Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Cestnine tudi za električna vozila

5786 OGLEDOV 32 KOMENTARJEV

Predlagam, da tudi električni avtomobili enako kot vsi ostali plačujejo letno dajatev za uporabo vozila v cestnem prometu (cestnino).

Električni avtomobili enako kot vsi ostali uporabljajo ceste in zaenkrat še ne letijo po zraku, zato ne vidim nikakršnega razloga, da bi bili oproščeni cestnine! Kako jim kaj takega sploh lahko pride na misel!?

58 glasov

16 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR D dronyx 26 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


2. 12. 2019

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Oprostitev plačila letne dajatve za uporabo vozil v cestnem prometu za motorna vozila, ki imajo vgrajen samo električni pogonski motor je bila uvedena leta 2008 z  Zakonom o letni dajatvi za uporabo vozil v cestnem prometu, kot eden izmed ukrepov za spodbujanje uvajanja električnih vozil v skladu s Strategijo na področju razvoja trga za vzpostavitev ustrezne infrastrukture v zvezi z alternativnimi gorivi v prometnem sektorju v Republiki Sloveniji (v nadaljevanju Strategija). 

Namen ukrepov v Strategiji je spodbuditi uvajanje električne mobilnosti, katere končni namen je zmanjšanje zunanjih učinkov prometa na okolje, to je zlasti zmanjšanje izpustov toplogrednih plinov (TGP). Cilj glede števila električnih vozil (in vozil na druga alternativna goriva) v Strategiji je bil izračunan glede na potrebo po znižanju emisij TGP iz Operativnega programa za zniževanje TGP v Republiki Sloveniji. 

Optimalni scenarij iz Strategije predvideva povečanje deleža osebnih avtomobilov na alternativna goriva oziroma na alternativni pogon (kamor sodijo tudi električna vozila) v celotnem slovenskem voznem parku avtomobilov na 20 %  do leta 2030.  Ta cilj bo možno doseči le z intenzivnim izvajanjem predlaganih ukrepov. Scenarij predvideva, da naj bi bil leta 2030 vsak drugi na novo registriran avtomobil v Sloveniji električen (leta 2030 naj bi dosegli tretjinski delež električnih vozil v celotnem voznem parku). Z dosego zastavljenih ciljev, v skladu z optimalnim scenarijem, bo Slovenija izpolnila zaveze za zniževanje izpustov TGP iz sektorja prometa. 

Upoštevaje dejstvo, da se bodo cilji na področju zniževanja izpustov TGP v letu 2020 še dodatno zaostrili s sprejemom nacionalnega energetsko podnebnega načrta (NEPN), bo med drugim potrebno tudi zagotoviti, da bo struktura voznega parka temu ustrezna. To je za Slovenijo še toliko bolj pomembno, ker z javnim potniškim prometom ne more na stroškovno učinkovit način zagotoviti ustrezne ravni mobilnosti po celotnem ozemlju države. 

Glede na to, da so električna vozila še vedno občutno dražja od vozil z motorji na notranje izgorevanje, je njihova tržna penetracija počasna. Politika države je, da do zaprtja cenovnih škarij med električnimi in ostalimi vozili ponuja določene ugodnosti za električna vozila. Med te ugodnosti lahko uvrstimo subvencijo ob nakupu električnega vozila in oprostitve plačil določenih dajatev, kot je letna dajatev za uporabo v Republiki Sloveniji registriranih motornih in priklopnih vozil v cestnem prometu, kot jo sedaj ureja Zakon o dajatvah za motorna vozila. Konec leta 2018 je bilo v Sloveniji registriranih 1318 osebnih električnih vozil. Ukrep oprostitve plačila letne dajatve je v Strategiji omejen in se bo izvajal dokler ne bo registriranih 20 tisoč električnih vozil. 

Komentarji




  • A Anonimista

    Raje bi videl več subvencij kot manj. Hitro moramo preiti na elektriko oz. prepočasi kupujemo ta vozila. Ta predlog je nesmiseln.

