Drugi blok jedrske elektrarne Krško, JEK2
Predlagam, da se v primeru odločitve za izgradnjo drugega bloka jedrske elektrarne Krško, le ta zgradi brez solastniške soudeležbe katere koli druge države.
Predlagam, da se v primeru odločitve za izgradnjo drugega bloka jedrske elektrarne Krško, le ta zgradi brez solastniške soudeležbe katere koli druge države.
Če bo predlog prejel vsaj 25 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.
Družba Gen energija d.o.o. je skladno z Odlokom o strategiji upravljanja kapitalskih naložb države, nosilka načrtovane investicije v JEK2 in zato v vlogi investitorja projekta JEK2.
Projekt JEK2 bo predvidoma financiran s kombinacijo različnih finančnih instrumentov. Družba GEN energija d.o.o. v tej fazi projekta obravnava različne modele financiranja. Izbira modela financiranja pomembno vpliva na prevzemanje tveganj projekta. Vloga države pri izvedbi tako pomembnega strateškega projekta bo pomembna ne glede na izbran model financiranja in ne glede na to, ali bo neposredno vključena v strukturo financiranja.
Oblikovanje natančne finančne strukture bo možno šele v kasnejših fazah izvajanja projekta. Izbrani model financiranja pomembno vpliva na prevzemanje tveganj projekta in tudi na ceno električne energije iz JEK2.
Pri zasebnih modelih je bistveno, da so viri sredstev za financiranje investicije zasebne narave, torej prihajajo iz gospodarstva in ne iz državnih institucij. To pomeni, da vsa tveganja prevzemajo zasebne družbe, kar poleg višjih stroškov, povezanih s financiranjem gradnje jedrskih objektov ter dolgoročnostjo povračila vloženih sredstev, pomeni poseben izziv, tudi za še tako stabilne družbe s kapitalsko močnimi bilancami.
Pri dolgoročnih posojilih so možni viri financiranja v obliki izvoznega kredita, ki ga zagotavljajo izvozne kreditne agencije (ECA), mednarodne finančne institucije (EIB, IBRD, Euratom) in pa komercialne banke.
Za financiranje projekta JEK 2 se sicer omenja, tudi možnost so-investiranja, kateri zniža količino potrebnih kreditov in s tem tudi obresti. Tako sta se pojavili dve pobudi za so-investiranje. V prvi pobudi slovenski poslovneži izražajo interes za investiranje v projekt JEK2, v drugi pobudi pa gre za izdajo ljudske obveznice, preko katere bi lahko v JEK2 investirali sami državljani Republike Slovenije.
Končno odločitev o financiranju JEK2 bo sprejel oz. potrdil državni zbor RS, tako z vidika modela financiranja kot tudi možnih različnih scenarijev glede samega lastništva oz. solastništva.