bi bili od plačila izvzeti. Plačilo bi bilo obvezno v obe smeri in bi se izvedlo elektronsko, preko sistema senzorjev ali kamer, nameščenih na vseh vstopnih točkah v omenjeno območje.

Sistem preverjanja:

E-vinjeta: Slovenski rezidenti bi lahko uporabili svojo veljavno e-vinjeto kot dokazilo o prebivališču.

Identifikacijski dokumenti: Za tuje turiste bi se uvedla obvezna registracija preko spletne platforme ali avtomatov na vstopnih točkah, kjer bi morali navesti podatke o vozilu in plačati pristojbino.

Prednosti predloga:

Zmanjšanje prometa:

Višja cena bi lahko odvrnila del turistov od obiska najbolj obremenjenih območij, kar bi privedlo do zmanjšanja prometa in s tem tudi zastojev.

Dodatni prihodki: Zbrana sredstva bi lahko namenili izboljšanju prometne infrastrukture, javnega prevoza in drugih storitev za lokalno prebivalstvo.

Spodbujanje trajnostnega turizma:

Visoka pristojbina bi lahko spodbujala turiste k uporabi alternativnih prevoznih sredstev, kot so javni prevoz, kolesa ali pešačenje.

Enostavna izvedba: Sistem bi lahko bil relativno enostaven za vzpostavitev in upravljanje, saj podobni sistemi že obstajajo v številnih evropskih mestih.

Omejitev za turiste: Plačilo bi bilo usmerjeno izključno na turiste, ki so glavni povzročitelji prometnih zastojev v turistični sezoni.

Spodbujanje domačega prebivalstva: Slovenski rezidenti bi imeli neomejen dostop do območja, kar bi spodbujalo lokalno gospodarstvo in ohranjalo kakovost življenja.

Možne slabosti in izzivi:

Negativni vpliv na turizem: Visoka pristojbina bi lahko odvrnila del turistov od obiska Slovenije, kar bi negativno vplivalo na gospodarstvo.

Socialna neenakost: Pristojbina bi lahko predstavljala oviro za turiste z nižjimi dohodki.

Tehnični izzivi: Uvedba sistema bi zahtevala znatna finančna sredstva in lahko bi se pojavile tehnične težave.

Sprejemanje s strani javnosti: Predlog bi lahko naletel na odpor lokalnega prebivalstva in turistične industrije.

Določitev rezidenta: Potrebno bo natančno definirati, kdo se šteje za slovenskega rezidenta (npr. stalno prebivališče, prijavljen v evidenco prebivalstva).

Zaključek

Predstavljeni predlog ponuja potencialno rešitev za problem prometnih zastojev na relaciji Bohinjska Bela – Lesce Križišče. Vendar pa je treba pred njegovo uveljavitvijo skrbno pretehtati vse prednosti in slabosti ter izvesti podrobno analizo učinkov. Priporočljivo je tudi, da se o predlogu široko posvetuje z lokalnim prebivalstvom, turistično industrijo in strokovnjaki.

Naslednji koraki:

Podrobna analiza: Izvedba študije, ki bi ocenila učinke predlaganega sistema na promet, gospodarstvo in okolje.

Javna razprava: Organizacija okroglih miz in drugih dogodkov, na katerih bi se lahko zainteresirane strani seznanile s predlogom in izrazile svoje mnenje.

Pilotni projekt: Uvedba pilotnega projekta na manjšem območju, da bi se preverila izvedljivost in učinkovitost sistema.

Priprava zakonodaje: Priprava potrebnih zakonskih sprememb za uveljavitev sistema.

Dodatni predlogi:

Uvedba sezonske pristojbine: Namesto dnevne pristojbine bi se lahko uvedla sezonska pristojbina, ki bi bila cenejša za tiste, ki obiščejo območje večkrat.

Spodbujanje alternativnih prevoznih sredstev:

Z zbranimi sredstvi bi lahko financirali izgradnjo kolesarskih poti, izboljšanje javnega prevoza in druge ukrepe za spodbujanje trajnostne mobilnosti.

Sodelovanje z lokalnimi skupnostmi:

Pri pripravi in izvedbi sistema je nujno sodelovanje z lokalnimi skupnostmi, da se zagotovi čim večja podpora in učinkovitost.

S tem predlogom smo zajeli vse bistvene elemente in ponudili celovit pogled na problematiko ter možne rešitve.

Ali bi želeli, da se osredotočimo na katero od teh točk še bolj podrobno? Morda bi lahko pripravili primerjavo s podobnimi sistemi v drugih državah ali pa izdelali finančni model za oceno pričakovanih prihodkov in stroškov.

1 glas

21 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M Matevž. 24 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE

Komentarji