Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Naključne preiskave: Izvajanje naključnih in nepričakovanih preiskav

191 OGLEDOV 2 KOMENTARJA

da bi odkrili in preprečili morebitne koruptivne prakse...Zakaj so skoraj vse inšpekcije vnaprej najavijo? Lepo vas prosim no, zakaj je temu tako? Nemudoma začeti delati tako. Prva vrsta so državna podjetja in povezane privat družbe. Vidno iz aviona (Ajpes)

33 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR Z Zmauka 2 predloga
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


11. 7. 2024

Odziv Ministrstva za javno upravo

Prvi odstavek 29. člena Zakonu o inšpekcijskem nadzoru (ZIN)[1] določa, da se inšpekcijski nadzor lahko predhodno najavi. Zavezanec, njegova zakonita ali statutarna zastopnica oziroma zastopnik, pooblaščenka oziroma pooblaščenec in odgovorna oseba zavezanca lahko prisostvujejo opravljanju nalog inšpekcijskega nadzora, razen če ovirajo učinkovito izvedbo inšpekcijskega nadzora; o tem izda inšpektor poseben sklep. To določbo je treba razlagati tako, da zakon predhodno obvestilo o inšpekcijskem nadzoru opredeljuje le kot možnost in ne kot obveznost.[2]

Inšpektor mora pred odločitvijo, ali bo inšpekcijski nadzor najavil, upoštevati naslednje vidike:

  • ali nujnost ukrepanja in varovanje javnega interesa terja takojšnjo izvedbo nadzora brez predhodne najave;
  • upoštevati mora usmeritve iz načel v ZIN in Zakonu o splošnem upravnem postopku (ZUP),[3] in sicer načelo varstva javnega in zasebnega interesa (5. člen ZIN), načelo sorazmernosti (7. člen ZIN), načelo materialne resnice (8. člen ZUP) in načelo zaslišanja stranke (9. člen ZUP);
  • upoštevati mora pripravo zavezanca na inšpekcijski nadzor v smislu zagotovitve navzočnosti zastopnika, pooblaščenca in odgovorne osebe, pripravo dokumentacije, organiziranje dela pri zavezancu v času nadzora, ipd.;
  • vnaprejšnja najava ne sme biti v škodo učinkovitosti inšpekcijskega nadzora (morebitna dejanja zavezanca v smeri oteževanja in onemogočanja inšpekcijskega nadzora).

Ker delo posameznih inšpekcij ureja tudi posebna zakonodaja, lahko kot primer navedemo 11. člen Zakona o šolski inšpekciji,[4] ki določa, da (šolski) inšpektorji nadzor opravljajo kot redni, izredni in ponovni nadzor. Ta člen med drugim določa tudi, da se redni nadzor napove, izredni in ponovni nadzor pa se lahko opravita tudi nenapovedano. Inšpektor se ob prihodu najavi ravnatelju oziroma direktorju ali tistemu, ki ju nadomešča.

Na podlagi navedenega je najava inšpekcijskega nadzora odvisna od zakonodaje, ki ureja inšpekcijski nadzor, in od okoliščin konkretnega primera.

V ZIN-u ni mogoče določiti, da se inšpekcijski nadzor vedno opravi brez predhodne najave, ker bi bilo to v nasprotju s temeljnimi načeli ZIN in ZUP ter v nasprotju z varovanjem pravic stranke v postopku. Zato Ministrstvo za javno upravo navedeni predlog ocenjuje kot neutemeljen.


[1] Uradni list RS, št. 43/07 – uradno prečiščeno besedilo in 40/14.

[2] Primer: Sodba Upravnega sodišča RS, št. I U 1745/2013.

[3] Uradni list RS, št. 24/06 – uradno prečiščeno besedilo, 105/06 – ZUS-1, 126/07, 65/08, 8/10, 82/13, 175/20 – ZIUOPDVE in 3/22 – Zdeb.

[4] Uradni list RS, št. 114/05 – uradno prečiščeno besedilo

Komentarji