Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Prilagoditev medkrajevnega prometa invalidom

233 OGLEDOV 1 KOMENTAR

Arriva, Nomago in drugi vozniki, ki izvajajo medkrajevni promet bi morali začet z kupovanjem avtobusov prilagojenim tudi za invalide.

Prvo bi lahko začeli z linijami, ki se ne vozijo po avtocestah kasneje še pa z onimi po avtocestah.

39 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M Miklavžan 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


17. 6. 2024

Odziv Ministrstva za okolje, podnebje in energijo

Pri dostopnosti do medkrajevnega avtobusnega linijskega potniškega prometa potrebno zadevo pogledati širše, predvsem z vidika za katero vrsto invalidnosti gre in da je glede na konfiguracijo terena (poti), potrebno zagotoviti varen in nemoten prevoz skupine invalidov.  

Zaradi opisanega Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo (v nadaljnjem besedilu: MOPE) ne more v celoti zagotoviti izvajanje dostopnosti do medkrajevnega avtobusnega linijskega potniškega prometa predvsem za gibalno ovirane osebe. Medtem, ko so mestni prometi v Sloveniji v veliki večini dostopni.

Da bi se izboljšala dostopnost je ministrstvo pristojno za javni potniški promet v letu 2022 (takrat Ministrstvo za infrastrukturo) začelo z izvajanjem projekta »Prostorska podatkovna podpora upravljanju javnega potniškega prometa - Invalidi v javnem potniškem prometu«, katerega partner je Geodetski inštitut Slovenije.

V letu 2023 je pristojno ministrstvo za javni potniški promet (MOPE) ta projekt nadaljevalo. Osnovno vodilo pri snovanju projekta je bilo invalidom omogočiti lažjo dostopnost do vseh storitev, saj lažja mobilnost pomeni tudi boljše vključevanje invalidov v družbo in vsakdanje življenje.

V tem istem letu, se je vsebina projekta usmerila v pripravo primernega modela za prevoz invalidov, ki mora obsegati prilagoditve infrastrukture in prevoznih sredstev, tam kjer le-ta ne obstaja pa razviti nov model prevozov na klic.

»Prevoz na klic« je prevoz, ki invalidu omogoča, da potuje od doma do prilagojenega postajališča javnega potniškega prometa. »Prevoz na klic« deluje tako, da osebo lahko pripelje od izhodišča do končne točke, če se končna točka nahaja znotraj območju delovanja klicnega centra oz. relacije prevoza.

V sklopu projekta je bila pregledana dostopnost 94 objektov v javni rabi (avtobusnih in železniških postaj in postajališč), opravljena analiza stanja uporabe dosedanjih storitev s katerimi invalidske organizacije izvajajo prevoze v Sloveniji.

V letu 2024 se ta isti projekt nadaljuje pod imenom »Pilotno testiranje izvedbe »prevoza na klic - Invalidi v javnem potniškem prevozu 2024« katerega namen je okvirno v mesecu septembru začeti testirati »prevoz na klic« za gibalno ovirane osebe v dveh največjih slovenskih občinah, in sicer Ljubljani in Mariboru. Projekt se bo skozi leta nadaljeval in širil.

Za vse aktivnosti, ki jih je potrebno uvesti pa je potreba njihova premišljenost, čas za realizacijo ter kontinuirano zagotavljanje finančnih sredstev.

MOPE bo pri sofinanciranju brez emisijskih mestnih avtobusov zahtevalo kot pogoj za prijavo na razpis, da so le-ti ustrezno prilagojeni za prevoz gibalno oviranih oseb.

Prav tako je MOPE v 114.b členu Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o prevozih v cestnem prometu, ki je bil sprejet 7.3.2024 v Državnem zboru RS, veljati pa je začel 3.4.2024, z namenom lažje dostopnosti do javnega potniškega prometa, vsem imetnikom EU kartice ugodnosti za invalide, ki niso v delovnem razmerju, omogočilo brezplačen prevoz za spremljevalca, ko leta spremlja invalida pri vožnji. Ta sprememba pa bo predvsem omogočala tudi lažjo uporabo javnega potniškega prometa za senzorno ovirane osebe.

Komentarji