Nova ljubljanska železniška postaja bi morala biti zgrajena neposredno ob Dunajski cesti, da bi potniki lahko hitro prestopili na mestni avtobus
Spoštovani,
Če se želimo iti kakršnokoli zeleno mobilnost mora biti čas potovanja z javnim prevozom konkurenčen avtomobilu. Predvidena nova železniška postaja in avtobusna postaja za medkarjevni avtobusni promet v Ljubljani je enostavno predaleč od glavne postaje mestnega potniškega prometa Bavarski dvor. Od dveh predvidenih novih postaj do glavne postaje mestnega potniškega prometa bo potnik potreboval približno 15 minut pešačenja v obe smeri (skupaj pol ure). Ta čas bo porabil samo za prestop med dvema prevoznima sredstvoma javnega potniškega prometa. K temu času je potrebno prišteti še čas potovanja z vlakom, mestnim avtobusom, hojo od doma do železniške postaje ter hojo od postaje mestnega avtobusa do službe. Če vse čase potovanja seštejemo, ugotovimo, da čas potovanja z javnim potniškim prometom krepko preseže čas potovanja z osebnim avtomobilom.
Posledično bi odgovorni morali na minimum skrajšati čas prestopanja iz vlaka oz. medkrajevnega avtobusa na mestni avtobus. Tako bi odgovorni naredili javni potniški promet vsaj malo bolj privlačen za uporabo.
Žal je bilo zemljišče kjer se je včasih nahajalo del obstoječe glavne ljubljanske železniške postaje, ob Dunajski cesti, po spletu okoliščin s strani mesta Ljubljane, države in železnic, prodano oz. je bila spremenjena namembnost zemjišča. Zemljišče je kupil zasebni madžarski investitor, da bo tam zgradil elitna stanovanja. Če se bo projekt uresničil, bomo navadni državljani morali okolielitnih stanovanj pešačiti in zapravljati čas. Katastrofa, da se kaj takega dogaja leta 2023.
Vladi predlagam, da novo predvideno železniško postajo in postajo medkrajevnega avtobusnega prometa prestavi neposredno ob Dunajsko cesto, da bo prestop potnikov na mestni potniški promet mogoč v nekaj minutah ali celo sekundah. Investotorju zasebnih stanovanj naj se ponudi nadomestno zemljišče. Vse ostale rešitve so težavni in neučinkoviti kompromisi, ki bodo na konkurenčnost slovenskega gospodarstva vplivali še stoletja. Vsaka izgubljena minuta tisočih zaposlenih na poti v službo se meri v milijonih evrov.
Lep pozdrav
Zaskrbljeni zeleni državljan