Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

obnova cestišč

580 OGLEDOV 2 KOMENTARJA

Predlagam, da se zakonsko uredi način obnove cestišč - astaltiranja - flikanja lukenj tako, da se obnova poškodovanega dela voznega pasa lahko izvede samo od sredine cestišča čez celotni vozni pas v delu kjer je poškodba. Tako bi zmanjšali vpliv posedanja cestišča in bi bilo manj diletacij na cestišču, poslediščno pa tudi manj nezgod, predvsem med motoristi in kolesarji. Velikokrat se namreč dogaja, da motorist ali kolesar zapelje v razpoko na sredini voznega pasu (nastalo zaradi posedanja obnovljenega cestišča) kar ima za posledico padec. Vedno pa je kriv voznik, ker ni prilagodil hitrost, čeprav razpoke ni mogel videti. Istočasno pa bi zmanjšali potrebo po rezkanju razpok in zalivanju s katranom, kar je po moje zelo velik strošek, verjetno večji kot če bi v osnovi popravilo izvedli kot se spodobi.

24 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 12 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR K kobor 56 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


15. 10. 2019

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Po našem mnenju je treba obseg obnove vozišča določiti smiselno glede na vrsto, obseg in razporeditev poškodb vozišča. Če gre npr. za mrežaste razpoke, ki so razporejene po večji površini voznega pasu, večje posedke v kolesnicah, več udarnih jam, razporejenih na manjši površini cestnega odseka, je predlog o sanaciji celotne širine voznega pasu smiseln. Prav tako se v primeru vgradnje komunalnih vodov, ko gre za ukrep z daljšo življenjsko dobo, praviloma zahteva izvedba del v širini voznega pasu ali v celotni širini vozišča.

Pogosto se na terenu soočamo s primeri poškodb, ki so omejene na zelo majhno površino (npr. posamezne udarne jame, odkrušen rob vozišča). V teh primerih bi bila sanacija vozišča v celotni širini voznega pasu ekonomsko neupravičena, zato se sanacija omeji zgolj na dejanski obseg poškodbe. Seveda pa je treba tudi krpanja poškodb manjših dimenzij izvesti kvalitetno in v skladu s postopki, opisanimi v tehnični specifikaciji TSC 08.311/1: 2005 Redno vzdrževanje cest – Vzdrževanje prometnih površin – Asfaltna vozišča.

Kot je bilo že navedeno mora biti krpanje asfaltnih površin izvedeno kvalitetno, pri čemer je treba zaradi omejenosti finančnih sredstev njihov obseg določiti smiselno glede na obseg in naravo poškodbe. Ob tem je treba poudariti, da je krpanje poškodb na vozišču kratkoročen ukrep za zagotovitev varnosti in udobnosti vožnje. Dolgoročno se ustrezno stanje vozišč zagotavlja z investicijskim vzdrževanjem vozišč, ki je tudi stroškovno bolj učinkovito.

Priloge:

Komentarji