Avstrijske železnice so naročile 120 baterijsko električnih potniških vlakov. Tudi Slovenija bi se morala odpovedati hrupnemu in strupenemu dizelskemu pogonu ter slediti popolni elektrifikaciji železniškega potniškega prometa.
Avstrijske železnice (Österreichische Bundesbahnen) so 18.7.2023 s Stadlerjem podpisale pogodbo o dobavi 120 baterijsko električnih vlakov FLIRT Akku.
Slovenske železnice so 18.6.2023 s Stadlerjem podpisale pogodbo o dobavi 20 dizelskih vlakov FLIRT.
Avstrijci pravijo, da bodo z novo nabavo upokojili vse dizelsko gnane potniške garniture in z baterijskimi potniškimi garniturami pokrili vse še neelektrificirane odseke avstrijskih železnic. www.stadlerrail.com/en/media/article/green-rail-transport-in-austria-stadler-wins-a-contract-for-battery-powered-trains/1467/
Dolžina neelektrificiranega železniškega omrežja v Avstriji: 1360,5 km
Dolžina neelektrificiranega železniškega omrežja v Sloveniji: 598 km
Ne zdi se mi logično, da so za avstrijce, ki imajo bistveno bolj razgibano in daljše neelektrificirano železniško omrežje, električni baterijski vlaki primerni, za Slovenijo pa naj to nebi veljalo.
Baterijski električni vlaki so tudi bistveno tišji, nimajo izpustov, odpadejo pa tudi vse drage investicije v elektrifikacijo neelektrificiranih odsekov železniških prog in njihovo kasnejše vzdrževanje.
Vladi predlagam, da obstoječe naročilo 20 dizelskih potniških garnitur spremenijo v baterijsko gnane električne potniške garniture. Za v prihodnje naj se čimprej objavi zakon, da morajo vsa nova porniška železniška vozila biti gnana na električni pogon.