Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Placljivi tovorni parkingi in spodbude za vec tankanja, nakupovanja v Sloveniji

1355 OGLEDOV 23 KOMENTARJEV

Spostovani,

Predlagam sistemsko resitev predvsem za tranzitni tovorni promet... Sem nekdanji sofer, kateri sem prevozil Evropo povprek in pocez. Zato predlagam iz izkusenj iz drugih drzav... OSNOVA JE TANKANJE IN PLACLJIVI PARKINGI.. Tankanje recimo v Belgiji, kjer so nekoc dajali eno 0,33l plocevinko (coca-cola, fanta, sprite.....) za 100l natankanega goriva. Za 1000l ste jih dobili 10..... Gledali smo, da smo na crpalko prisli z cim bolj praznim rezervarjem... To je velika spodbuda za cimvecjo kolicino tankanja... Za Slovenijo predlagam, da se sprejme nek zakon, da bi sofer dobil en cent za vsak natankan liter goriva. Ti centi bi se nakazovali na posebno klubsko kartico podobno kot imajo pri nas Petrol, Mercator, Tus........ Z tem dobroimetjem bi lahko koristil le dolocene stvari, katere bom spodaj malo podrobneje napisal. Druga stvar so uvedba placljivih parkingih na avtocesti... Sam bi uvedel placilo na vseh parkinkih, kot ima to recimo Anglija, nemski avtohofi...... To pomeni, da se kupi parking za 24 ur v visini 10 eur....... Teh 10 eur bi lahko v celoti prenesli na posebno klubsko kartico. To v resnici ne pomeni placila parkinga ampak se ta denar koristi za dobrobit soferja. Ponavadi lahko soferji ta denar kupijo na crpalki ali za obrok hrane.....Tega pri nas ne priporocam, ker to ni dobro za zdravje soferja ta prehrana, ampak nekaj za zdravje ali boljse pocutje....... Sofer bi pa to dobroimetje z tankanjem in placilu parkingov lahko koristil za posebne organizirane namene.. Podrobneje bom napisal dva. Naredili bi se taki "turisticni" paketi, kateri bi prodajali na crpalkah ali v posebej v kontejnerih. Kot prvega bi priporocal paket za prevoz v bliznjo trgovino in nazaj. Odvisno je od razdalje recimo od 2-10 eur na osebo oziroma se ceneje, ce gre vec oseb skupaj... To bi pomenilo precej pobranega davka od nakupa v trgovini. Lahko bi tudi trgovine recimo povrnile stroske prevoza nad recimo 70eur (5% od nakupa).... Moznosti je veliko, glavno, da je organiziran prevoz in da vsak sofer v naprej ve, da je to mozno in da si tako organizira nakup sveze hrane.. Te prevoze bi lahko opravljale taxi sluzbe, pogodbeniki ali pa celo zaposleni na crpaki. Le investirali bi v nekaj vozil oziroma v kombije.... Drugi predlog je podoben, da bi iz te klubske kartice kupili "turisticne" pakete za prevoz do bliznjih term na par urno vecerno kopanje..... V paketu je prevoz, vstopnina za bezen (lahko tudi hrana in pijaca). Ta paket stane spet razlicno od razdalje in stevilo oseb.... TO STA DVE STVARI, KATERI SI SOFER NAJBOLJ ZELI (trgovina in bazen-tus ) VAZNO JE LE DOBRA ORGANIZIRANOST..... Ti paketi se lahko naredijo za vse mozne stvari, kot so bowling, gostilne-malice, igrisca za nogomet ali kosarko organizirano preko kaksnega sportnega drustva......... Tudi vikend paketi se lahko naredijo za 70, 100, 150...eur. Recimo organiziran prevoz na Bled, Vogel..... Ce so 4 osebe za 100eur se lahko organizira cuda za 400 eur.......... OB TEM PA JE POMEMBNO, DA JE KAMION VAREN NA PARKINGU PRED KRAJAMI.... SAM BI PARKINGE OZNACIL POSEJ ZA TISTE, KATERI SO ZAPUSTILI TOVORNJAK... Lahko bi se postavili taksni montazni kontajneri, kot jih ima Dars recimo na Lopati in bi se prek teh kontajnerjev delalo vse od pobiranje parkingov do prodaje teh "turisticnih" paketov, kotrole kdo je placal parking do varovanja kamionov, ko ni soferjev, do dajanja informacij................ S TEM BI PRODALI VEC GORIVA, KAR POSLEDICNO POMENI VEC POBRANIH TROSARINB VEC NAKUPOV V TRGOVINAH IN SPET POBRANEGA VEC DAVKA, VECJI OBISK V TERMAH IN SPET VEC POBRANEGA DENARJA.......... Ob tem pa ima sofer veliko boljsi obcutek in pocutje, ker je nekaj dobil kao zastonj...........

