Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Zagotovljena možnost brezpapirnega poslovanja v vseh upravnih postopkih

405 OGLEDOV 5 KOMENTARJEV

Predlagam, da se po vseh upravnih postopkih obvezno omogoči elektronsko (brezpapirno) poslovanje. Mnoga podjetja in fizične osebe so v celoti prešli na brezpapirno poslovanje, zato upravičeno pričakujemo, da bomo lahko na tak način tudi izvajali upravne postopke z državnimi službami.

Čeprav je digitalno poslovanje omogočeno po mnogih pravnih službah, se še vedno najdejo primeri, kjer zahtevajo "original obrazec po pošti". En tak primer je Zavod za zdravstveno zavarovanje.

Menim tudi, da je nujno, da vsi javni uslužbenci razumejo zakonodajo in dejstvo, da je natisnjena verzija elektronsko podpisanega dokumenta samo kopija na papirju in ne originalen dokument. Obravnavati nekaj kot original samo zato, ker je natisnjeno na papirju, je po mojem mnenju celo v neskladju z zakonodajo.

Mnogi tiskalnikov že dolgo ne uporabljamo več in smo jih odstranili iz pisarn in domov. Mislim, da je skrajni čas, da se možnost brezpapirnega poslovanje za državljane in podjetja zagotovi v vseh upravnih postopkih.

 

 

38 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 24 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M Mitja Pirman 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Priloge:



Odgovor


29. 12. 2023

Odziv Ministrstva za javno upravo

Zakon o splošnem upravnem postopku ne določa izključno elektronske oblike dokumenta, ki se izdaja v upravnem postopku. Upravne odločbe se po zakonu lahko izdajo v fizični ali elektronski obliki. Vendar je ob tem treba vzeti v obzir, da Uredba o upravnem poslovanju organe državne uprave, organe samoupravnih lokalnih skupnosti in nosilce javnih pooblastil zavezuje k izdaji dokumentov v elektronski obliki. Odstopi od omenjenega so dopustni, če zaradi tehničnih razlogov dokumenta ni mogoče izdati v elektronski obliki in pri izdaji potrdil. Navedeno pravilo velja tako za dokumente, ki so izdani v upravnem postopku (odločbe, sklepi, pozivi, vabila ipd.), kot tudi vse ostale dokumente, ki nastajajo pri delu organa. Ob tem je treba opozoriti, da izdaja dokumentov v elektronski obliki ni pogojena z možnostjo vročitve po elektronski poti, saj se v primeru, ko takšna vročitev ni mogoča, dopušča vročitev fizične kopije, opremljene na predpisan način.

Obveznost, da bodo organi v upravnih postopkih poslovali elektronsko, je bil normativno urejen z Uredbo o spremembah in dopolnitvah Uredbe o upravnem poslovanju in pra... učinkuje od 4. 4. 2022 dalje.

Ob tem je vendarle treba opozoriti, da je Uredba o upravnem poslovanju splošni pravni akt, zato je z osebnimi (področnimi) predpisi, vprašanja, ki jih sicer ureja uredba, dopustno urejati drugače. Z drugimi besedami, področni predpis lahko določi, da se dokumenti v konkretni upravni zadevi izdajajo v fizični obliki. Kot primer lahko navedemo izdajo osebne izkaznice, potne listine, dovoljenja za prebivanje tujca ipd., ki se izdajajo v fizični obliki.

Zakonitost poslovanja organa, v smislu ustreznosti izdaje dokumenta v fizični obliki, bi zato lahko presojali le, če bi bile znane vse normativne okoliščine takega odločanja.

Navedbi predlagatelja, da morajo javni uslužbenci ločiti elektronski izvirnik in njegovo fizično kopijo, v celoti pritrjujemo. Dokument, ki je bil izdan v elektronski obliki, ima zgolj v tej obliki značaj izvirnika, če je natisnjen, je to le njegova fizična kopija.

