Znižanje DDV za kolesa in električna kolesa
Draga Vlada,
konec leta 2021, prav v času slovenskega predsedovanja EU, so se finančni ministri držav članic Evropske unije dogovorili glede znižanja davčne stopnje za kolesa in električna kolesa. S tem ukrepom se poskuša motivirati čimveč ljudi k nakupu kolesa kot alternative avtomobilu, s čimer bi se lahko pomembno prispevalo k zmanjševanju onesnaženosti zraka naših mest. Pravica do zdravega življenskega okolja je ustavna pravica, ki nam je kršena takorekoč vsakodnevno. Naše glavno mesto Ljubljana je med najbolj onesnaženimi mesti v Evropi.
Sedaj smo konec leta 2023, torej dve leti po dogovoru finančnih ministrov. Portugalska, na primer, je davek na kolesa in električna kolesa že zmanjšala na 6% in tako omogočila prebivalcem lažji dostop do kvalitetnega in varnega kolesa ali električnega kolesa ter tako podprla tudi lastno kolesarsko industrijo, ki jo Portugalska vlada tudi strateško vzpodbuja.
Znižanje davka na kolesa in električna kolesa se ne zdi pretirano kompleksen projekt, ki bi potreboval dve leti preučevanja vseh možnih in nemožnih učinkov in nešteto sej delovnih teles. Je simple procedurica, ki ste se jo do sedaj verjetno že naučili.
Še več. Ker NSi na svoji spletni strani trdi, da so že na začetku leta 2022 vložili pobudo za znižanje DDV za kolesa in električna kolesa, ki da bo "v najkrajšem možnem času tudi sprejeta", boste pri glasovanju o znižanju davka za kolesa in električna kolesa uspeli prebiti še blokovsko blokado in za zakon pridobili plebiscitarno večino, kar bi bilo v teh časih, ko se veliko govori o povezovanju, še toliko bolj dobrodošlo.
Zakaj nekomu dve leti ne uspe sproducirati zelo simple ukrepa, ki bi v veliki meri pripomogel k temu, da nam dnevno ne bi bila kršena ustavna pravica do zdravega življenjskega okolja, je povprečnemu človeku zelo težko razumeti. Tako kot je težko razumeti potovanje z letalom na dunajski ples v času globalnega segrevanja, ki vzrokuje uničujočim poplavam, ki smo jim priče v Sloveniji.
Predvidevam, da vas boli zniževati davke, sploh v teh časih, si mislite. Ampak če boste pogledali samo en korak naprej boste ugotovili, da bi lahko vsem Slovencem dobesedno podarili najdražja električna kolesa, pa bi bil to še zmeraj drobiž proti denarju, ki ga vsako leto plačujemo iz državne blagajne za zdravljenje zaradi onesnaženega zraka.
Zato vas pozivam, draga Vlada Republike Slovenije, da spoštujete dogovor izpred dveh let in sprejmete znižanje davka za kolesa in električna kolesa in omogočite svojim državljanom lažjo dostopnost do kvalitetnih in varnih koles in električnih koles.
Gregor Fras, Ljubljana
Znižanje DDV za kolesa in električna kolesa
Draga Vlada,
konec leta 2021, prav v času slovenskega predsedovanja EU, so se finančni ministri držav članic Evropske unije dogovorili glede znižanja davčne stopnje za kolesa in električna kolesa. S tem ukrepom se poskuša motivirati čimveč ljudi k nakupu kolesa kot alternative avtomobilu, s čimer bi se lahko pomembno prispevalo k zmanjševanju onesnaženosti zraka naših mest. Pravica do zdravega življenskega okolja je ustavna pravica, ki nam je kršena takorekoč vsakodnevno. Naše glavno mesto Ljubljana je med najbolj onesnaženimi mesti v Evropi.
Sedaj smo konec leta 2023, torej dve leti po dogovoru finančnih ministrov. Portugalska, na primer, je davek na kolesa in električna kolesa že zmanjšala na 6% in tako omogočila prebivalcem lažji dostop do kvalitetnega in varnega kolesa ali električnega kolesa ter tako podprla tudi lastno kolesarsko industrijo, ki jo Portugalska vlada tudi strateško vzpodbuja. Upam, da bo na to pot čimprej stopila tudi Slovenija.
Gregor Fras, Ljubljana