13. 5. 2022
Odziv Ministrstva za javno upravo
V zvezi s podanim predlogom bi najprej želeli spomniti, da so bili z Odlokom o začasnih ukrepih za preprečevanje ponovnih izbruhov in širjenja okužb z nalezljivo boleznijo COVID-19 v upravnih zadevah[1] določeni začasni ukrepi, ki so zaradi nevarnosti širjenja okužb s COVID-19 omogočali poslovanje v upravnih zadevah tako, da so stranke na prilagojen način izvrševale svoje procesne pravice, organi pa nemoteno poslovali. Med drugim je bilo z Odlokom določeno tudi obvezno predhodno naročanje na upravno storitev na upravnih enotah. Z veljavnostjo Odloka o prenehanju veljavnosti Odloka o začasnih ukrepih za preprečevanje ponovnih izbruhov in širjenja okužb z nalezljivo boleznijo COVID-19[2] je obvezno predhodno naročanje bilo ukinjeno, kar pa je z vidika vodenja upravnih postopkov na upravnih enotah med drugim pomenilo, da obvezno naročanje ni bilo več potrebno, zato so lahko stranke ponovno vlagale vloge brez da bi se na upravni enoti predhodno naročile. Z veljavnostjo Odloka o prenehanju veljavnosti Odloka o začasnih ukrepih za preprečevanje ponovnih izbruhov in širjenja okužb z nalezljivo boleznijo COVID-19 je ponovno omogočena tudi prisotnost javnosti na ustnih obravnavah, pregledovanje dokumentov v prostorih organov, vročanje ponovno poteka po pravilih Zakona o splošnem upravnem postopku[3], prenehala je tudi možnost podaljševanja rokov za izdajo odločb in rokov za opravljanje procesnih dejanj zaradi COVID-19. Začasni ukrepi, ki so tako bili določeno v Odlokih, po katerih so upravne enote zgolj začasno delovale zaradi preprečevanja širjenja bolezni COVID-19, so že prenehali veljati.
Nadalje pojasnjujemo, da kljub temu, da upravno poslovanje na upravnih enotah več ne poteka po izključnem sistemu predhodnega naročanja strank, se sistem naročanja strank na upravnih enotah lahko še naprej izvaja v skladu z veljavno zakonodajo Uredbe o upravnem poslovanju.[4] V skladu s 21 a. členom Uredbe o upravnem poslovanju lahko stranka namreč zahteva, da ji organ določi dan in uro za vložitev vloge ali drugo upravno storitev.
Glede na navedeno, torej upravne enote tako sprejemajo stranke ves čas v času uradnih ur, torej brez naročanja in na podlagi predhodnega naročanja glede na aktualno ureditev v skladu s 21. a členom Uredbe o upravnem poslovanju. V tej zvezi pa bi zgolj dodatno izpostavili, da v skladu s petim odstavkom 21. a člena Uredbe o upravnem poslovanju, stranki, ki se ni naročila, samo zaradi tega ni mogoče odreči možnosti vložitve vloge v poslovnem času.
Ne nazadnje pa bi izpostavili še to, da drugi odstavek 29. člena Uredbe o upravnem poslovanju določa uradne ure Upravne enota Ljubljana in njenih območnih enot, in sicer so uradne ure na delovnih mestih, na katerih se delo opravlja v izmenah in posluje s strankami, v ponedeljek, torek sredo, četrtek in petek. V ponedeljek, torek in četrtek se začnejo ob 8.00 in končajo ob 18.00, v sredo se začnejo ob 8.00 in končajo ob 19.00, v petek se začnejo ob 8.00 in končajo ob 14.00. Informacije o uradnih urah v Referatu za javni red Upravne enote Ljubljana, kjer med drugim opravljajo tudi izdajanje osebnih izkaznic in izdajanje potnih listov najdete tudi na spletnem mestu: Referat za javni red | GOV.SI.