Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Koncesija zdravnikom

614 OGLEDOV 14 KOMENTARJEV

Problem so koncesije. Treba se je vprašat, kdo in zakaj se sploh podeljujejo koncesije. Tu bi morala vlada biti odločnejša.

Kako lahko zdravniki delajo v javnem zdravstvu, kjer so čakalne vrste in zdravniki preobremenjeni, brez vsakega problema pa prideš k istemu zdravniku, ki ima še koncesijo, brez čakanja. Še voznik avtobusa, ki vozi v državni firmi, ne sme voziti dodatno še pri zasebniku.

Predlagam vladi, da naj dovoli zdravnikom, da gredo privat, vendar si naj vse stroške v zvezi s tem financira sam (zgradi ambulante, vso potrebno opremo itd.) in ne z davkoplačevalskim denarjem. Tako kot vsak d.o.o. in s.p., ki ga tudi davkoplačevalci ne financiramo. In naj so plačani kot vsak drug d.o.o. ali s.p., iz žepa posameznika, pa bomo videli koliko bo zasebnikov.

 

 

 

 

 

 

 

27 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 25 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M max 120 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


4. 9. 2023

Odziv Ministrstva za zdravje

Zakon o zdravstveni dejavnosti (Uradni list RS, št. 23/05 – uradno prečiščeno besedilo, 15/08 – ZPacP, 23/08, 58/08 – ZZdrS-E, 77/08 – ZDZdr, 40/12 – ZUJF, 14/13, 88/16 – ZdZPZD, 64/17, 1/19 – odl. US, 73/19, 82/20, 152/20 – ZZUOOP, 203/20 – ZIUPOPDVE, 112/21 – ZNUPZ, 196/21 – ZDOsk, 100/22 – ZNUZSZS, 132/22 – odl. US, 141/22 – ZNUNBZ in 14/23 – odl. US) (Uradni list RS, št. 23/05 – uradno prečiščeno besedilo, 15/08 – ZPacP, 23/08, 58/08 – ZZdrS-E, 77/08 – ZDZdr, 40/12 – ZUJF, 14/13, 88/16 – ZdZPZD, 64/17, 1/19 – odl. US, 73/19, 82/20, 152/20 – ZZUOOP, 203/20 – ZIUPOPDVE, 112/21 – ZNUPZ, 196/21 – ZDOsk, 100/22 – ZNUZSZS, 132/22 – odl. US, 141/22 – ZNUNBZ in 14/23 – odl. US; v nadaljnjem besedilu: ZZDej) v 5. člena določa, da mrežo javne zdravstvene službe na primarni ravni zagotavlja lokalna skupnost, na sekundarni in terciarni ravni zagotavlja Republika Slovenija.

Koncesija se podeli, če koncedent ugotovi, da javni zdravstveni zavod ne more zagotavljati opravljanja zdravstvene dejavnosti v obsegu, kot je določen z mrežo javne zdravstvene službe, oziroma če javni zdravstveni zavod ne more zagotoviti potrebne dostopnosti do zdravstvenih storitev. Koncesija se podeli na podlagi postopka in pogojev opredeljenih v zakonu o zdravstveni dejavnosti.

Koncesijo za opravljanje javne zdravstvene službe na primarni ravni zdravstvene dejavnosti podeli občina s soglasjem ministrstva, pristojnega za zdravje. Javno službo v zdravstveni dejavnosti lahko opravljajo na podlagi koncesije domače in tuje pravne in fizične osebe, če izpolnjujejo pogoje določene v ZZDej.

Na podlagi prvega odstavka 44.b člena se koncesija v skladu s koncesijskim aktom podeli na podlagi javnega razpisa, ki se objavi na spletni strani koncedenta, in pa tudi na portalu javnih naročil. Na podlagi 44.e člena ZZDej o izbiri koncesionarja odloči koncedent z odločbo, s katero ponudniku, čigar vloga je bila po merilih iz 44.d člena ZZDej ocenjena najbolje, podeli koncesijo.

Ob tem je za izvajanje zdravstvenih storitev pomembno tudi, da je trenutno v veljavi 15. člen Zakona o nujnih ukrepih za zagotovitev stabilnosti zdravstvenega sistema (Uradni list RS, št. 100/22 in 141/22 – ZNUNBZ), skladno s katerim so vse storitve plačane po realizaciji. V prvi polovici tega leta bo narejena prva ocena rezultatov tega ukrepa in odločeno o  nadaljnjih korakih.

Na Ministrstvu za zdravje ugotavljamo, da trenutni sistem koncepcij ni optimalen. Spremembe na tem področju bodo del reforme.

Komentarji