Komentarji




  • N Nicholas

    Za zagotovitev možnosti brezpapirnega poslovanja v vseh upravnih postopkih se strinjam saj elektronsko poslovanje zmanjšuje potrebo po uporabi papirja, s čimer se zmanjšuje podiranje dreves in obremenitev okolja. Brezpapirno poslovanje zmanjšuje stroške povezane s tiskanjem, shranjevanjem in distribucijo dokumentov ter omogoča hitrejšo izmenjavo dokumentov in informacij, kar pripomore k učinkovitejšim upravnim postopkom. Z elektronskimi sistemi bi bilo omogočeno natančno spremljanje gibanja dokumentov skozi vse upravne postopke. Elektronsko poslovanje omogoča učinkovitejše varnostne ukrepe, vključno z enkripcijo in avtentikacijo, kar zmanjšuje tveganje za izgubo ali krajo podatkov. Dostop do dokumentov bi bil možen kjerkoli in kadarkoli, kar olajšuje delo na daljavo in mobilno delo. Digitalizacija je dandanes tako razvita, da to ne bi bil problem uvesti.

  • P PridniStudent

    Zagotovljena možnost brezpapirnega poslovanja v vseh upravnih postopkih je ključna za trajnostno in odgovorno ravnanje v današnjem času. Prekomerna poraba papirja ima resne negativne vplive na okolje in predstavlja nepotreben obremenitveni dejavnik za gozdove ter vodi do emisij toplogrednih plinov v proizvodnji papirja.

    S prehodom na brezpapirno poslovanje bi zmanjšali potrebo po sečnji dreves, kar bi neposredno prispevalo k ohranjanju biotske raznovrstnosti in preprečevanju izgube habitatov. Poleg tega bi se zmanjšala poraba vode, energije in drugih naravnih virov, ki so ključni pri proizvodnji papirja. Brezpapirno poslovanje bi pripomoglo k zmanjšanju ogljičnega odtisa in s tem prispevalo k boju proti podnebnim spremembam.

    Poleg okoljskih koristi bi brezpapirno poslovanje povečalo učinkovitost in hitrost upravnih postopkov. Elektronsko poslovanje omogoča hitrejšo izmenjavo informacij, lažje sledenje dokumentom ter zmanjšanje administrativnih napak. S tem bi se povečala učinkovitost javnih storitev in izboljšala izkušnja državljanov.

    Celostna implementacija brezpapirnega poslovanja je zato nujna za ustvarjanje trajnostnega in sodobnega družbenega okolja. S tem bi koristili tako okolju kot tudi družbi kot celoti, z učinkovitejšim in odgovornejšim upravljanjem z viri.

    The Problem With Paper's Climate Impact (treehugger.com)

  • t tvojamami

    Uvedba brezpapirnega poslovanja v vseh upravnih postopkih odraža rastoči trend digitalizacije in bi zagotovila enostavnejše, hitrejše ter učinkovitejše izvajanje procesov za državljane in podjetja. Primer Zavoda za zdravstveno zavarovanje, ki še zahteva "original obrazec po pošti," ilustrira neskladje s sodobnimi potrebami. Brezpapirni postopki bi odpravili ovire, izboljšali izmenjavo informacij in zmanjšali birokracijo. Pomembno je ozaveščanje javnih uslužbencev o enakovrednosti elektronsko podpisanih dokumentov. Ta sprememba bi sledila gospodarskemu in družbenemu premiku ter prinesla koristi v obliki učinkovitosti, zmanjšanja stroškov ter prilagoditve sodobnim standardom poslovanja. Estonija je odličen primer brezpapirnega poslovanja in bi nam morala biti zgled. www.oregonlive.com/business/2018/12/this-country-has-gone-paperless-moving-almost-all-government-functions-to-digital-space.html

  • h heizenberg

    Sem za, če mi zaradi tega ne bo treba plačevati RTV prispevka.

    • p pubec

      V skladu s predlogom, vam za RTV ne bo potrebno odšteti bankovcev in kovancev, ampak boste to lahko opravili z elektronskim nakazilom.