Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Nova ljubljanska železniška postaja bi morala biti zgrajena neposredno ob Dunajski cesti, da bi potniki lahko hitro prestopili na mestni avtobus

803 OGLEDOV 12 KOMENTARJEV

Spoštovani,

Če se želimo iti kakršnokoli zeleno mobilnost mora biti čas potovanja z javnim prevozom konkurenčen avtomobilu. Predvidena nova železniška postaja in avtobusna postaja za medkarjevni avtobusni promet v Ljubljani je enostavno predaleč od glavne postaje mestnega potniškega prometa Bavarski dvor. Od dveh predvidenih novih postaj do glavne postaje mestnega potniškega prometa bo potnik potreboval približno 15 minut pešačenja v obe smeri (skupaj pol ure). Ta čas bo porabil samo za prestop med dvema prevoznima sredstvoma javnega potniškega prometa. K temu času je potrebno prišteti še čas potovanja z vlakom, mestnim avtobusom, hojo od doma do železniške postaje ter hojo od postaje mestnega avtobusa do službe. Če vse čase potovanja seštejemo, ugotovimo, da čas potovanja z javnim potniškim prometom krepko preseže čas potovanja z osebnim avtomobilom.

Posledično bi odgovorni morali na minimum skrajšati čas prestopanja iz vlaka oz. medkrajevnega avtobusa na mestni avtobus. Tako bi odgovorni naredili javni potniški promet vsaj malo bolj privlačen za uporabo.

Žal je bilo zemljišče kjer se je včasih nahajalo del obstoječe glavne ljubljanske železniške postaje, ob Dunajski cesti, po spletu okoliščin s strani mesta Ljubljane, države in železnic, prodano oz. je bila spremenjena namembnost zemjišča. Zemljišče je kupil zasebni madžarski investitor, da bo tam zgradil elitna stanovanja. Če se bo projekt uresničil, bomo navadni državljani morali okolielitnih stanovanj pešačiti in zapravljati čas. Katastrofa, da se kaj takega dogaja leta 2023.

Vladi predlagam, da novo predvideno železniško postajo in postajo medkrajevnega avtobusnega prometa prestavi neposredno ob Dunajsko cesto, da bo prestop potnikov na mestni potniški promet mogoč v nekaj minutah ali celo sekundah. Investotorju zasebnih stanovanj naj se ponudi nadomestno zemljišče. Vse ostale rešitve so težavni in neučinkoviti kompromisi, ki bodo na konkurenčnost slovenskega gospodarstva vplivali še stoletja. Vsaka izgubljena minuta tisočih zaposlenih na poti v službo se meri v milijonih evrov.

Lep pozdrav

Zaskrbljeni zeleni državljan

30 glasov

7 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 24 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR Z Zaskrbljeni zeleni državljan 5 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


23. 8. 2023

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Za odgovor smo zaprosili Slovenske železnice, d.o.o., ki v sklopu projekta Potniškega centra Ljubljana sodelujejo kot investitor nove glavne avtobusne postaje v Ljubljani, s poslovnimi prostori in parkirno hišo, ter Direkcijo Republike Slovenije za infrastrukturo, ki financira in izvaja nadgradnjo železniške postaje, ureditev tirov in tirnih naprav ter peronske infrastrukture ter gradnjo izvennivojskih dostopov na perone z ureditvijo spremljajočih površin za funkcionalen dostop do infrastrukture, ter vam na podlagi njunih prispevkov v nadaljevanju podajamo naslednji odgovor.

Potniški center Ljubljana (nova železniška in nova avtobusna postaja) se nahaja v samem centru Ljubljane, kjer je najboljša lokacija za multimodalno vozlišče, kjer se prepletajo vsi načini prevoza. Glede na navedeno, se bo skupaj z Mestno občino Ljubljana poiskalo rešitve, ki bodo potnikom zagotovile čim bolj enostaven in hiter prehod med različnimi vrstami prevoza. Tu se misli predvsem na prilagoditev linij mestnega potniškega prometa ter določitev prestopnih točk med medkrajevnim avtobusnim in železniškim prometom in mestnim javnim potniškim prometom ter na ta način zagotoviti, da bodo razdalje med različnimi vrstami prevoza čim krajše.

Poleg navedenega projekt »Izdelava projektne dokumentacije za nadgradnjo železniške infrastrukture na območju železniške postaje Ljubljana", opredeljuje nadgradnjo obstoječe postaje, ki je prostorsko vezana in opredeljena v Odloku o zazidalnem načrtu za območje Potniškega centra Ljubljana (Uradni list RS, št. 107/06-4601, 83/08-3651, 43/09-2142, 78/10-4264 in 109/4952) in Odloku o spremembah in dopolnitvah Odloka o zazidalnem načrtu za območje Potniškega centra Ljubljana (Uradni list RS, št. 43/2009).

Z upoštevanjem zgoraj navedenih omejitev je z realizacijo projekta predvidena nadgradnja postaje na obstoječem mestu postaje z upoštevanjem vseh predpisov in norm, ki trenutno veljajo pri izvedbi takih projektov.

Prestavitev železniške postaje »neposredno ob Dunajsko cesto« tako glede na znane posledice prestavitve (umeščanje v prostor, časovna komponenta, rušenje obstoječe infrastrukture, povezava prog s prestavljeno postajo, ekonomska upravičenost, ....) ni smotrna. Glavni vzrok za nezmožnost upoštevanja predloga je zagotovo togost same železniške infrastrukture. Ravno zaradi tega dejstva se smatra, da bi bilo s prilagoditvijo oziroma spremembo lokalnih linij in postajališč mestnega avtobusa, enostavneje doseči podoben oziroma boljši rezultat kot obravnavan v predlogu.

Opomnimo lahko tudi, da bodo z nadgradnjo železniške postaje Ljubljana (gradnjo novega nadhoda na postajnem območju in razširitvijo obstoječega podhoda) uporabniki pridobili novo povezavo v smeri sever - jug in obratno, ki bo primerna za vse uporabnike, tako pešce, kolesarje, funkcionalno ovirane osebe (možnost uporabe dvigala, tekoče stopnice, tekoči pločnik) …

Komentarji