18. 3. 2024
Odziv Ministrstva za finance
Z vidika pristojnosti Ministrstva za finance glede navedenega pojasnjujemo, da je za javna podjetja, ki so v upravljanju Slovenskega državnega holdinga, d. d. (v nadaljnjem besedilu: SDH),
to področje urejeno v 3. poglavju Priporočil in pričakovanj SDH (https://sdh.si/Data/Documents/pravniakti/Priporocila%20in%20pricakovanja_SDH_december%202023.pdf) glede sponzorstev in donatorstev. Navedeno poglavje Priporočil in pričakovanj SDH podaja ustrezne usmeritve glede ureditve sponzorstev in donatorstev v posameznih družbah v upravljanju SDH. Prav tako navedeno poglavje v zvezi s sponzorstvi in donacijami določa, da poslovodstvo v soglasju z nadzornim svetom določi najvišji znesek oziroma vrednost, ki jo je možno nameniti posamezni sponzorski in donatorski pogodbi, ter letno vsoto, namenjeno sponzorstvu ter ločeno donatorstvu, pri čemer:
- v družbah s kapitalsko naložbo države, v katerih ima SDH večinski delež ali prevladujoč vpliv, in so se v preteklem poslovnem letu 100 % financirale iz javnih sredstev, sponzorstvo ni dovoljeno; družba iz te alineje lahko donira le posamične simbolične zneske/vrednosti, tako da letni skupni znesek doniranih sredstev ne presega 0,03 % prihodka družbe za preteklo poslovno leto;
- v družbah s kapitalsko naložbo države, v katerih ima SDH večinski delež ali prevladujoč vpliv, in so se v preteklem poslovnem letu najmanj v 80 % financirale iz javnih sredstev, skupna letna vsota sponzorstev in donatorstev ne sme presegati 0,1 % prihodkov družbe v preteklem poslovnem letu.
Glede prepovedi doniranja s strani javnih podjetji, v katerih so ustanovitelji občine, pojasnjujemo, da je urejevanje navedenega v pristojnosti občin kot ustanoviteljev javnih podjetij.
Odziv Ministrstva za okolje, podnebje in energijo
Metodologijo za oblikovanje cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja določa Uredba o metodologiji za oblikovanje cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja (Uradni list RS, št. 87/12, 109/12, 76/17, 78/19 in 44/22 – ZVO-2; v nadaljevanju: uredba).
Uredba določa, da globe, reprezentanca, sponzorstva in donacije, ki jih plača izvajalec, niso upravičeni kalkulativni element cene storitve javne službe. Navedeno je določeno v 8. členu uredbe. Prav tako je v uredbi določeno, da se v ceno storitve javne službe lahko vključijo le stroški, ki jih je mogoče povezati z opravljanjem storitev javne službe. Navedeno uredba določa v 16., 19. in 22. členu.
Zato donacije ne bi smele vplivati na ceno storitev obvezne občinske gospodarske javne službe. Donacije bi tako morale bremeniti tisti del poslovanja javnega podjetja, ki ga le to izvaja na trgu oz. donos poslovanja javnega dela, ki je z uredbo omejen. Kljub navedenemu bomo predlog ob spremembi predpisa ponovno pregledali.