Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Ukinitev plačevanja stroškov carinjenja za pošilke, kjer je DDV že plačan (IOSS sistem), in izdelek ni ocarinjen (pod 150eur)

539 OGLEDOV 0 KOMENTARJEV

Evropa se je odločila, da je tudi 22eur vreden pakete, preveč vreden, da ne bi kupec plačal DDV-ja (pa čeprav si ga kupil v tujini, evropa ni s tem imela nič, če bi ga kupil sam, in ga prinesel s sabo fizično, pa ne bi bil obdavčen).

Za poenostavitev zaračunavanja DDV so ustvarili sistem IOSS:

ec.europa.eu/taxation_customs/ioss_en

...kjer je ideja, da ti prodajalec sam zaračuna in odvede DDV po stopnji tvoje države in ga tudi nakaže državi. Vsi večji prodajalci (npr. Aliexpress) to počnejo. Glavna ideja je, da kupec plača vse na enem mestu ob naročilu, takoj vidi skupno, končno ceno z DDV, in se tudi glede na to skupno ceno odloča za nakup. Direktno s strani:

> The IOSS also makes the process easier for the buyer, who is only charged at the time of purchase, and therefore does not face any surprise fees when the goods are delivered. If the seller is not registered in the IOSS, the buyer has to pay the VAT and usually a customs clearance fee charged by the transporter .

Seveda naša pošta vsak paket, četudi je šel čez IOSS sistem, dodatno preverja (torej moraš pošiljat dokumentacijo), in kljub temu, da je DDV že plačan, zaračuna storitev, ki jo je opravil že prodajalec z IOSS sistemom:

www.posta.si/landing/ukinitev-oprostitve-placila-ddv

> Ne glede na to, ali bo naslovnik za pošiljko že ob spletnem nakupu poravnal vse obveznosti plačila DDV, bo treba za takšne pošiljke opraviti vse carinske formalnosti, kar vam bomo zaračunali v skladu z veljavnim cenikom.

Predlagam torej, da se za vse pošiljke, ki gredo v ostanku evrope skozi IOSS sistem brez doplačil (torej vse netrošarinsko blago pod 150eur) ne sme zaračunavati uvoznih postopkov, ker je uvozni postopek opravil že prodajalec.

38 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 24 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR J Jacky 2 predloga
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


19. 9. 2022

Odziv Ministrstva za finance

Davek na dodano (DDV) je po svoji vsebini davek na potrošnjo. V preteklosti, ko se pri dobavah blaga potrošnikom v veliki večini primerov kraj dobave blaga (oz. država sedeža dobavitelja) in kraj potrošnje blaga (država prebivališča potrošnika) nista razlikovala, se je DDV v državah članicah (v nadaljevanju: DČ) EU obračunaval po načelu države članice dobavitelja. Z razmahom spletne trgovine pa kupcem na trgih posameznih DČ prodajajo blago in storitve dobavitelji, locirani v številnih drugih državah. V takih razmerah je bilo treba način obdavčevanja z DDV spremeniti, da bi ohranil svoj namen, in sicer obdavčitev potrošnje v državi, kjer potrošnja tudi nastane. Evropski sistem se je novi realnosti prilagodil z zakonodajo, ki od 1. julija 2021 ureja obdavčitev z DDV po načelu DČ potrošnje. V skladu s tem načelom je enako obdavčena potrošnje blaga v kraju potrošnika, ne glede na kraj dobavitelja. Blago iz spletnih nakupov, ki se v EU oziroma v Slovenijo uvozi iz tretjih ozemelj ali iz tretjih držav, je tako od 1. julija 2021 obdavčeno z DDV v Sloveniji, enako, kot blago, ki je v Sloveniji kupljeno v klasičnih prodajalnah. Nakup blaga, ki ga slovenski potrošnik fizično opravi v tretji državi, pa je še vedno obdavčen z davkom na potrošnjo, ki se uporablja v tej državi (in torej ni neobdavčen).

