Preusmeritev tovora na vlake
Evropa razmišlja, kako preusmeriti krajše letalske lete, ki so pokriti z potniškim prometom železnic, na vlake. Enako velja za tovorni promet. V investicije vključiti posodobitev želežniškega tovornega prometa znotraj države, logististične centre pa graditi ob železnicah, kot to dela naša soseda Avstrija. Tako pa gospodarska zbornica, sekcija prevozniki poziva, da se gradijo logistični centri ob avtocestah brez železniške povezave. Industrijske cone velikih mest s povezavo za AC in ob železnicah pa ostajajo prazne in zaraščene s travo. Zakaj bi zapravljali denar in gradili avtoceste za tovornjake? Dodatno onesnažujejo okolje s plini in hrupom, podaljšuje se čas vožnje, nesreče, zamude, velika je poraba goriv, ekološko so najbolj problematični ob tako velikem obsegu povečanega prometa. Zakaj v državnih investicijah ni naložb v železniški tovorni promet?
Če se še niste peljali proti Milanu potem naj vam povem da je to v Sloveniji malenkost napram Italiji. Ko smo se peljali ali odpeljali iz Milana nazaj domov smo vedno na avtocesti našteli v eno smer čez 4.000 kamionov. Ko pogledate iz avtoceste kaj vse imajo ob avtocestah bi rekli da je to neresnično, proizvodni obrat do obrata skupaj kor rit in srajca. Zato se ne čudit da tudi pri nas še ni rešitve z vlakovnimi prevozi tovora. Slovenija je mala in ko vlak doseže svojo hitrost mora že v naslednji minuti začet zmanjševat hitrost da se ustavi. Nerentabilni prevozi in tako bi tovor potoval 3-5 krat več časa po Sloveniji kot pelje z kamionom.
Kako so avtoprevozniki močni si malo po spletu oglejte Avtoprevoznik PIŠEK. Za mene je strah in trepet za okolico kjer ima firmo, medtem je bojda še glavni na Obrtni zbornici Slovenija - Organi Sekcije za promet · Peter Pišek - predsednik; Lopata 17, 3000 Celje. Toliko je močan da si zaradi tega ker uničuje redne ceste ne beli glave, moti pa ga da zaradi tega izgublja denar in čas ko gre čez vasi in ustrahuje z svojimi kamioni krajane in jih še zdravstveno uničuje, na drugi strani pa izsiljuje državne organe in si želi direktni izvoz/uvoz za svoje kamione ali nekaj podobnega.
Prevoz/transport vedno bolj samo težava.
Če zmore Avstrija in vidi v tem prihodnost, da gradi logistične centre ob železnici in ne vidi bodočnosti v povezavah z državami, ki tega niso sposobne, zakaj se ne bi zgledovali bo boljših. Verjetno imajo v Italiji veliko VIP prevoznikov.
Slovenija je premajhna za zelezniski transport. Prvic vecina drzave ni dvotirne..druga tezava je nezadostna visina predorov in tretja...kdo bo voizl od zelezniske postaje do koncenga kupca...glede na cene goriv ni matematike....ce bi drzava konco uredila zelezniski dvotirni kriz bi bila zgodba drugacna. Tako pa vlak od metlike do ljubljane potrebuje 3h....z avtom pa 1h...
Pozabite na čase, ko ste potrebovali samo eno uro po AC , saj ne mine skoraj dan brez nesreč in zastojev. Poleg svinca, hrupa in nano delcev obrabe gum, imamo zaradi tovornega prometa, ki je čedalje slabši, onesnaženja, ekološko katastrofo, še več zastojev, prometnih nesreč..... Tovornjaki se vozijo v neprekinjenih kolonah brez varnostne razdalje, ponoči brez upoštevanja omejitev. Predstavljajte si samo en nalet, kakšno bi bilo verižno trčenje. Posodobitev železniškega prometa je nujna. Na končni postaji pa so lokalni prevozi, ki ne obremenjujejo avtoceste. Ne glede na čas prevoza, je posodobitev železnic za tovorni promet edina rešitev, da bomo lahko normalno in varno potovali.
In kako bi dobila robo v trgovino? Bi se peljala 30 km stran v logistični center ali ne? Kdo bi kril razliko v ceni stvari ker tovorni promet ni ravno poceni (potniški vlaki so sofinancirani s strani države).
Pa tiste finte "tovornjake na vlake" - ja za destinacijo Koper - tujina. Za po Sloveniji ziher ne, kdo pa bo kupoval živila v trgovini če bo šlo ravno zaradi tega preveč vse gor. Očitno imamo v trgovinah vse preveč poceni kljub dražitvam zadnji dve leti ...
Kako? Z lokalnim prevozom, ki ne obremenjuje avtocest. RVC je že sedaj višja zaradi dražjega goriva, cena pa je še višja zaradi vseh drugih dejavnikov, onesnaževanje okolice, hrup, prehitevanje, nočne vožnje brez omejitev in brez nadzora policije, prometne nesreče, dnevni zastoji. na poti v službo in domov....
Da ni investicij v železniški tovorni promet trdite pa malo na pamet. Trenutno se kar dela na železnicah, vedno pa bi se lahko tudi več...
Pregledala sem vse vladne projekte v okviru MZI na spodnji povezavi, med njimi ni projektov v železnice! Preverite tudi sami, pa še marsikaj zanimivega boste našli, po področjih, po občinah, po regijah, po skrbnikih, finančni podatki o vrednosti projektov itd....skupaj 2085 projektov v vseh letih, v višini 14.755 mio EUR, od tega v letu 2022 v višini 2.000 mio. EUR, od tega MZI 839 projektov, od tega Dir.za infrastrukturo 253 projektov itd.....za vsa ministrstva.
proracun.gov.si/Public/ProjectsVisualization
Zgleda da ne razberete investicije v železnico iz povezave, ki ste jo sami podali. V vašem linku je navedeno, da je od 10 po vrednosti največjih projektov, 5 železniških projektov. Tukaj so bolj nazorno predstavljena vlaganja v železnico:
www.krajsamorazdalje.si
Razberem, zanimajo me samo tista, ki so namenjene za tovorni promet, ne pa Sezana-Divača itd...vsekakor so to v prvi vrsti investicije v nakladalne postaje iz tovornjakov na železnico in investicije v logistične centre ob železnicah.