Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

vsaj osnovni dostop do izbranega zdravnika oz med. sestre v zdravstvenih domovih preko telefona

542 OGLEDOV 18 KOMENTARJEV

Naj se uredi, da telefoni v zdravstvenih domovih ne bodo zvonili v prazno in se v ta namen zagotovi osebo, ki bo dvigoval telefon in vezal do med. sestre ali zdravnika.

94 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR V verso verso 445 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


29. 12. 2023

Odziv Ministrstva za zdravje

Pravica do zdravstvenega varstva je ustavna pravica. Zakon o pacientovih pravicah med pacientove pravice med drugimi uvršča pravico do dostopa do zdravstvene obravnave in zagotavljanja preventivnih storitev, kar pomeni pravico do primerne, kakovostne in varne zdravstvene obravnave ter pravico do spoštovanja pacientovega časa. Izvajalec zdravstvene dejavnosti mora tako zagotoviti naslednje oblike naročanja na zdravstveno storitev: elektronsko, po pošti, po telefonu in osebno v ordinaciji (15.a člen ZPacP). Podrobnejši način naročanja na zdravstveno storitev je določen s Pravilnikom o naročanju in upravljanju čakalnih seznamov ter najdaljših dopustnih čakalnih dobah.

Ministrstvo za zdravje se zaveda izzivov komuniciranja z izvajalci, s katerimi se soočajo pacienti, zato je v nedavnem dopisu Zdravstvenim domovom ponovno poslalo poziv, naj zagotavljajo primerno dostopnost, skladno z Zakonom o pacientovih pravicah, pa tudi priporočili varuha človekovih pravic. V nadaljevanju je ministrstvo v Usmeritve zdravstvene politike za leti 2024 in 2025 predlagalo kar nekaj ukrepov s področja družinske medicine, med drugim okrepitev tima v družinski medicini (1 namesto 0,5 DMS), kjer diplomirana medicinska sestra 100 % svojega delovnega časa dela z ostalimi člani tima družinske medicine, ter določitev seznama kompetenc DMS s strani stroke, s ciljem zagotavljanja kakovostne, timske zdravstvene obravnave pacienta.

Ministrstvo bo v nadaljevanju skupaj z izvajalci preverilo učinkovitost posameznih poti komuniciranja. Na podlagi podatkov bomo podali priporočila s tega področja.

Komentarji