Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Prodajne oddaje za zdravstvene pripomočke, ki to niso?

767 OGLEDOV 3 KOMENTARJI

Z začudenjem spremljam porast prodajnih oddaj za zdravstvene pripomočke (ki to niso) na nekaterih komercialnih televizijah (npr. Golica TV, TV Veseljak in še kje). Teh oddaj je nenormalno veliko, proizvodi, ki jih prodajajo so dvomljive kakovosti in delovanja, ljudje, ki jih prodajajo, pa vprašljivo izobraženi.

Pred leti se je s predpisom prepovedovalo prodajo vsake snovi, ki naj bi imeli zdravilne učinke, izven lekarn. Prodajalci so morali take izdelke bodisi umakniti iz prodaje ali pa umakniti oznake o njihovih zdravilnih učinkih.

Z začudenjem spremljam, da lahko take izdelke vsepovprek tržijo TV hiše, kjer je za različne produkte obljubljeno skoraj vsemogočno zdravilno delovanje. Prepričan sem, da na na ta način opeharijo marsikaterega neukega državljana in bolnika, ki v njihovih obljubah najde novo upanje, ki pa se skoraj gotovo ne uresniči.

Kako je mogoče, da so take oddaje glede na že omenjeno prepoved prodaje v trgovinah (in tudi tržnicah) sploh možne???

24 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 10 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR B ba tom 30 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


19. 11. 2019

Odziv Ministrstva za zdravje

Oglaševanje izdelkov, ki so predstavljeni kot izdelki z zdravilnimi učinki, sodijo pod pristojnost Javne agencije za zdravila in medicinske pripomočke (JAZMP), ki v posebnem ugotovitvenem postopku ugotovi, ali izdelek sodi med zdravila in se z izdelkom lahko opravlja promet po Zakonu o zdravilih (Uradni list RS, 17/2014). 

Zakon nadalje prepoveduje oglaševanje in dajanje v promet tistih izdelkov, ki po Zakonu o zdravilih ne veljajo za zdravila.

Glede na to, da oglaševanje zdravstvene dejavnosti v avdiovizualnih medijskih storitvah ureja poseben zakon (Zakon o avdiovizualnih medijskih storitvah), ki v 22. členu prepoveduje oglaševanje zdravstvene dejavnosti, za oglaševanje zdravil pa napotuje na Zakon o zdravilih, ki kot že rečeno prepoveduje oglaševanje zdravilnih učinkov izdelkov, ki jih JAZMP ni razglasila za zdravila. V primerih, ko gre za zavajajoče oglaševanje nadzor izvaja JAZMP.

Komentarji