17. 6. 2024
Odziv Ministrstva za naravne vire in prostor
Odgovarjamo, da Pravilnik o minimalnih tehničnih zahtevah za graditev stanovanjskih stavb in stanovanj (Uradni list RS, št. 1/11, 61/17 – GZ, 199/21 – GZ-1, 205/21 in 29/22) nič več ne določa minimalnih števil parkirnih mest, ker ne gre za tehnične zahteve, ampak za določbe vezane na prostorsko načrtovanje, za kar so pristojne občine.
Določitev minimalnega števila parkirnih mest je zahteven proces zaradi specifikacij posameznega kraja in pravil urejanja prostora, zato ureditev na ravni države ni mogoča.
V pomoč pri določitvi minimalnih in maksimalnih števil parkirnih mest je ministrstvo pripravilo priporočila z naslovom Mirujoči promet v urbanih naseljih, ki so namenjena občinskim urbanistom, projektantom, prostorskim načrtovalcem in ostalim akterjem na področju urejanja prostora. Dokument je dostopen tudi na naslovu : https://www.gov.si/assets/ministrstva/MNVP/Dokumenti/Prostorski-red/Mirujoci-promet-vurbanih-naseljih.pdf.
Slovenija se sicer zavzema za trajnostno mobilnost, kar pomeni povečanje dostopnosti z urejenimi kolesarskimi potmi, povečano uporabo javnega potniškega prometa in s tem zmanjšanje potreb po osebnih vozilih in ureditvi parkirnih mest.
Zato ocenjujemo, da zakonodaje na tem področju ni treba spreminjati.
Nadalje pojasnjujemo, da Zakon o učinkoviti rabi energije (ZURE) (Uradni list RS, št. 158/20) v petem odstavku 29.člena določa, da mora investitor pri graditvi novih in večjih prenovah stanovanjskih stavb, ki imajo več kot deset parkirnih mest, zagotoviti namestitev infrastrukture za napeljavo vodov za električne kable tako, da bo omogočeno polnjenje električnih vozil na vsakem parkirnem mestu:
- če so parkirna mesta znotraj stavbe in gre za večjo prenovo, prenovitvena dela zajemajo parkirna mesta ali električno inštalacijo stavbe, ali
- če so parkirna mesta neposredno ob stavbi in gre za večjo prenovo, prenovitvena dela zajemajo parkirna mesta ali električno inštalacijo parkirnih mest.
Glede električnih polnilnic je zakonsko urejeno, da je pri novogradnjah in večjih prenovah stanovanjskih stavb z več kot desetimi parkirnimi mesti treba zagotoviti možnost polnjenja električnih vozil na vsakem parkirnem mestu. Ocenjujemo, da zakonodaje na tem področju ni treba spreminjati.