Ta predlog dajem zato, ker mislim, da je zelo dober in mislim, da bi prinesel veliko denarja za nas proracin... Potenciala je ogromno, saj naso drzavo prevozi veliko tovornih vozil. Prav tako mislim, da je mozno enostavno vse to uvesti, saj sta Dars in Petrol v vecinski drzavni lasti...........

Lep pozdrav,

Bostjan Klement

20 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 10 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR I Izbrisan Uporabnik 23204 27 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


13. 2. 2020

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Na državni cestni infrastrukturi trenutno nimamo umeščenih varnih in varovanih parkirišč (VVP). DARS tako trenutno  na avtocestnem omrežju nima v lasti in upravljanju parkirišč, na katerih bi zaračunaval parkirnino. Na lokacijah avtocestnih počivališč, s katerimi upravlja DARS, je parkiranje za tovorna vozila brezplačno in DARS s tega vidika ne izvaja nobenih trženjskih aktivnosti, temveč zagotavlja zgolj pogoje za osnovno parkiranje uporabnikov avtocestnega omrežja  za čas zakonsko predvidenega počitka.

Prav tako regulacija višine cene naftnih derivatov oz. zakonsko urejanje bonitet pri plačevanju goriv ni v pristojnosti Ministrstva za infrastrukturo ali družbe DARS d.d., temveč je predmet politike energetskih družb in odločitev na državni ravni.  

Vsekakor predlog vključuje dobronamerno usmeritev in pridobitev koristi za uporabnike parkirišč, na katerih se izvajajo trženjske aktivnosti, vendar pa menimo, da problematike ni mogoče urejati v okviru predpisov, temveč predvsem s strani upravljavcev parkirišč, katerim je  temeljni cilj uspešno poslovanje.

V splošnem urejanje počivališč opredeljuje Delegirana Uredba EU 885/2013 v zvezi z zahtevami za zagotavljanje storitev obveščanja glede varnih in varovanih parkirišč za tovornjake in komercialna vozila. Izvajanje le-te pa je predmet širše in celovite gospodarsko prometne politike. Slovenija se je po vstopu v Evropsko Unijo (EU) soočila z velikim porastom tovornega prometa. Tovorni promet delimo na tranzitnega in tistega, ki ima izvor in/ali cilj v državi. Naraščajoč promet tovornih vozil, še posebej tistih v tranzitu, zahteva vse več površin za obvezen postanek zaradi počitka, prepovedi vožnje med vikendi, izrednih vremenskih razmer (burja, sneg, itd.). S trenutno kapaciteto parkirišč na počivališčih lahko DARS zagotavlja le pogoje za osnovno parkiranje v času zakonsko predvidenega počitka. Standardizacija tako imenovanih varnih parkirišč na evropskem nivoju že obstaja, organi po posameznih državah pa morajo poskrbeti za ustrezno implementacijo, kar je/bo podlaga za interoperabilne rešitve, ki bodo voznikom omogočale, da najdejo in rezervirajo varno in varovano parkirišče  ter ustrezno načrtujejo potovanja po celotnem evropskem (vsaj TEN-T) cestnem omrežju. Vse ostale trženjske dejavnosti so prepuščene upravljavcem parkirišč.