Da bi države EU poenostavile obračunavanje in plačevanje DDV od dobav blaga, ki se v DČ uvozi iz tretjih držav in se dobavi končnim potrošnikom, je bila 1. julija 2021 v vseh DČ uvedena uporaba posebne uvozne ureditve VEM (Import One Stop Shop - IOSS). Sistem lahko uspešno deluje in pomeni poenostavitev za potrošnike, dobavitelje, prenosnike pošiljk in davčne uprave pod pogojem, da vse vpletene strani izpolnijo svoj del obveznosti v sistemu, predvsem posredovanje vseh potrebnih podatkov v dobavni verigi. Pri tem se v začetnem obdobju pojavljajo nekatere težave, predvsem pri posredovanju podatkov od elektronskega vmesnika (t. i. spletne platforme) in dejanskega dobavitelja prek poštnega operaterja v tretji državi in poštnega operaterja v državi članici potrošnje do carinskega sistema EU. V kolikor potrebni podatki za delovanje posebne uvozne ureditve VEM niso vneseni v carinski elektronski sistem v trenutku, ko je pošiljka z blagom predložena carinskemu organu za uvoz in sprostitev blaga v prost promet, carinski organ za to blago ne sme uporabiti oprostitve plačila DDV ob uvozu in mora v skladu s carinskimi predpisi Unije na to blago obračunati DDV. Ta DDV mora plačati prejemnik ob prevzemu pošiljke. Pri posredovanju podatkov med številnimi udeleženci v procesu dobave blaga od dobavitelja do prejemnika prihaja do pomanjkljivosti in napak v vseh DČ in posledično do dodatnih preverjanj pošiljk v carinskem uvoznem postopku. Zato DČ in Evropska komisija že pripravljajo ukrepe za odpravo pomanjkljivosti in učinkovito delovanje uvoznega sistema VEM. S tem bodo prenehale okoliščine, zaradi katerih so v carinskem postopku pogosteje potrebna dodatna preverjanja pošiljk in zaradi katerih se ob uvozu obračuna DDV, čeprav je kupec tega že plačal dobavitelju ob nakupu blaga (dvojna obdavčitev).                

Sestavni del carinskih formalnosti ob uvozu blaga je tudi vložitev carinske deklaracije za vsako pošiljko. V skladu s predpisi, ki so veljali do 1. julija 2021, za pošiljke, katerih vrednost ni presegala 22 evrov in so bile oproščene tako plačila carine kot tudi plačila DDV ob uvozu, vložitev carinske deklaracije ni bila potrebna. Z ukinitvijo oprostitve plačila DDV za pošiljke neznatne vrednosti z Direktivo Sveta (EU) 2017/2455 z dne 5. decembra 2017 o spremembi Direktive 2006/112/ES in Direktive 2009/132/ES v zvezi z nekaterimi obveznostmi glede davka na dodano vrednost, ki veljajo za opravljanje storitev in prodajo blaga na daljavo (UL L št. 348 z dne 29. 12. 2017, str. 7) s 1. julijem 2021 in spremembo carinskih predpisov Unije pa je nastala obveznost vložitve carinske deklaracije za vse pošiljke z blagom ne glede na vrednost blaga. V skladu s členom 139 Uredbe (EU) št. 952/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 9. oktobra 2013 o Carinskem zakoniku Unije (UL L 269, z dne 10. 10. 2013; v nadaljevanju: CZU) morajo biti vse pošiljke, ki prispejo iz tretjih držav, predložene carinskemu organu takoj ob vnosu na carinsko območje Unije, v skladu s členom 158 CZU pa mora biti zanje vložena tudi elektronska carinska deklaracija. Za predložitev pošiljk v poštnem prometu je odgovoren prenosnik pošiljke, to je poštni operater (npr. Pošta Slovenije) ali hitri prevoznik (npr. DHL, UPS). Podatki o pošiljki morajo biti predloženi s carinsko deklaracijo v elektronski obliki. Pri uporabi posebne uvozne ureditve IOSS, po kateri se DDV za blago v pošiljki plača že prodajalcu, se ob vstopu blaga v Unijo opravijo samo carinske formalnosti, ki so potrebne za sprostitev blaga v prosti promet v Uniji (npr. preverjanje prepovedi in omejitev, preverjanje IOSS številke ipd). V primeru veljavne IOSS individualne identifikacijske številke prodajalca v elektronski carinski deklaraciji je pošiljka ob uvozu v Slovenijo ali drugo DČ oproščena plačila DDV. V primeru, ko carinska deklaracija ne vsebuje veljavne IOSS številke prodajalca, bodisi da številka sploh ni navedena bodisi da je ta napačna, se na blago obračuna DDV ob uvozu.

Uporaba posebne uvozne ureditve VEM oz. IOSS pomeni davčno poenostavitev, ki pa ne vpliva na izvajanje carinskih formalnosti, ki morajo biti opravljene, da je lahko blago v Uniji sproščeno v prost promet. V praksi to pomeni, da mora prevoznik, ki je odgovoren za vložitev carinske deklaracije, tudi v primeru t. i. IOSS pošiljk opraviti ustrezne carinske formalnosti in da mu v zvezi s tem nastanejo določeni stroški. Te stroške ponudniki poštnih in kurirskih storitev, ki so gospodarske družbe, zaračunajo prejemnikom pošiljk v skladu s svojo poslovno politiko in cenikom. Zato predlog za ukinitev plačevanja stroškov za carinske uvozne formalnosti, ki jih izvede ponudnik poštnih ali kurirskih storitev ni mogoče podpreti.

Komentarji