Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Večja možnost prekinitve življenjskega zavarovanja in izplačilo vplačanega denarja

4934 OGLEDOV 6 KOMENTARJEV

Pozdravljeni!

Veliko primerov poznam, med njimi sem tudi sam, ko smo v času "debelih krav" nasedli obljubam zavarovalnim agentom za sklenitev življenjskega zavarovanja (Prima, Merkur itn) in sklenili pogodbe take vrste zavarovanj za različno dobo - ponavadi od 10, 20, 30 do 40 let.

Takrat nam je bilo obljubljeno, da bomo lahko v obdobju trajanja takega zavarovanja kadarkoli prekinili to pogodbo ( po 3 oziroma 5 letih od začetka) in s tem tudi nehali vplačevati premije ter hkrati prekinili z varčevanjem oz. življenjskim zavarovanjem in dobili vrnjen sorazmeren del vplačil, ki smo ga vplačali do takrat.

V časih kakršnim smo, nas je verjetno več takšnih, ki bi nam ta vplačan denar zelo prav prišel in ne želimo več vplačevati v take vrste zavarovanja.

Težava je da po letu 2011 zavarovalnice nočejo niti slišati o tem, da bi kakorkoli prekinili zavarovanje, tudi vrnile sorazmerno vplačan znesek do takrat in se sklicujejo na zakonodajo, ki jih ščiti, da vplačan znesek lahko izplačajo le v primeru ločitve, brezposelnosti, smrti staršev, naravnih katastrof in selitve v tujino, pa še takrat bo izplačilo delno zaradi začetnih stroškov zavarovalnice.

Nepošteno je, da človek ne more tega kot plačnik prekiniti in priti do SVOJEGA vplačanega denarja in da tudi država to ščiti na nek način z Obligacijskim zakonikom v tem primeru.

Predlagam, da se zakonodaja spremeni, da lahko sklenitelj zavarovanja kateri vplačuje premijo takega zavarovanja zahteva prekinitev izven teh petih razlogov ki so neživljenski in trenutno največ "pokrivajo" zavarovalnice bolj kot sklenitelja - saj trenutno je možno poleg teh 5 razlogov prekinitve dati edino zavarovanje v mirovanje, kar pač pomeni da do vplačanih vplačil ne moreš, se pa ne vplačuje več nadaljnih premij.

Trenutno je zavarovanec- vplačnik ki želi prekiniti zavarovanje v zelo podrejenem šah-mat položaju glede na zavarovalnico.

22 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR I IgorL 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


14. 5. 2019

Odziv Ministrstva za finance

Ministrstvo za finance kot resorno ministrstvo je odgovorno predvsem za pripravo sistemske zakonodaje, ki ureja pogoje za ustanovitev, poslovanje in nadzor zavarovalnic in pozavarovalnic v Republiki Sloveniji, kar je urejeno v <link http: pisrs.si pis.web external-link-new-window internal link in current>Zakonu o zavarovalništvu (v nadaljevanju ZZavar-1). ZZavar-1 v 521. členu opredeljuje tudi vsebino določb zavarovalne pogodbe. Zavarovalna pogodba mora vsebovati tudi določbe o tem, na kakšen način in v katerem časovnem trenutku je zavarovalno pogodbo mogoče odpovedati ali v celoti oziroma delno razvezati in kakšne so obveznosti zavarovalnice v takšnih primerih.

Glede sklenitve zavarovalne pogodbe pa gre za pogodbeni odnos med zavarovalcem in zavarovalnico, pri katerem pa je potrebno (poleg ZZavar-1) upoštevati tudi določbe <link http: pisrs.si pis.web external-link-new-window internal link in current>Obligacijskega zakonika (v nadaljevanju OZ). Ta v 978. členu pri življenjskih zavarovanjih omogoča tudi t.i. odkup zavarovanja, kar pomeni, da v primeru, da je pogodba o življenjskem zavarovanju sklenjena za vse življenje zavarovalca ali zavarovane osebe, mora zavarovalnica zavarovalcu na njegovo zahtevo izplačati odkupno vrednost police, če se bile do tedaj plačane vsaj tri letne premije. V polici morajo biti navedeni pogoji, ob katerih sme zavarovalec zahtevati izplačilo njene odkupne vrednosti, ter način, kako se v skladu z zavarovalnimi pogoji ta vrednost izračunava.

Obligacijski zakonik torej določa, da morajo biti v polici navedeni pogoji za uresničitev pravice do odkupa zavarovanja, ne določa pa, kateri so ti pogoji. Zavarovalec običajno pristopi k splošnim, vnaprej pripravljenim zavarovalnim pogojem. Navedeno je stvar pogodbene volje strank. V primeru, da stranka meni, da gre v primeru sklenitve zavarovalne pogodbe za kršitve zakona, zavarovalnega kodeksa ali dobrih poslovnih običajev, ima na voljo več možnosti pritožbe ter sodno varstvo.

Reševanje sporov med ponudniki storitev in zavarovalci pa je urejeno v 579. členu ZZavar-1, in sicer mora imeti vsaka zavarovalnica vzpostavljen notranji postopek reševanja pritožb. V primeru, da zavarovalnica ne ugodi vaši pritožbi ali o pritožbi ne odloči v 30 dneh po njenem prejemu, se lahko obrnete na Slovensko zavarovalno združenje GIZ, Železna cesta 14, 1000 Ljubljana.

Lahko se obrnete tudi na Varuha dobrih poslovnih običajev v zavarovalništvu pri Slovenskem zavarovalnem združenju, ki odloča o sporih med strankami in zavarovalnicami, ki nastanejo zaradi neupoštevanja zavarovalnega kodeksa in drugih dobrih poslovnih običajev. Varuh ne obravnava sporov, ki bi glede na svoj pravni značaj in vsebino sodili v pristojnost sodišča.

Priloge:

Komentarji