  • p pongping

    Takoj ukinit subvencije za nakup. Bogatuni naj si sami polno placajo svojih e-podalskov in igrac. Takoj uvest primerno obdavcitev na prevozen km za ev, najmanj 3e na 100km. Vsak revez na minimalcu prek davkov in trosarin na goriva prispeva najmanj 5e na 100km.

    • D DamjanG

      Drugače se tukaj pogovarjamo o cestni taksi, nas pa tudi malo zanese :)

      Glede trošarin in davkov na gorivo pa je res žalostno.

      Še najbolj me je pred kakšnim letom presenetil izračun svetovno priznanega profesorja iz FE Lj in sicer,

      da na vsak natočen rezervoar goriva kupimo natanko eno bombo (ročno) in k nam dobimo enega begunca.

      To je prav tako zaskrbljujoče in prav tako vpliva na prag revščine pri nas.

      Iz tega sklepam, da bi bilo bolje "tankat" elektriko in podpirati naše gospodarstvo, naše ljudi, EU.

      In spet paradoks...EU je delno prodana "arafatom", recimo Katar je 15% lastnik VW in tako dalje...

      Skratka...ste začutili, kako se te zadeve peljejo. Vrtimo se v mlinu blejajočih ovc, ki se med sabo grizejo in sploh ne opazijo, da jih med tem elita striže do golega.

  • S SAMO PERČIČ

    Skeptičen sem glede predlaga, da bi država postopoma svoj civilni vozni park na vseh nivojih zamenjala z električnimi avtomobili.

    Na ta način bi verjetno še več proračunskega denarja dobesedno vrgli proč...

    To se je začelo dogajati v nekaterih državnih podjetjih, kot je npr. Telekom.

    Nekdo, ki tam dela, mi je povedal, da je uprava za službene potrebe zaposlenih kupila 5 električnih vozil za dobrih 700.000 eur.

    Ta vozila sedaj že praktično 3 leta nabirajo prah, saj zaposleni raje uporabljajo že skoraj odslužena navadna vozila, kot da bi vozili električna.

    Mogoče bi bilo bolje, če bi za ta denar raje kupili 30 dizlov in pomladili svoj vozni park ter se znebili servisnih stroškov popravil za dotrajana vozila...

    Zanimivo, prvi, ki so odklonili uporabo teh vozil že po prvi probni uporabi, so bili prav terenski telekomovi serviserji....

     

    Ste že kdaj mogoče opazili kakšno električno vozilo kateraga izmed Elektro podjetij?

     

     

     

    • d dronyx

      Če država nekaj vzpodbuja potem pričakujem, da tudi sama v to verjame. Zaenkrat očitno ne, vsaj kar se tiče električnih avtomobilov. Glede metanja proračunskega denarja proč sem poskušal ugotoviti, koliko smo že do sedaj zmetali denarja za razne subvencije, pa tega podatka nisem uspel dobiti. Gre pa številka v milijone evrov.

    • D DamjanG

      5 vozil za 700.000 eur? Eden je torej 140.000eur. Torej imajo 5 kom Tesel S.

      Pred tremi leti kaj drugega za ta denar nebi mogli nabaviti...eGolf je bil cca 35.000, Leaf cca 25.000, Soul še nekaj ceneje.

      Očitno je tvoj zapis ena izmišljotina.

      Gen-i ima v svoji floti 70 električnih vozil in kot kaže kar gre.

  • D DamjanG

    Prebiranje komentarjev pokaže jasno sliko kako zelo malo ali nič znanja premorejo naši sodržavljani.

    Upam, da ste kdaj na bencinski črpalki utegnili vsaj bežno pogledati na nalepko, na kateri so napisana varnostna opozorila za npr. bencin.

    No, če bi jih, ne bi nikoli več prišli tudi v bližino.

    Naj samo omenim nekaj (izmed vsaj dvajsetih): - visoka stopnja rakotvornih snovi, povzročanje rakavih celic, povzročanje neplodnosti, genetske okvare za nerojen plod, .... vse to je bilo neizpodbitno dokazano v preteklosti.

    Preberite enkrat in....Bi še spustili nosečo ženo tankat bencin in vdihavat rakotvorne hlape? Imeli poleg še malega radovednega otroka?

