Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Zagotovljena možnost brezpapirnega poslovanja v vseh upravnih postopkih

360 OGLEDOV 5 KOMENTARJEV

Predlagam, da se po vseh upravnih postopkih obvezno omogoči elektronsko (brezpapirno) poslovanje. Mnoga podjetja in fizične osebe so v celoti prešli na brezpapirno poslovanje, zato upravičeno pričakujemo, da bomo lahko na tak način tudi izvajali upravne postopke z državnimi službami.

Čeprav je digitalno poslovanje omogočeno po mnogih pravnih službah, se še vedno najdejo primeri, kjer zahtevajo "original obrazec po pošti". En tak primer je Zavod za zdravstveno zavarovanje.

Menim tudi, da je nujno, da vsi javni uslužbenci razumejo zakonodajo in dejstvo, da je natisnjena verzija elektronsko podpisanega dokumenta samo kopija na papirju in ne originalen dokument. Obravnavati nekaj kot original samo zato, ker je natisnjeno na papirju, je po mojem mnenju celo v neskladju z zakonodajo.

Mnogi tiskalnikov že dolgo ne uporabljamo več in smo jih odstranili iz pisarn in domov. Mislim, da je skrajni čas, da se možnost brezpapirnega poslovanje za državljane in podjetja zagotovi v vseh upravnih postopkih.

 

 

38 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 24 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M Mitja Pirman 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Priloge:



Odgovor


29. 12. 2023

Odziv Ministrstva za javno upravo

Zakon o splošnem upravnem postopku ne določa izključno elektronske oblike dokumenta, ki se izdaja v upravnem postopku. Upravne odločbe se po zakonu lahko izdajo v fizični ali elektronski obliki. Vendar je ob tem treba vzeti v obzir, da Uredba o upravnem poslovanju organe državne uprave, organe samoupravnih lokalnih skupnosti in nosilce javnih pooblastil zavezuje k izdaji dokumentov v elektronski obliki. Odstopi od omenjenega so dopustni, če zaradi tehničnih razlogov dokumenta ni mogoče izdati v elektronski obliki in pri izdaji potrdil. Navedeno pravilo velja tako za dokumente, ki so izdani v upravnem postopku (odločbe, sklepi, pozivi, vabila ipd.), kot tudi vse ostale dokumente, ki nastajajo pri delu organa. Ob tem je treba opozoriti, da izdaja dokumentov v elektronski obliki ni pogojena z možnostjo vročitve po elektronski poti, saj se v primeru, ko takšna vročitev ni mogoča, dopušča vročitev fizične kopije, opremljene na predpisan način.

Obveznost, da bodo organi v upravnih postopkih poslovali elektronsko, je bil normativno urejen z Uredbo o spremembah in dopolnitvah Uredbe o upravnem poslovanju in pravno učinkuje od 4. 4. 2022 dalje.

Ob tem je vendarle treba opozoriti, da je Uredba o upravnem poslovanju splošni pravni akt, zato je z osebnimi (področnimi) predpisi, vprašanja, ki jih sicer ureja uredba, dopustno urejati drugače. Z drugimi besedami, področni predpis lahko določi, da se dokumenti v konkretni upravni zadevi izdajajo v fizični obliki. Kot primer lahko navedemo izdajo osebne izkaznice, potne listine, dovoljenja za prebivanje tujca ipd., ki se izdajajo v fizični obliki.

Zakonitost poslovanja organa, v smislu ustreznosti izdaje dokumenta v fizični obliki, bi zato lahko presojali le, če bi bile znane vse normativne okoliščine takega odločanja.

Navedbi predlagatelja, da morajo javni uslužbenci ločiti elektronski izvirnik in njegovo fizično kopijo, v celoti pritrjujemo. Dokument, ki je bil izdan v elektronski obliki, ima zgolj v tej obliki značaj izvirnika, če je natisnjen, je to le njegova fizična kopija.

Komentarji