Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Socialni prijemki in izvršbe

614 OGLEDOV 44 KOMENTARJEV

Pozdravljeni,

na podlagi zakona se izvršbe ne more delati na socilalnih prejemkih. Kar je načeloma sicer prav samo kaj ko nekateri to izkoriščanjo.

Predlagam vladi, da se nekatere izvršbe lahko dajo tudi na socialne prejemke. Morda bi s tem rešili nekatere težave sploh z določenimi etničnimi skupnostmi.

Ok lahko pozabim plačati vodo 1x na koliko let? Lahko naredim prometni prekršek, samo dejansko koliko kazni pa dobimo v enem letu, kaj šele da jih ne plačamo?

Predlagam vladi, da se izvršba da na socialne prejemke v kolikor ima prejemnik preemkov dve ali več izvržb.

S tem bi prisilili, da se računi in kazni plačujejo sproti, da se gleda in spoštuje zakon saj si ne želiš kazni, če že ne zaradi drugega,. Trenutno je tudi mantra, zakaj se zaposliti, če pa imam izvršbe in mi bodo tako ali tako trgali od plače.

53 glasov

6 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 25 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR S Sabina V 8 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


2. 10. 2024

Odziv Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti

Do izvršbe praviloma pride zato, ker ljudje zaradi finančne stiske ne zmorejo plačevati rednih mesečnih obveznosti. To je običajno posledica izgube zaposlitve, bolezni, prenizkih pokojninskih prejemkov ali kombinacije vseh teh dejavnikov.

Razlogi za izvzem določenih prejemkov iz izvršbe so v uresničitvi ustavnega načela socialne države ter v posebni naravi in namenu teh prejemkov.

Pravici do denarne socialne pomoči in varstvenega dodatka, kot socialna prejemka, sta urejeni z Zakonom o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev (Uradni list RS, št. 62/10, 40/11, 40/12 – ZUJF, 57/12 – ZPCP-2D, 14/13, 56/13 – ZŠtip-1, 99/13, 14/15 – ZUUJFO, 57/15, 90/15, 38/16 – odl. US, 51/16 – odl. US, 88/16, 61/17 – ZUPŠ, 75/17, 77/18, 47/19, 189/20 – ZFRO, 54/22 – ZUPŠ-1, 76/23 – ZŠolPre-1B in 122/23 – ZŠtip-1C; v nadaljnjem besedilu ZUPJS) in Zakonom o socialno varstvenih prejemkih (Uradni list RS, št. 61/10, 40/11, 14/13, 99/13, 90/15, 88/16, 31/18, 73/18, 196/21 – ZDOsk in 84/23 – ZDOsk-1; v nadaljnjem besedilu ZSVarPre).

Namen denarne socialne pomoči je zagotavljanje sredstev za zadovoljevanje minimalnih življenjskih potreb v višini, ki omogoča preživetje. Namen varstvenega dodatka je zagotavljanje sredstev za kritje življenjskih stroškov, ki nastanejo v daljšem časovnem obdobju (stroški z vzdrževanjem stanovanja, nadomeščanjem trajnih potrošnih dobrin ipd.) in niso stroški za zadovoljevanje minimalnih življenjskih potreb.

Sistem socialnih prejemkov je urejen kot zadnja varovalna mreža širšega sistema socialne varnosti, ki posamezniku pomaga pri preživetju, ko nastopijo (in dokler trajajo) okoliščine, na katere ne more vplivati oziroma ni mogel vplivati. Prav tako veljavna zakonodaja ureja posledice, če posameznik ali družina ne izpolnjuje več zakonskih pogojev za upravičenost do pravice in posledice, če pomoči ne bo namenila za namen preživetja in bo zato ogrožena socialno ekonomska varnost posameznika oziroma družine (izplačilo v naravi).

Omejeni pravici se v skladu z 2. členom ZUPJS uveljavljata med drugim tudi po načelu spoštovanja človekovega dostojanstva. Eden od bistvenih namenov ZUPJS in ZSVarPre je torej zagotoviti, da se denarna socialna pomoč in varstveni dodatek izplačujeta tako, da je zagotovljeno dostojanstvo prejemnikov oziroma upravičencev do denarne socialne pomoči in varstvenega dodatka.

Menimo, da bi se z izvršbo na socialne prejemke poseglo v dostojanstvo prejemnikov oziroma upravičencev do denarne socialne pomoči in varstvenega dodatka oziroma omejilo zagotavljanje njihove osnovne materialne varnosti.

Glede na navedeno predlog predlagatelja ni ustrezen za nadaljnjo obravnavo.

Komentarji