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 4. 9. 2019 | 16:42:09

Resitev in izboljsave za tovorni promet

Spostovani,

Predlagam sistemsko resitev predvsem za tranzitni tovorni promet... Sem nekdanji sofer, kateri sem prevozil Evropo povprek in pocez. Zato predlagam iz izkusenj iz drugih drzav... OSNOVA JE TANKANJE IN PLACLJIVI PARKINGI.. Tankanje recimo v Belgiji, kjer so nekoc dajali eno 0,33l plocevinko (coca-cola, fanta, sprite.....) za 100l natankanega goriva. Za 1000l ste jih dobili 10..... Gledali smo, da smo na crpalko prisli z cim bolj praznim rezervarjem... To je velika spodbuda za cimvecjo kolicino tankanja... Za Slovenijo predlagam, da se sprejme nek zakon, da bi sofer dobil en cent za vsak natankan liter goriva. Ti centi bi se nakazovali na posebno klubsko kartico podobno kot imajo pri nas Petrol, Mercator, Tus........ Z tem dobroimetjem bi lahko koristil le dolocene stvari, katere bom spodaj malo podrobneje napisal. Druga stvar so uvedba placljivih parkingih na avtocesti... Sam bi uvedel placilo na vseh parkinkih, kot ima to recimo Anglija, nemski avtohofi...... To pomeni, da se kupi parking za 24 ur v visini 10 eur....... Teh 10 eur bi lahko v celoti prenesli na posebno klubsko kartico. To v resnici ne pomeni placila parkinga ampak se ta denar koristi za dobrobit soferja. Ponavadi lahko soferji ta denar kupijo na crpalki ali za obrok hrane.....Tega pri nas ne priporocam, ker to ni dobro za zdravje soferja ta prehrana, ampak nekaj za zdravje ali boljse pocutje....... Sofer bi pa to dobroimetje z tankanjem in placilu parkingov lahko koristil za posebne organizirane namene.. Podrobneje bom napisal dva. Naredili bi se taki "turisticni" paketi, kateri bi prodajali na crpalkah ali v posebej v kontejnerih. Kot prvega bi priporocal paket za prevoz v bliznjo trgovino in nazaj. Odvisno je od razdalje recimo od 2-10 eur na osebo oziroma se ceneje, ce gre vec oseb skupaj... To bi pomenilo precej pobranega davka od nakupa v trgovini. Lahko bi tudi trgovine recimo povrnile stroske prevoza nad recimo 70eur (5% od nakupa).... Moznosti je veliko, glavno, da je organiziran prevoz in da vsak sofer v naprej ve, da je to mozno in da si tako organizira nakup sveze hrane.. Te prevoze bi lahko opravljale taxi sluzbe, pogodbeniki ali pa celo zaposleni na crpaki. Le investirali bi v nekaj vozil oziroma v kombije.... Drugi predlog je podoben, da bi iz te klubske kartice kupili "turisticne" pakete za prevoz do bliznjih term na par urno vecerno kopanje..... V paketu je prevoz, vstopnina za bezen (lahko tudi hrana in pijaca). Ta paket stane spet razlicno od razdalje in stevilo oseb.... TO STA DVE STVARI, KATERI SI SOFER NAJBOLJ ZELI (trgovina in bazen-tus ) VAZNO JE LE DOBRA ORGANIZIRANOST..... Ti paketi se lahko naredijo za vse mozne stvari, kot so bowling, gostilne-malice, igrisca za nogomet ali kosarko organizirano preko kaksnega sportnega drustva......... Tudi vikend paketi se lahko naredijo za 70, 100, 150...eur. Recimo organiziran prevoz na Bled, Vogel..... Ce so 4 osebe za 100eur se lahko organizira cuda za 400 eur.......... OB TEM PA JE POMEMBNO, DA JE KAMION VAREN NA PARKINGU PRED KRAJAMI.... SAM BI PARKINGE OZNACIL POSEJ ZA TISTE, KATERI SO ZAPUSTILI TOVORNJAK... Lahko bi se postavili taksni montazni kontajneri, kot jih ima Dars recimo na Lopati in bi se prek teh kontajnerjev delalo vse od pobiranje parkingov do prodaje teh "turisticnih" paketov, kotrole kdo je placal parking do varovanja kamionov, ko ni soferjev, do dajanja informacij................ S TEM BI PRODALI VEC GORIVA, KAR POSLEDICNO POMENI VEC POBRANIH TROSARINB VEC NAKUPOV V TRGOVINAH IN SPET POBRANEGA VEC DAVKA, VECJI OBISK V TERMAH IN SPET VEC POBRANEGA DENARJA.......... Ob tem pa ima sofer veliko boljsi obcutek in pocutje, ker je nekaj dobil kao zastonj...........

Ta predlog dajem zato, ker mislim, da je zelo dober in mislim, da bi prinesel veliko denarja za nas proracin... Potenciala je ogromno, saj naso drzavo prevozi veliko tovornih vozil. Prav tako mislim, da je mozno enostavno vse to uvesti, saj sta Dars in Petrol v vecinski drzavni lasti...........