    Ste res tako slepi, da vas resnica ne zanima oz, tako boli, da si zatiskate oči in ušesa in raje blejate kdo bo imel cestnino??

     

    Zakaj neki mislite, da so uslužbence na bencinskih servisih prestavili v notranjost? Morali so jih, zaradi velike stopnje obolelih po celem svetu in ne zaradi samopostrežne, ki je nastala kot posledica kapitalizma in nore ekonomije ter potrošništva.

     

    Dajte se vendar zbrihtat!

    In še to CO2 ni strupen in ni toplogredni plin - je pa odličen marketinški nateg...

     

    • d dronyx

      Sem prosil uslužbenko na našem Petrolovem servisu če mi gre lahko bencin v avto natočit, ker ne bi rad raka dobil od hlapov. Je bila tako prestrašen, da po moje ne bo več tam dolgo zaposlena.

  • Ikona uporabnika Predator Predator

    Cestnino morajo EV poravnati saj je njihova teža v povprečju večja od 250-500kg na enoto avtomobila, v osnovi pa sam osebno ne vidim nobene prednosti v EV ampak v plinski instalaciji sicer bolj LPG ni pa slab tudi CNG (trenutna slabost da naložen v klanec zelo izgubi na moči in da je absolutno premalo polnilnic) , dokler ne bo zaživela proizvodnja na vodikov pogon....

  • n nova_sola

    Mogoče je pri teh komentarjih preveč nevoščljivosti in premalo realnosti.

    Električnih vozil je malo in število bi se moralo povečati. Zato so pa potrebne subvencije in popusti. Sedaj jih je tako malo, da verjetno ti popusti vsakega državljana le malo stanejo.

    Upoštevati bi morali tudi, da je veliko bolezni zaradi onesnaženega zraka, kot posledica prometa in porast električnih vozil bi to zmanjšala.

    Res smo Slovenci mali igralci v tej igri, a tako bodo tudi električna vozila postala cenejša.

    • d dronyx

      Moj drug predlog, ki ga pa še niso objavili je, da če država resno misli, da so električni avtomobili prihodnost, potem predlagam, da postopoma svoj civilni vozni park na vseh nivojih (vlada, agencije, lokalna skupnost, javni zavodi, pravosodje, šolstvo itd.) zamenja z električnimi avtomobili. Tako bo iz prve roke spoznala vse prednosti in slabosti takih avtomobilov, hkrati pa bo morda s tem navdušila tudi kakšnega svojega uslužbenca, da si za zasebno uporabo omisli električni avtomobil.

      Absolutno nisem nevoščljiv lastnikom električnih avtomobilov, saj imajo s tem lahko več cirkusa kot ostali šoferji, ki bencin tankamo na bencinskih črpalkah in se potem teden ali še več vozimo naokrog in prispevamo svoj dežel izpustov CO2. Pri tem predlogu gre samo za to, da če je dajatev za ceste ob registraciji namenjena vzdrževanju cestnega omrežja potem morajo to plačevati tudi električni avtomobili, ker enako uporabljajo (in uničujejo) ceste.

  • S SAMO PERČIČ

    Ne vidim razloga, zakaj za električne avtomobile ne bi plačevali letne dajatve za uporabo vozil v cestnem prometu.

    Dokazano so ekološko v najboljšem primeru dvomljivi, poleg tega pa zaradi svoje teže, navora in pospeškov ter avtomatskega menjalnika kvečjemu še bolj obrabljajo cestišča.

    Poleg tega se mi zdi hudo sporno, da država v zadnjih 20 letih več kot 80% plačanih dajatev za uporabo cest sploh ne uporabi za ceste, pač pa za pomole in železnice...

    Naj bo naša vlada vsaj toliko poštena in preimenuje naziv predmetne dajatve v "dajatev za uporabo vseh vrst vozil v vseh prometih"!

  • R Rožmarin

    Menim, da tista peščica električnih vozil, ki imajo nekaj spodbude zato, da vi dihate čistejši zrak, ne dela neke škode in s plačevanjem ne bo naredila nikakršne razlike v smislu da boste zato imeli boljše ceste.

