Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Gradnje objektov z obveznimi garažami

579 OGLEDOV 35 KOMENTARJEV

Predlagam,da država sprejme uredbo z katerim bo uzakonila,da se v bodoče ne bodo smeli gradit objekti -hiše brez 3 parkirnih mest oz stanovanja brez 2 parkirnih mest.V predlogu o gradnji oz projektiranju mora bit zaveden projekt in jasno označena parkirna mesta,kakor na zasebni zemlji ,kakor v gradnji v mestu.V mestu mora biti nameščena parkirna mesta bodisi pod novonastalim objektom(strogo mestno jedro) izven mesta pa dovoljena kombinacija pod 65 % in izven objekta 35%.Parkirna mesta se ne smejo prodajati naknadno oz izven cene osnovnega m2 stanovanja,ker gre za funkcionalno zemljišče in gre za preprodajanje že kupljenega zemljišča bodočim soinvestitorjem oz lastnikom in gre za po mojem mnenju goljufijo.Stanovanju zakonsko pripadata 2 parkirni mesti.Stanovalec in morebitni obiskovalec.

Predlagam dodatni zakon v smeri zelenega prehoda ,da investitor na zemljišču novogradnje zagotovi 6 parkirnih mesta za polnilna mesta za ele vozila AC in DC in sicer,2x7KW 2x,22KW ,2x50 KW.

 

58 glasov

13 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 24 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR T Tomaž Trpin 7 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


17. 6. 2024

Odziv Ministrstva za naravne vire in prostor

Odgovarjamo, da Pravilnik o minimalnih tehničnih zahtevah za graditev stanovanjskih stavb in stanovanj (Uradni list RS, št. 1/11, 61/17 – GZ, 199/21 – GZ-1, 205/21 in 29/22) nič več ne določa minimalnih števil parkirnih mest, ker ne gre za tehnične zahteve, ampak za določbe vezane na prostorsko načrtovanje, za kar so pristojne občine.

Določitev minimalnega števila parkirnih mest je zahteven proces zaradi specifikacij posameznega kraja in pravil urejanja prostora, zato ureditev na ravni države ni mogoča.

V pomoč pri določitvi minimalnih in maksimalnih števil parkirnih mest je ministrstvo pripravilo priporočila z naslovom Mirujoči promet v urbanih naseljih, ki so namenjena občinskim urbanistom, projektantom, prostorskim načrtovalcem in ostalim akterjem na področju urejanja prostora. Dokument je dostopen tudi na naslovu : https://www.gov.si/assets/ministrstva/MNVP/Dokumenti/Prostorski-red/Mirujoci-promet-vurbanih-naseljih.pdf.

Slovenija se sicer zavzema za trajnostno mobilnost, kar pomeni povečanje dostopnosti z urejenimi kolesarskimi potmi, povečano uporabo javnega potniškega prometa in s tem zmanjšanje potreb po osebnih vozilih in ureditvi parkirnih mest.

Zato ocenjujemo, da zakonodaje na tem področju ni treba spreminjati.

Nadalje pojasnjujemo, da Zakon o učinkoviti rabi energije (ZURE) (Uradni list RS, št. 158/20) v petem odstavku 29.člena določa, da mora investitor pri graditvi novih in večjih prenovah stanovanjskih stavb, ki imajo več kot deset parkirnih mest, zagotoviti namestitev infrastrukture za napeljavo vodov za električne kable tako, da bo omogočeno polnjenje električnih vozil na vsakem parkirnem mestu:

  • če so parkirna mesta znotraj stavbe in gre za večjo prenovo, prenovitvena dela zajemajo parkirna mesta ali električno inštalacijo stavbe, ali
  • če so parkirna mesta neposredno ob stavbi in gre za večjo prenovo, prenovitvena dela zajemajo parkirna mesta ali električno inštalacijo parkirnih mest.

Glede električnih polnilnic je zakonsko urejeno, da je pri novogradnjah in večjih prenovah stanovanjskih stavb z več kot desetimi parkirnimi mesti treba zagotoviti možnost polnjenja električnih vozil na vsakem parkirnem mestu. Ocenjujemo, da zakonodaje na tem področju ni treba spreminjati.

Komentarji