Eksplicitno zaključevanje omejitev hitrosti
CPP trenutno veleva, da križišče zaključi zadnjo dano omejetev. Čeprav to zveni še tako umetelno, praksa kaže da ima velika, velika večina šoferjev hude težave z identifikacijo "križišč" in se kaj kmalu znajdejo v situaciji, ko ne vedo kakšna je omejitev na katerem odseku. Glede na to kako so večinoma priključki nametani na vsakih nekaj metrov, tega niti ni težko razumeti.
V upoštev je potrebno vzeti tudi da smo na pragu avtonomne vožnje in avtomobili so že sedaj večinoma precej dobro sposobni razpoznavati prometne znake, nekateri pa tudi avtomatično prilagajati asistenčne sisteme. Vse se seveda konča, pri teh naših kriptičnih križiščih, za katere je jasno, da jih še tako napredna umetna intiligenca tako kmalu ne bo sposobna pravilno interpretirati.
S ciljem izboljšanja prometne pretočnosti in splošnega olašanja življenja vsem na naših cestah, predlagam, da se povsod, kjer se omejitev konča postavi explicitne znake za končanje omejitve hitrosti. Če se tako radi zgledujemo po avstriji, se pa dajmo še v tem.
Burek naj raje pogleda kako tisti z tablicami LJ vozijo po Celju. Nestrpnež.
1.
Mnogo bolj so kritični nekateri drugi predpisi, na primer , da če kdo povozi pešca, se mu nič ne zgodi, na primer na prehodih brez semaforjev kljub belim črtam, pešci so najbolj ranljivi, pa bi povsod morali biti OBVEZNI SEMAFORJI PRI SOLAH IN DRUGOD. Voznik odpelje in se zapisati ne utegnes krivca. PREDLAGAM prepoved nesemaforiziranih prehodov čez ceste in čez železnice.
Čez železnice je prepoved le mistične narave, ograj in utripajočih opozoril pa nikjer. Ljubljanske postaje so strašljive, saj 60 mimo prihrumijo , ti pa lahko stojiš 20 cm od vlaka na peronskem betonu, ki bi moral biti bolj oddaljen ali ograja za varnost.
Prehitro vozijo skozi Ljubljano.
Ograje so OBVEZNE, vsako leto so nepotrebne nesreče!
In druge napake pravil in izvedb, v škodo zdravju in življenjem ljudi.
Znakov je preveč, brezveze.
Lep primer je dunajska cesta (pa šmartinska, tržaška in dolenjska) v ljubljani. Tabla 60 na čisto vsakem križišču, pa vedno kak klobukar, kak z CE, SG ali pa KP registracijo pelkje 50... mimo ene table, mimo druge, tretje, četre, pete... 50, 50 50.
Ti raje poglej kako tisti z tablicami LJ vozijo po drugih krajih. Bi rabili vodiče.
Vozniki so itak brezupni. Eni pozabijo omejitev že na malo daljši cesti brez križišč. Drugi se držijo omejitve do kilometra na uro, pa naj bo na cesti sneg ali pa otroci.
Avtonomna vozila bodo imela eno veliko prednost. Lahko umaknemo vse znake za omejitev hitrosti, pa bodo še vedno upoštevala 1. odstavek 45. člena ZPrCP (hitrost vožnje):
Voznik mora hitrost in način vožnje prilagoditi
poteku, tehničnim in drugim lastnostim ceste, stanju vozišča, preglednosti, vidljivosti, prometnim in vremenskim razmeram, stanju vozila in tovora ter svojim vozniškim sposobnostim tako, da ves čas vožnje obvladuje vozilo oziroma,
da ga lahko ustavi pred oviro, ki jo, glede na okoliščine, lahko pričakuje.
Boljša rešitev bo, da takšne voznike, ki niso sposobni ugotoviti konca omejitve hitrosti, izločijo iz prometa z odvzemom vozniškega dovoljenja. Koristno bi bilo, da se postavi prometne znake, ki opozarjajo na križišča s stranskimi cestami.
Znakov na naših cestah je veliko preveč. Velikokrat so postavljeni kar celi grozdi znakov in bi se voznik skorajda moral ustaviti, da bi prepoznal vse omejitve in nevarnosti. En tak primer je stara cesta med Ljubljano in Vrhniko, kjer je v nekem obdobju na tistih nekaj kilometrih bilo približno dvajset sprememb omejitev hitrosti. Raziskave in eksperimenti so pokazali, da je v mestih, kjer so popolnoma odstranili vse znake, bil promet bolj tekoč in manj je bilo nesreč. Res so te eksperimente delali v mestih z višjo kulturo ampak vseeno.
Izgovor na samohodna vozilo je neumesten. Teh še nekaj časa ne bo, bodo pa opremljena s SW in GPS, ki bo natanko vedel, kakšna je omejitev na posameznem odseku, tako da prepoznavanje križišč zaradi omejitev ne bo potrebno. kakšna je trenutna omejitev na cesti vam, kažejo že starejši navigacijski pripomočki.
Znakov na naših cestah je veliko preveč. Velikokrat so postavljeni kar celi grozdi znakov in bi se voznik skorajda moral ustaviti, da bi prepoznal vse omejitve in nevarnosti. En tak primer je stara cesta med Ljubljano in Vrhniko, kjer je v nekem obdobju na tistih nekaj kilometrih bilo približno dvajset sprememb omejitev hitrosti. Raziskave in eksperimenti so pokazali, da je v mestih, kjer so popolnoma odstranili vse znake, bil promet bolj tekoč in manj je bilo nesreč. Res so te eksperimente delali v mestih z višjo kulturo ampak vseeno.
Izgovor na samohodna vozilo je neumesten. Teh še nekaj časa ne bo, bodo pa opremljena s SW in GPS, ki bo natanko vedel, kakšna je omejitev na posameznem odseku, tako da prepoznavanje križišč zaradi omejitev ne bo potrebno. kakšna je trenutna omejitev na cesti vam, kažejo že starejši navigacijski pripomočki.