    Če kdo zares uničuje naše ceste so to težka vozila in kamioni, ki jih je z leta v leto več. Ti bi morali plačevati bistveno dražje cestnine, male avtomobile pa bi se s tem razbremenilo.

    • d dronyx

      >>>Menim, da tista peščica električnih vozil, ki imajo nekaj spodbude zato, da vi dihate čistejši zrak...

       

      Verjetno bi resen račun pokazal, da ima teh par električnih avtov povsem zanemarljiv vpliv na čistejši zrak. Je toliko drugih velikih onesnaževalcev, da so ti zanemarljivi. Pri spodbudah gre zlasti zato, da se čim hitreje razvija neka tehnologija, ki bo čez čas dostopna potem tudi širšim množicam.

  • j jozel

    Enako bi morali plačevat cestnino tudi za traktorje, ali pa jim prepovedati vožnjo

    po javnih cestnih površinah.

  • j jozel

    Verjetno je tudi skregano z ustavo, glede na dejstvo, da uporabljajo cestne površine kot vsi ostali udeleženci v prometu.

  • I Ivan Peter Benko

    Dajatev je nadomestilo za uporabo prometnih površin. Električna vozila imajo močnejši navor in močneje grabijo po vozišču, zato bi morali plačevati višje nadomestilo.

  • d dronyx

    Predlog bi razširil še na to, da se subvencije za električne avtomobile omeji na manjše in samo do določene prodajne cene. Zakaj bi nekomu, ki je pripravljen dati za avto več kot 100.000 evrov davkoplačevalci primaknili 7000 evrov!? To je kraja revnih, da se plačuje bogate! . Kaj potem ko bo Ferrari naredil neko ekskluzivno električno športno vozilo v omejeni seriji, ki bo stalo nekaj milijonov evrov bomo tudi davkoplačevalci primaknili kakšnega pol milijona subvencij? Ne se hecat!

    • Ikona uporabnika Predator Predator

      Povsod tam kjer ni subvencij na EV so cene nižje za našo subvencijo, tako da slovenski kupci ne pridobimo nič, vse dobi prodajalec. Kupi avto pri naših južnih sosedih in boš imel v žepu subvencijo, ki jo uveljavljaš pri uvozu avtomobila.

      Se strinjam, omejil bi subvencijo do vrednosti avta 35.000 € z subvencijo 3.500 € oz. do 10% vrednosti avta, vse kar je več je nateg davkoplačevalcev.

  • d dronyx
  • D DaNamBoBolje

    Glasujem za in predlagam, da avtor razširi predlog še na enako davčno obremenitev kot je to za tekoče gorivo. Tudi elektriko je potrebno namreč proizvesti ali kupiti, pri čemer proizvodnja transport in hranjenje le te tudi ni ravno ekološko nedolžna.

    • d dronyx

      Ja, na to se dostikrat tudi pozablja, da je bencin tako drag zaradi visokih trošarin (kakor se spomnim je cena bencina samo 50 centov, preden na to obesijo še vse davke, prispevke in trošarine!). Torej država s pomočjo šoferjev polni proračun in nekoč bodo sigurno ta izpad nadomestili. Verjetno s podražitvijo elektrike.

      Je pa ta problematika nekoliko širša. Država je zavezana k zmanjševanju izpustov CO2 in zato pač mora sprejemati neke ukrepe, med drugim so to tudi razne subvencije. S tem se jaz sicer strinjam, izpade pa vse skupaj naravnost bizarno in slab črni humor ko pomisliš, da so zgradili TEŠ 6 za neverjetnih 1.4 milijarde evrov za proizvodnjo elektrike iz premoga! In sedaj so že ideje da bi zgradili še 2 blok nuklearke Krško, TEŠ pa bodo verjetno takrat zaprli! Zakaj niste potem raje namesto 6 bloka TEŠ zgreadi9li za to ceno 2 blok nuklearke 

      Ta moj predlog glede cestnin ima glede na število električnih avtov samo nekaj tisoč evrov finančnih posledic in je zanemarljiv. Gre preprosto za princip. Če so cestnine namenjene obnovi cestnega omrežja jih naj plačujejo vsi, ki se vozijo po cestah po enakem principu. Subvencije in vzpodbude za električne avtomobile so pa že drugje.