Lep pozdrav,

Bostjan Klement

Verzija predloga z dne, 4. 9. 2019 | 16:44:14

Placljivi tovorni parkingi in spodbude za vec tankanja v Sloveniji

Spostovani,

Predlagam sistemsko resitev predvsem za tranzitni tovorni promet... Sem nekdanji sofer, kateri sem prevozil Evropo povprek in pocez. Zato predlagam iz izkusenj iz drugih drzav... OSNOVA JE TANKANJE IN PLACLJIVI PARKINGI.. Tankanje recimo v Belgiji, kjer so nekoc dajali eno 0,33l plocevinko (coca-cola, fanta, sprite.....) za 100l natankanega goriva. Za 1000l ste jih dobili 10..... Gledali smo, da smo na crpalko prisli z cim bolj praznim rezervarjem... To je velika spodbuda za cimvecjo kolicino tankanja... Za Slovenijo predlagam, da se sprejme nek zakon, da bi sofer dobil en cent za vsak natankan liter goriva. Ti centi bi se nakazovali na posebno klubsko kartico podobno kot imajo pri nas Petrol, Mercator, Tus........ Z tem dobroimetjem bi lahko koristil le dolocene stvari, katere bom spodaj malo podrobneje napisal. Druga stvar so uvedba placljivih parkingih na avtocesti... Sam bi uvedel placilo na vseh parkinkih, kot ima to recimo Anglija, nemski avtohofi...... To pomeni, da se kupi parking za 24 ur v visini 10 eur....... Teh 10 eur bi lahko v celoti prenesli na posebno klubsko kartico. To v resnici ne pomeni placila parkinga ampak se ta denar koristi za dobrobit soferja. Ponavadi lahko soferji ta denar kupijo na crpalki ali za obrok hrane.....Tega pri nas ne priporocam, ker to ni dobro za zdravje soferja ta prehrana, ampak nekaj za zdravje ali boljse pocutje....... Sofer bi pa to dobroimetje z tankanjem in placilu parkingov lahko koristil za posebne organizirane namene.. Podrobneje bom napisal dva. Naredili bi se taki "turisticni" paketi, kateri bi prodajali na crpalkah ali v posebej v kontejnerih. Kot prvega bi priporocal paket za prevoz v bliznjo trgovino in nazaj. Odvisno je od razdalje recimo od 2-10 eur na osebo oziroma se ceneje, ce gre vec oseb skupaj... To bi pomenilo precej pobranega davka od nakupa v trgovini. Lahko bi tudi trgovine recimo povrnile stroske prevoza nad recimo 70eur (5% od nakupa).... Moznosti je veliko, glavno, da je organiziran prevoz in da vsak sofer v naprej ve, da je to mozno in da si tako organizira nakup sveze hrane.. Te prevoze bi lahko opravljale taxi sluzbe, pogodbeniki ali pa celo zaposleni na crpaki. Le investirali bi v nekaj vozil oziroma v kombije.... Drugi predlog je podoben, da bi iz te klubske kartice kupili "turisticne" pakete za prevoz do bliznjih term na par urno vecerno kopanje..... V paketu je prevoz, vstopnina za bezen (lahko tudi hrana in pijaca). Ta paket stane spet razlicno od razdalje in stevilo oseb.... TO STA DVE STVARI, KATERI SI SOFER NAJBOLJ ZELI (trgovina in bazen-tus ) VAZNO JE LE DOBRA ORGANIZIRANOST..... Ti paketi se lahko naredijo za vse mozne stvari, kot so bowling, gostilne-malice, igrisca za nogomet ali kosarko organizirano preko kaksnega sportnega drustva......... Tudi vikend paketi se lahko naredijo za 70, 100, 150...eur. Recimo organiziran prevoz na Bled, Vogel..... Ce so 4 osebe za 100eur se lahko organizira cuda za 400 eur.......... OB TEM PA JE POMEMBNO, DA JE KAMION VAREN NA PARKINGU PRED KRAJAMI.... SAM BI PARKINGE OZNACIL POSEJ ZA TISTE, KATERI SO ZAPUSTILI TOVORNJAK... Lahko bi se postavili taksni montazni kontajneri, kot jih ima Dars recimo na Lopati in bi se prek teh kontajnerjev delalo vse od pobiranje parkingov do prodaje teh "turisticnih" paketov, kotrole kdo je placal parking do varovanja kamionov, ko ni soferjev, do dajanja informacij................ S TEM BI PRODALI VEC GORIVA, KAR POSLEDICNO POMENI VEC POBRANIH TROSARINB VEC NAKUPOV V TRGOVINAH IN SPET POBRANEGA VEC DAVKA, VECJI OBISK V TERMAH IN SPET VEC POBRANEGA DENARJA.......... Ob tem pa ima sofer veliko boljsi obcutek in pocutje, ker je nekaj dobil kao zastonj...........

Ta predlog dajem zato, ker mislim, da je zelo dober in mislim, da bi prinesel veliko denarja za nas proracin... Potenciala je ogromno, saj naso drzavo prevozi veliko tovornih vozil. Prav tako mislim, da je mozno enostavno vse to uvesti, saj sta Dars in Petrol v vecinski drzavni lasti...........

Lep pozdrav,

Bostjan Klement

Komentarji