    • n nova_sola

      Lažje je čistiti pline termoelektrarne, kot pa pa vsako dizelsko vozilo posebej.

  • D DamjanG

    Električnih avtomobilov je le peščica. Po zadnjih podatkih je v zasebni lasti okoli 800 vozil, približno toliko vozil dodajo še pravne osebe.

    Skratka, skupaj jih ni niti 2000 in še teh skoraj nikjer ne vidiš, mogoče sem ter tja na kakšni polnilnici.

    Zagotovo ne morejo prav veliko uničiti že tako slabo vzdrževane ceste, prej naše ceste uničijo vozilo.

    Na tem mestu se je bolje vprašati in terjati jasne odgovore z dokazili: Kam pa gre ves pobrani denar, da so naše ceste v tako slabem stanju?

    • d dronyx

      "Zagotovo ne morejo prav veliko uničiti že tako slabo vzdrževane ceste, prej naše ceste uničijo vozilo."

      Saj to trdimo tudi vsi ostali šoferji, da nam slabo vzdrževane ceste uničujejo naša vozila, samo od nas enostavno ob registraciji poberejo cestnino in nihče nam ne pove, kam sploh gre ta denar. Tu smo po moje vozniki električnih vozil in vozil z notranjim izgorevanjem povsem na istem!

  • T T..K...

    Strinjam se: te subvencije so še ena od potez, ko bogati dajejo bogatim.

    Ima za blazno drago vozilo, pa mu dajemo subvencijo, ki je višja kot vrednost marsikaterega vozila, ki je v uporabi.

    Pa še cestnino.

    Poleg tega, da pri nas elektriko država dela iz premoga!!! Torej električno vozilo v resnici bolj svinja okolje (kje je še razgradnja) kot pa dizli in bencinarji.

    Dajte subvencijo, da si bo lahko nekdo, ki ima 20 let staro razvalino, kupil novejši voz z boljšo ekologijo, pa nižjega srednjega razreda, in bo na cestah vsaj opazna razlika pri onesnaženju in varnosti .

    Dajati subvencije za električna vozila je tako, kot bi dajali subvencije za zobne vsadke po 15.000 €, ko kup upokojencev niti za protezo nima.

  • I Izbrisan Uporabnik 18685

    Bo kmalu prišel trenutek, ko se bomo streznili in ugotovili, da električna vozila le niso tako prijazna do okolja.

  • V Vlayke

    Razlog se z eno besedo imenuje: subvencija.

    Drugače povedano: ker naj bi električni avtomobili prinašali druge prednosti, se nakup le-teh spodbudi z raznimi olajšavami. Ena od teh je tale.

    • d dronyx

      Saj to razumem, ampak subvencije so že v višini več 1000 € ob nakupu takega vozila in še kje. Taka "subvencija" pa je zame preprosto norčevanje iz ostalih voznikov in ne vidim nikakršne potrebe po tem. Zakaj bi bil nekdo, ki je pripravljen dati 100.000 € za Teslo razreda S oproščen plačila cestnine? Meni je to skregano z osnovno logiko in mi kaj takega nikdar ne bi prišlo na misel. Tudi električni avto se pelje po cestah, ki jih je potrebno vzdrževati. Tu neke dileme sploh ne bi smelo biti.

      • D DamjanG

        V SLO je 20 Tesel S v privatni lasti in je že cirkus...

        • d dronyx

          Ni cirkus zaradi Tesel S, ampak zaradi tega, ker električnim avtom ni potrebno plačevati cestnine. To je preprosto nelogično. Zakaj ne bi potem lastniki električnih avtomobilov plačevali tudi pol manj za RTV naročnino in imeli brezplačne vrtce za njihove otroke? In če lastniku električnega avta pokažeš sredinec, mora biti za to v KZ zagrožena kazen vsaj 10 let zapora.

        • h heizenberg

           Cesti je vseeno, kakšen je pogon vozila, ki se vozi po njej.